This review of meta-analyses of outcome studies of adults receiving Computer-Based Health Education (CBHE) has two goals. The first is to provide an overview of the efficacy of CBHE interventions, and the second is to identify moderators of these effects. A systematic literature search resulted in 15 meta-analyses of 278 controlled outcome studies. The meta-analyses were analysed with regard to reported (overall) effect sizes, heterogeneity and interaction effects. The results indicate a positive relationship between CBHE interventions and improvements in health-related outcomes, with small overall effect sizes compared to non-computer-based interventions. The sustainability of the effects was observed for up to six months. Outcome moderators (31 variables) were studied in 12 meta-analyses and were clustered into three categories: intervention features (20 variables), participant characteristics (five variables) and study features (six variables). No relationship with effectiveness was found for four intervention features, theoretical background, use of internet and e-mail, intervention setting and self-monitoring; two participant features, age and gender; and one study feature, the type of analysis. Regarding the other 24 identified features, no consistent results were observed across meta-analyses. To enhance the effectiveness of CBHE interventions, moderators of effects should be studied as single constructs in high-quality study designs. http://www.journalofinterdisciplinarysciences.com/ https://www.linkedin.com/in/leontienvreeburg/
DOCUMENT
Hoe kunnen vaktherapeuten samen met het kinderwerk en de bijbehorende nieuwe (regionale) zorgnetwerken, nieuwe interventies ontwikkelen en vormgeven met en voor kwetsbare jongeren in hun eigen leefomgeving, zodat enerzijds ontwikkeling van delinquent gedrag bij kwetsbare jongeren voorkomen wordt en anderzijds ketenzorg ontstaat en terugval van jongeren in delinquent gedrag (her)opname in justitiële jeugdinrichtingen en de gesloten jeugdzorg voorkomen wordt. In dit participerend actiegericht onderzoek was er sprake van een intensieve samenwerking tussen professionals en betrokkenen in de praktijk. Hiertoe werd een Community of Practice (CoP) opgericht bestaande uit Jongerenwerkers, Beeldend therapeut, deelnemende kinderen uit een aandachtswijk in Maastricht. De interventies zijn door deze samenwerking ontwikkeld en voortdurend geëvalueerd, waarbij gebruik werd gemaakt van zogenaamde van kwalitatieve en kwantitatieve methoden en instrumenten bij alle betrokken partijen.
DOCUMENT