From the article: "Whilst the importance of online peer feedback and writing argumentative essays for students in higher education is unquestionable, there is a need for further research into whether and the extent to which female and male students differ with regard to their argumentative feedback, essay writing, and content learning in online settings. The current study used a pre-test, post-test design to explore the extent to which female and male students differ regarding their argumentative feedback quality, essay writing and content learning in an online environment. Participants were 201 BSc biotechnology students who wrote an argumentative essay, engaged in argumentative peer feedback with learning partners in the form of triads and finally revised their original argumentative essay. The findings revealed differences between females and males in terms of the quality of their argumentative feedback. Female students provided higher-quality argumentative feedback than male students. Although all students improved their argumentative essay quality and also knowledge content from pre-test to post-test, these improvements were not significantly different between females and males. Explanations for these findings and recommendations are provided"
MULTIFILE
Dit essay legt het belang van de gelaagdheid in het sociaal werk bloot. Professionals willen weten hoe het werkt, organisaties wat er werkt en bestuurders waartoe het werkt. Omdat hierover tussen de verschillende partijen geen helderheid bestaat, ontstaat een Babylonische spraakverwarring en afrekencultuur. Een essay over de gelaagdheid van kennis in de sociale sector.
DOCUMENT
De kernvraag van dit lectoraat is: hoe is governance effectief te organiseren in deze complexe netwerken? In dit essay wordt allereerst de veranderende wereld, de context waarin governance plaatsvindt, beschreven. Daarna zal worden ingegaan op de veranderende governance systemen zelf. Gevolgd door een beschrijving van wat in het optiek van dit lectoraat de centrale spelers in die nieuwe governance systemen zijn: beleidsmakers. Het essay sluit af met de contouren van een onderzoeksagenda voor dit lectoraat.
DOCUMENT
Een digitaal netwerk is van strategisch belang voor mens, organisatie en regio. Hoe kunnen we social media en andere vormen van digitale netwerken nu functioneel doordacht, efficiënt en effectief inzetten? Hebben we voldoende media wijsheid in pacht? Zijn we voldoende ‘digital media literate’? Aandacht voor en het ontwikkelen van digital media literacy wordt in het Horizon Report 2011 van EDUCAUSE “de belangrijkste kritieke uitdaging” voor de komende jaren genoemd. Het rapport spreekt van “een key skill voor elke discipline en professie“. Demografische ontwikkelingen als vergrijzing en ontgroening hebben gevolgen voor de arbeidsmarkt. De oplossing kan worden gezocht in employability van de beroepsbevolking: van baan- naar werkgarantie. Aangezien digital media literacy een key skill voor elke discipline en professie is en dat digitaal netwerken van strategisch belang is, is het bevorderen van digital media literacy een belangrijke randvoorwaarde voor het realiseren van employability. Deskundigheid moet door HR-diensten in kaart worden gebracht. HR-diensten kunnen met Strategisch HRM (SHRM) employability bevorderen. In het essay neem ik de lezer, met digital media literacy in zijn of haar koffertje, mee via de demografische problematiek in de regio (Limburg, Euregio) naar Zuyd (daar waar ik zelf werk).
DOCUMENT
In 2015 grepen wij het veertigjarig bestaan van de Vereniging Hogescholen, ooit begonnen als HBO-Raad, aan om denkers uit de wereld van het hoger onderwijs, in het bijzonder het hbo, uit te nodigen om te reflecteren op ontwikkelingen binnen samenleving, overheid en instellingen die nopen tot visie, strategie en handelen binnen het hoger onderwijs. Voor u ligt nummer 6 in deze essay-reeks, waarin twee beschouwingen zijn opgenomen over het brede thema diversiteit. Bestuursvoorzitter van Inholland Jet de Ranitz buigt zich met medewerking van de lectoren Machteld de Jong en Guido Walraven over de opgaven binnen de hogescholen. Docent bij Avans Hogeschool en publicist Youssef Azghari reflecteert op zijn eigen geschiedenis en op wat burgerschapsvorming in het hbo zou kunnen inhouden.
DOCUMENT
In het geval van een T-shaped academicus, is er een balans tussen de diepgang van specialistische kennis en de breedte van algemene kennis. Dit geluid wordt door de rechtspraktijk gehoord. De zogenaamde T-shaped-client-loving-lawpreneur wordt door vijf bestuursvoorzitters van kantoren op de Zuidas gedragen. Zij staan de opleiding van een jurist die juridische kennis (de staander in de T) combineert met brede kennis van psychologie, sociologie, politicologie en economie (de ligger in de T) voor. In dit essay staat de auteur stil bij het fenomeen van T-professional en gaat in op de verschillende aspecten die in de context van de T-discussie een rol (behoren) te spelen.
DOCUMENT
EU president Ursula von der Leyen wants Europe to tap into its inner avant-garde. In her inaugural State of the Union speech from September 16, 2020, she pledged to revive the historical Bauhaus - the experimental art school that married artistic form with functional design, founded a century ago in Weimar, Germany. Their objective was to democratize the experience of aesthetics and design through affordable commodity objects for the masses. Today, the European Union sees a chance to create a new common aesthetic born out of a need to renovate and construct more energy-efficient buildings. “I want NextGenerationEU to kickstart a European renovation wave and make our Union a leader in the circular economy,” von der Leyen said. The new Bauhaus is not just an environmental or economic project, “it needs to be a new cultural project for Europe. Every movement has its own look and feel. And we need to give our systemic change its own distinct aesthetic—to match style with sustainability. This is why we will set up a New European Bauhaus—a co-creation space where architects, artists, students, engineers, designers work together to make that happen. This is shaping the world we want to live in. A world served by an economy that cuts emissions, boosts competitiveness, reduces energy poverty, creates rewarding jobs and improves quality of life. A world where we use digital technologies to build a healthier, greener society.”
LINK
Relatief kleine, gespecialiseerde bedrijven in de maakindustrie hebben behoefte aan flexibele assemblageprocessen en productielogistiek. Digitalisering biedt veel mogelijkheden om productieprocessen efficiënter en duurzamer te maken, innovatieve producten te fabriceren en over te schakelen op andere businessmodellen. Dit moet dan wel werken voor kleine series en enkelstuks. ‘Kunnen wij het maken?’ verwijst naar onderliggende vragen over: ‘Hoe beheersen we risico’s in complexe maakprocessen?’, ‘Hoe werken we samen in de keten?’ en ‘Wat moeten huidige en toekomstige engineers weten over ‘Industry 4.0’ en circulaire maakindustrie?’. Bijgaand essay, in verkorte vorm uitgesproken als Intreerede, legt uit hoe de onderzoekers van Smart Sustainable Manufacturing aan de slag gaan om een antwoord te vinden op deze vragen, door middel van cocreatie met de beroepspraktijk en het onderwijs in het Re/manufacturing lab.
DOCUMENT
Exploration of the Video Essay format about the impact of political and cultural factors in the Philippines.
LINK