'Lock-in of corporate customers and consumers', zo beoordeelde Zhou (2006) het businessmodel van Microsoft dat ten grondslag ligt aan de verkoop van het webserviceplatform .NET.
DOCUMENT
If eHealth interventions are not used (properly), their potential benefits cannot be fulfilled. User perceptions of eHealth are an important determinant of its successful implementation. This study examined how patients with chronic obstructive pulmonary disease (COPD) and their physiotherapists (PHTs) value an eHealth self-management intervention following a period of use. The study aimed to evaluate the perceptions of COPD patients and their PHTs as eHealth users. In this study, an eHealth self-management intervention (website and mobile phone app) aimed at stimulating physical activity (PA) in COPD patients was evaluated by its users (patients and PHTs). As participants in a randomized controlled trial (RCT), they were asked how they valued the eHealth intervention after 6 months’ use. Interview requests were made to 33 PHTs from 26 participating practices, and a questionnaire was sent to 76 patients. The questionnaire was analyzed in Excel (Microsoft). The interviews with the PHTs and text messages (short message service, SMS) sent between patients and PHTs were transcribed and independently coded in MAXQDA 10 for Windows (VERBI GmbH).
DOCUMENT
Een bekend probleem: je hebt je net op een nieuwe dienst geabonneerd of een nieuw apparaat gekocht en je krijgt bepaalde functies niet aan de praat. Of, je hebt een nieuw softwarepakket aangeschaft, dit op je PC geïnstalleerd en er duikt allerlei narigheid op. Bijvoorbeeld, die handige integratie van het net gekochte elektronische woordenboek met Microsoft Office op je Windows XP-machine komt niet tot stand. Erger nog: Office gedraagt zich plotseling instabiel. Hoe los je als gebruiker dit soort problemen op? De dienstinstructies, de handleiding van het apparaat of de helpfuncties van de softwarepakketten bieden geen uitkomst. In FAQ’s zoeken op de websites van leveranciers en producenten levert ook geen antwoord op. Bellen met helpdesks en de winkel geeft na vele minuten van irritante wachtkamermuziek ook geen uitkomst. E-mailen leidt uitsluitend tot nietszeggende, door een mailrobot vervaardigde antwoorden. Of tot helemaal geen antwoord. Kortom: dit moet beter kunnen. En anders bedenk je je een volgende keer minstens tien keer of je die nieuwe dienst, dat nieuwe apparaat of dat nieuwe softwarepakket eigenlijk wel wilt hebben.
DOCUMENT