presentatie gericht op het stimuleren en politiek agenderen van een meer integrale aanpak van de bouw van een ecosysteem
DOCUMENT
Kinderen kunnen veel van en met elkaar leren door samen te werken. Interactie speelt hierbij een belangrijke rol. Maar hoe organiseer je dat als leerkracht? Samenwerking tussen kinderen ontstaat tenslotte niet zomaar vanzelf. Is samenwerkend leren met kleuters eigenlijk wel mogelijk?
DOCUMENT
In dit document staat het programma van het Minisymposium grasvalorisatie en - vermarkting, en ook een plan van aanpak waarin partijen worden voorgesteld en wat de insteek is achter de samenwerkingsverbanden. Want dit congres is voortgekomen uit een samenwerkingsverband tussen het lectoraat Duurzaam Cooperatief Ondernemen, het kenniscentrum Biobased Economy, het lectoraat van Andre Heeres en de leerstoel van prof dr. E. Heeres van de RUG.
DOCUMENT
Het lectoraat Duurzaam Coöperatief Ondernemen aan de Hanzehogeschool Groningen pleit voor een regionale regie via ‘Gebiedscoöperaties’, zodat lokaleen sectorale initiatieven elkaar kunnen versterken
DOCUMENT
Het lectoraat noemt dit Next Education, Next Governance en Next Business. Het lectoraat is nauw verbonden met Buurtsamenwerking Helpman/de Wijert, waarin alle hiervoor genoemde modellen tot uiting komen. In de Buurtsamenwerking wordt gezamenlijk een weg gezocht om ondernemers, overheid, wijkbewoners en onderwijs met elkaar te verbinden om samen te werken aan toepasbare oplossingen voor actuele vraagstukken.Aan de Buurtsamenwerking Helpman/de Wijert is de Innovatiewerkplaats verbonden. Annet Muller-ter Veen is als manager van de Innovatiewerkplaats verantwoordelijk voor het operationaliseren van de verbinding tussen alle partijen. Daarvoor vertaalt zij actuele vraagstukken naar concrete projecten, waarbij zich Community’s of Innovative Learners (COIL’s) vormen vanuit de participanten van het onderwijs, overheid, ondernemers en wijkbewoners. Als
MULTIFILE
Het lectoraat Duurzaam Coöperatief Ondernemen (DCO) publiceert middels de Monitor jaarlijks over de bevindingen van haar praktijkonderzoek.
DOCUMENT