LINK
Emotions embody the value in tourism experiences and drive essential outcomes such as intent to recommend. Current models do not explain how the ebb and flow of emotional arousal during an experience relate to outcomes, however. We analyzed 15 participants’ experiences at the Vincentre museum and guided village tour in Nuenen, the Netherlands. This Vincent van Gogh-themed experience led to a wide range of intent to recommend and emotional arousal, measured as continuous phasic skin conductance, across participants and exhibits. Mixed-effects analyses modeled emotional arousal as a function of proximity to exhibits and intent to recommend. Experiences with the best outcomes featured moments of both high and low emotional arousal, not one continuous “high,” with more emotion during the middle of the experience. Tourist experience models should account for a complex relationship between emotions experienced and outcomes such as intent to recommend. Simply put, more emotion is not always better.
DOCUMENT
Vastgoedmonitor Zuidoost-Brabant omschrijf de stand van zaken van het vastgoed in 23 SRE gemeenten. Naast, prijsen, vraag en aanbod is er ook aandacht voor infrastructuur en economische thema's
MULTIFILE
The introduction of the program ‘working to learn and learning to work’ for the bachelor students at the department Logistics Management (of the HU) has adopted a next level of competence awareness with their students. The introduction of the working and learning program kicked off 4 years ago with an annual program for the bachelor students combining three days of traineeship with two days at school. In spite of the effort of the teachers involved, the students failed to grasp visible competence development through combining work tasks with competence development and feedback assignments. The main question was: How can students’ understanding be improved on transparent competence development. Clearly students took their responsibility but missed the required awareness. During the year even a decline in student engagement resulted. Both, knowledge from an assessment training for teachers, and the traineeship rubric helped altering the existing approach of students’ competence learning. Out of a class of 28, 6 students tested the new approach. Their results were astonishing with higher average grades, happier attitudes, clear reflections on their improvements, and improvedunderstanding of the need for feedforward and feedback at work tasks related personal (competence) developed.
DOCUMENT
Ontwerper Daan Roosegaarde laat zich vooral inspireren door de natuur, dat heet met een mooi woord biomimicry. Dat levert duurzame en interessante nieuwe producten op, zoals smart highway en smogbuster. .
LINK
Het Handboek e-business geeft inzicht in de manier waarop ICT onze levens en onze wereld aan het veranderen is. Het reikt de (toekomstige) ondernemer en manager handvatten aan om ontwikkelingen sneller te signaleren, consequenties voor de strategie te doorzien en daardoor beter te kunnen reageren op deze ontwikkelingen. Het biedt handvatten voor het samenstellen van een 'digitale agenda' voor elke organisatie. Professionals maar vooral ook beleidsmakers kunnen daar hun voordeel mee doen. Het Handboek e-business biedt ook aanknopingspunten voor docenten en studenten in het hoger onderwijs. Reacties op dit boek zijn welkom op: b.raessens@onsnet.nu U heeft het volgende product toegevoegd aan uw winkelmandje: Handboek e-business (4e druk)
DOCUMENT
In dit boek bespreekt Rutger Bregman een aantal uitgesproken ideeën die in eerste instantie bijna utopisch zijn, maar waar uiteindelijk onderzoek aantoont dat het kan bijdragen tot belangrijke maatschappelijke veranderingen. Enkele van de radicale ideeën zijn bijvoorbeeld het invoeren van een basisinkomen of het flink verkorten van de werkweek of zelfs het openzetten van de grenzen voor immigranten. Prikkelend geschreven en zet mensen stevig aan het denken.
LINK
Het huidige wetsvoorstel inzake de km-heffing is uiterst oneerlijk, lost de files niet op en maakt het voor de maatschappij als geheel slechts complexer, intransparanter en veel duurder. Overheveling van de bpm naar de algemene lasten ("bereikbaarheidsheffing"), afschaffing van het kentekenonderscheid en overheveling van de houderschapsbelasting naar de accijnzen kunnen zonder noemenswaardige kosten worden doorgevoerd en zijn veel eerlijker dan de km-heffing.
DOCUMENT