In the preparation of the celebration of the 10th anniversary of the MA CESS all alumni were invited to participate in an alumni survey. The purpose of the survey was to thoroughly investigate the professional activities of MA CESS alumni and the way they build an alumni community. Another reason for starting the project is that it may play a part in maintaining and enhancing a mutually beneficial relationship between MA CESS and its alumni. All over Europe there are graduates working in the social and social political field who experienced the same education and spirit in the MA CESS course. It’s an important thing to reach out to them, renew and encourage a spirit of enthusiasm and desire for continuing education, by creating instruments of communication and networking opportunities. The first part of the report deals with the construction of the alumni survey, namely the background, the assignment, the survey design, the sampling, the research limitations, the influences of gender and age on professional activities and the way of making contacts, facts and figures about the sectors of activity in which the alumni are engaged, what alumni have to say about the international dimension in their professional activities, their ideas about network building, and finally their critiques and suggestions for the MA CESS study programme. The second part contains a reflection about the alumni community, particularly the role of CESSNET (Network of the Comparative European Social Studies Alumni ) in the strategy to reach out to the alumni. The report ends with conclusions and recommendations.
DOCUMENT
De studie beschrijft het antwoord op de vraag de situatie van de alumni van IBS is op de beroepsmarkt. 6 Subvragen zijn gesteld en beantwoord. De vragen zijn1. Hoeveel IBS studenten studeerden af tussen 1990 en2017?2. Wat zijn de meest voorkomende beroepen en functies?3. Is ter een relatie tussen de keuze van afstudeers minor en het beroep van de alumni?4.Welke bedrijven nemen IBS alumni in dienst?5. Waar werken IBS alumni, hoe internationaal is de alumnus?6. Wat is het studie verloop na het IBS Bachelor diploma.De volgende conclusies zijn getrokken.1. Het aantal afgestudeerden lijkt omlaag te gaan. De samenstelling van nationaliteiten lijkt momenteel te verschillen van die aan het begin van de studie. 2. Het curriculum weerspiegelt het meerendeel van de beroepen van de alumni, aan Sales wordt in het curriculum minder aandacht besteed dan het aantal banen die vervuld worden. 3. De minoren vormen een goede afspiegeling van de beroepen. Er is evenwel geen sterke relatie tussende gekozen minor en het uiteindelijk gekozen beroep, wat het beeld versterkt dat IBS een generieke beroepsopleiding is. 4. Alumni werken in meerderheid voor grote internationaal opererende bedrijven. De meest voorkomende zijn te vinden onder de financials, digitale service providers, de retail en consumenten goederen.5. De alumni van IBS werken zeer internationaal. Het lijkt evenwel dat de meest recente alumni minder geneigd zijn in het buitenland te werken. Een mogelijke verklaring kan ook zijn dat er bij internationaal werkende bedrijven in Duitsland en Nederland voldoende banen te vinden zijn. Een ander beeld dat zich aandient dat Nederland voor veel buitenlandse studenten een vestigingsland is voor een professionele carriere.6. Een bachelor opleiding is nog steeds een goed fundament voor een business carriere aangezien voor 2/3 van de alumni het bachelor diploma het hoogst behaalde diploma is.
DOCUMENT
Onderzoek naar het werkveld van de opleiding Sport, Gezondheid en Management (SGM) van de Hanzehogeschool in Groningen t/m 2012. Op basis van analyses van LinkedIn profielen (627 = 83%) van de alumni is onderzocht hoe snel alumni aan een baan komen, maar ook in welke werkvelden zij terecht komen. Op basis van de brede uitkomsten qua vakgebieden heeft de opleiding besloten om met verschillende uitstroomprofielen te gaan werken ipv twee majors.
DOCUMENT
ntegrale Kindcentra bestaan in Nederland al een jaar of tien en deze ontwikkeling is niet te stoppen. De indruk is dat zowel kinderen als ouders en professionals een meerwaarde ervaren in het werken volgens de principes, uitgangspunten en bouwstenen van een IKC. Desalniettemin zijn deze ervaringen, en dan zeker vanuit ouders en kinderen, weinig systematisch onderzocht. Vandaar dat wij in dit onderzoek op zoek gaan naar de verhalen van ouders en kinderen over hun ervaringen in het leven en leren in het IKC. Door de verhalen van ouders en kinderen over hun tijd op het ICK krijgen we inzicht in de werkzame factoren van een IKC.
Ondernemerschap is een krachtige manier om maatschappelijke opgaven aan te pakken en brede welvaart in de regio te stimuleren. Als Brabantse kennisinstellingen werken we samen met Provincie Noord-Brabant aan kennisontwikkeling over ondernemen met een positieve maatschappelijke impact. We doen dit middels de volgende projecten:1. Brabant Impact Class - Wie zijn de impact ondernemers in Brabant en waar lopen zij tegenaan? In dit project brengen we zoveel mogelijk ondernemingen in beeld die bijdragen aan impact. We vragen hen naar de kansen die ze zien en de belemmeringen die zij ervaren. We koppelen hun vragen aan studenten en docenten. Zij ondersteunen deze ondernemers op hun beurt weer in allerlei vakken en projecten – en dat draagt weer bij aan ons inzicht in impact ondernemen.2. Case Based Learning - We laten aansprekende voorbeelden van Brabantse impact ondernemers te laten zien in het onderwijs. Van deze voorbeelden van onze alumni worden cases ontwikkeld die vervolgens een plek krijgen in verschillende onderwijsprogramma’s. Zo vergroten wij de ondernemersdrive bij studenten en mogelijk ook het aantal studentondernemers.3. Businessmodel Ontwikkeling met Impact - Welke ondernemingen in Noord-Brabant zijn succesvol in het creëren van impact? Wat doen zij en wat kunnen anderen ervan leren? En tegen welke belemmeringen lopen zij aan? Dit project maakt succes- en faalfactoren inzichtelijk en deelbaar.4. Geld met Impact: Wie laat startups duurzaam groeien? - De startende en groeiende impact ondernemers en investeerders met ESG-drijfveren lijken elkaar niet goed te vinden. Dit project richt zich op het onderzoeken van de financiële kant van het ecosysteem. Hoe zijn investeringen van private en publieke partijen in startups, scale-ups en sociale ondernemingen een stimulans voor ondernemerschap met maatschappelijke impact en brede welvaart?5. Kennisecosysteem - We willen de kennis over impact ondernemen zoveel mogelijk van waarde laten zijn in Brabant. Dit doen we door ontmoetingen te organiseren voor impact ondernemers, studenten ondernemers, docenten ondernemerschap en begeleiders en coaches. Ook delen we de inzichten van het onderzoek.Deze ‘nieuwe’ kennis zetten we om in werkbare principes voor ondernemers (in spé). Dit doen we in samenwerking met impact ondernemers in de regio en aanbieders van ondersteuning. Zo werken we samen toe naar het inzetten van hoogwaardige Brabantse kennis voor de maatschappij van morgen.
In this project, immersive media (XR, VR, AR) are created and tested as a remediation strategy to help improve the experience of existing TV content and reach and engage both new and existing target groups more effectively. In this project, students and alumni from AGM and Queensland University of Technology (QUT) work together under the supervision of the R&D department from the professorship Digital Media Concepts and QUT to develop innovative immersive media products based on existing TV productions from Banijay. Banijay is the largest independent production and distribution company in the world. Banijay will provide the challenges, content and feedback on the students’ progress and skills during the (VIS) project, and will offer the opportunity to work on existing international productions with real expectations and demands, and the opportunity to actually market the concepts the students develop. Several new concepts are now in production stage to be released and tested.