The Israeli human rights organization B'Tselem has classified Israel as an ‘apartheid regime’ for the first time in its history of documenting human rights violations in occupied Palestine, the West Bank, East Jerusalem, and the Gaza Strip. The primary goal of this conceptual paper is to investigate Israel's exploitation of Palestinian tourism and international complicity by focusing on critical examples of international companies and businesses that contribute to the business of Israeli colonisation by confusing tourists and exploiting a lack of knowledge. The study finds that Israel abides by the concept of apartheid in international law, which involves inhumane acts carried out by one racial group to create and retain dominance over any other racial group of people and systematically oppress them.
LINK
De markt van groepsvakanties en groepsuitjes is sterk in beweging. Mensen gaan steeds meer in groepsverband op pad in wisselende samenstelling. Het aanbod kent steeds meer spelers naast de traditionele groepsaccommodaties. Ook op het gebied van marketing is de sector in beweging met een veelheid aan boekingsplatforms en groepsaccommodatie-ondernemers die het heft in eigen hand nemen. En tot slot kent ook de belangenbehartiging een roerige tijd met de oprichting van de stichting Groepsaccommodaties Nederland (GAN). GAN is een jonge brancheorganisatie die staat voor de belangenbehartiging en promotie van de op dit moment ca. 100 leden, allemaal ondernemers met één of meerdere groepsverblijven. Gelet op al deze ontwikkelingen heeft GAN het initiatief genomen om te komen tot een nieuwe strategische visie voor de groepsaccommodaties. Waar staat deze bedrijfstak voor, wat komt er op de ondernemers af en hoe kunnen ze hierop inspelen? Voor de ontwikkeling van deze visie heeft GAN samenwerking gezocht met het Centre of Expertise Leisure, Tourism and Hospitality (CELTH) en de Hogescholen Breda University of Applied Sciences (BUas; voorheen bekend als NHTV) en NHL Stenden, die hiervoor ook haar European Tourism Futures Institute heeft ingezet. De onderwijsinstellingen hebben met inzet van docenten en studenten diverse deelonderzoeken uitgevoerd die als ‘bouwstenen’ voor het proces op weg naar de visie beschouwd kunnen worden. Aanvullend is nog een schriftelijke enquête gehouden onder (450) groepsaccommodaties in Nederland (respons 34%).
DOCUMENT
In deze presentatie wordt een studie naar het zoekgedrag van bezoekers van Fryslan besproken. De volgende vragen zijn daarbij leidend geweest: 1. Bepalen via welke kanalen de Nederlandse bezoeker geïnspireerd raakt om Fryslân te bezoeken 2. Bepalen via welke kanalen de Nederlandse bezoekers geïnformeerd wordt om Fryslân te bezoeken 3. Bepalen via welke kanalen de Nederlandse bezoekers overtuigd raken om Fryslân te bezoeken
DOCUMENT
De digitale transformatie is al een flink aantal jaren aan de gang. Organisaties zien kansen om door digitalisering de dienstverlening efficiënter, goedkoper en voor de klant gemakkelijker te maken. Tot twee jaar geleden leek het tempo waarin deze transformatie plaatsvond, te stagneren, zeker bij publieke dienstverleners. Vervolgens kwam de coronacrisis en belandde de digital transformatie in een sneltreinvaart. Reden voor het lectoraat Marketing & Customer Experience van de Hogeschool Utrecht om te onderzoeken wat de impact is geweest van de coronacrisis op de digitale transformatie van publieke dienstverleners
LINK
Kantoren worden steeds kleuriger en speelser ingericht, vanuit de gedachte dat dit de productiviteit verhoogt. Maar klopt dit wel? Er is geen onderzoek dat dit bevestigt.
LINK
Dit project draagt bij aan het versterken van “de kennisketen van de Drentse vrijetijdseconomie”. De kennisketen wordt onder meer gevormd door kennisinstellingen, brancheverenigingen, overheden, bancaire instellingen, ondernemers en loopt van vergaren en verzamelen van data en kennis tot het ontsluiten ervan naar gebruikers. Het project beoogd de volgende doelen: Inventarisatie van het data-aanbod in Drenthe bij diverse partijen Inventarisatie van hoe partijen in het domein VTE de data-behoefte prioriteren. Input leveren voor de verdere uitbouw van de kennisketen in de context van Leisure Valley Drenthe.
DOCUMENT
In deze rede willen we helder krijgen welke ontwikkelingen in het bedrijfsleven van invloed zijn op ondernemingen en het financieel management van deze ondernemingen. Met name het streven naar een circulaire economie wordt als een ontwikkeling van betekenis gezien.
DOCUMENT
This paper presents four Destination Stewardship scenarios based on different levels of engagement from the public and private sector. The scenarios serve to support destination stakeholders in assessing their current context and the pathway towards greater stewardship. A Destination Stewardship Governance Diagnostic framework is built on the scenarios to support its stakeholders in considering how to move along that pathway, identifying the key aspects of governance that are either facilitating or frustrating a destination stewardship approach, and the required actions and resources to achieve an improved scenario. Moreover, the scenarios and diagnostic framework support stakeholders to come together to debate and scrutinise how tourism is managed in a way that meets the needs of the destination, casting new light on the barriers and opportunities for greater destination stewardship.
DOCUMENT
Urban tourism increasingly focuses on the role of hospitality in cities, evolving from a means to strengthen tourism as a ‘product’, towards a focus on tourism as an opportunity for revitalization and transformation of destinations. In this context, cities are considered dynamic communities in which ‘hosts’ (entrepreneurs, residents, municipalities) and ‘guests’ (visitors, tourists) co-habitate and co-create multisensorial experiences. This shift in focus comes hand in hand with increasing awareness of competitiveness and sustainability of destinations, expressed by a harmonious relationship between city residents and visitors and a balanced usage of the city as a shared resource. This is of great importance, given the intense usage of urban spaces – the city center of Amsterdam being an illustrative example – and the multiple purposes that these spaces represent for different stakeholders. This paper presents the outcome of a review study into city hospitality experience indicators. We integrate these indicators as a basis for the development of a new scale for measuring the effectiveness of hospitality interventions in relation to outcome variables such as satisfaction and net promotor score (NPS). We thereby provide an important means for scholars and practitioners to develop sustainable tourism actions inclusive of local community interests, in support of efforts toward more balanced city experiences among all stakeholders.
DOCUMENT
Dit rapport is een aanvulling op de de toekomstvisie van het NBTC betreffende het inkomend toerisme in Nederland. Als aanvullende input voor genoemde toekomstvisie heeft het NBTC aan ETFI gevraagd om met behulp van een scenariostudie te komen tot (betere) ramingen van de omvang van het internationaal verblijfsbezoek aan Nederland richting 2030. Een dergelijke studie kan helpen bij het identificeren van onzekerheden en het bepalen van bandbreedtes. De doelstelling was als volgt omschreven: Op interactieve wijze een aantal toekomstscenario’s ontwikkelen die helpen bij het identificeren van onzekerheden en het bepalen van bandbreedtes waarbinnen het internationaal verblijfsbezoek zich op de (middel)lange termijn kan gaan ontwikkelen.
DOCUMENT