Het pakket bestaat uit vier cd-roms met beeldfragmenten van 'good practices': lees- en spellinginterventies in onder- en bovenbouw, specifieke interventies (Ralfi, compenserende software e.d.) en dyslexiebeleid. In de uitgebreide handleiding zijn per fragment de theoretische achtergronden en de inzetbaarheid toegelicht. Uitgebreide literatuurverwijzing biedt de gebruiker mogelijkheden voor verdere (zelf)studie. Primaire doelgroep: leerkrachten, zorgspecialisten, intern begeleiders en directies. Verder: besturen, samenwerkingsverbanden, onderwijsbegeleidingsdiensten, nascholings- en opleidingsinstituten.
DOCUMENT
Centraal in het lectoraat 'Duurzaam Werken' staan onderzoek naar re-integratie van mensen met beperkingen in het arbeidsfunctioneren. Deze mensen hebben een beperking vanwege een aanhoudende stoornis of aandoening en zij hebben moeite om op eigen kracht werk te vinden en te behouden. De kracht van dit lectoraat is dat we zoeken naar inzichten die direct toepasbaar zijn of opgepakt kunnen worden in de praktijk. Doel van het lectoraat is om meer kennis op te doen over 'wat werkt' als het gaat om arbeidsparticipatie van mensen die vanwege beperkingen support kunnen gebruiken om mee te doen op de arbeidsmarkt. In het bijzonder gaat het om mensen die tot de doelgroepen van de sociale werkvoorziening behoren. In de rede wordt een eerste stand van zaken geschetst rond onderzoek naar eigen kracht; effectieve begeleidingsmethodieken om mensen te ondersteunen bij werk vinden en behouden; en de rol van werkgevers.
DOCUMENT