From the article: "Whilst the importance of online peer feedback and writing argumentative essays for students in higher education is unquestionable, there is a need for further research into whether and the extent to which female and male students differ with regard to their argumentative feedback, essay writing, and content learning in online settings. The current study used a pre-test, post-test design to explore the extent to which female and male students differ regarding their argumentative feedback quality, essay writing and content learning in an online environment. Participants were 201 BSc biotechnology students who wrote an argumentative essay, engaged in argumentative peer feedback with learning partners in the form of triads and finally revised their original argumentative essay. The findings revealed differences between females and males in terms of the quality of their argumentative feedback. Female students provided higher-quality argumentative feedback than male students. Although all students improved their argumentative essay quality and also knowledge content from pre-test to post-test, these improvements were not significantly different between females and males. Explanations for these findings and recommendations are provided"
MULTIFILE
De kernvraag van dit lectoraat is: hoe is governance effectief te organiseren in deze complexe netwerken? In dit essay wordt allereerst de veranderende wereld, de context waarin governance plaatsvindt, beschreven. Daarna zal worden ingegaan op de veranderende governance systemen zelf. Gevolgd door een beschrijving van wat in het optiek van dit lectoraat de centrale spelers in die nieuwe governance systemen zijn: beleidsmakers. Het essay sluit af met de contouren van een onderzoeksagenda voor dit lectoraat.
DOCUMENT
Een digitaal netwerk is van strategisch belang voor mens, organisatie en regio. Hoe kunnen we social media en andere vormen van digitale netwerken nu functioneel doordacht, efficiënt en effectief inzetten? Hebben we voldoende media wijsheid in pacht? Zijn we voldoende ‘digital media literate’? Aandacht voor en het ontwikkelen van digital media literacy wordt in het Horizon Report 2011 van EDUCAUSE “de belangrijkste kritieke uitdaging” voor de komende jaren genoemd. Het rapport spreekt van “een key skill voor elke discipline en professie“. Demografische ontwikkelingen als vergrijzing en ontgroening hebben gevolgen voor de arbeidsmarkt. De oplossing kan worden gezocht in employability van de beroepsbevolking: van baan- naar werkgarantie. Aangezien digital media literacy een key skill voor elke discipline en professie is en dat digitaal netwerken van strategisch belang is, is het bevorderen van digital media literacy een belangrijke randvoorwaarde voor het realiseren van employability. Deskundigheid moet door HR-diensten in kaart worden gebracht. HR-diensten kunnen met Strategisch HRM (SHRM) employability bevorderen. In het essay neem ik de lezer, met digital media literacy in zijn of haar koffertje, mee via de demografische problematiek in de regio (Limburg, Euregio) naar Zuyd (daar waar ik zelf werk).
DOCUMENT
This research inquires into the potential of essaying as a collective performative practice. The essayistic process (essaying) in a performative setting allows for different artistic practices, different knowledge perspectives to interact. The aim is to create and exchange essay iterations and critically reflect thought this process
In de afgelopen twee jaar heeft het Netwerk Applied Design Research (NADR) bewezen wat de meerwaarde is van lectorenplatforms. Door het bundelen van ontwerpgerichte lectoraten uit verschillende hogescholen is een gremium gecreëerd dat de gezamenlijke noemer ‘Applied Design Research’ op de kaart heeft kunnen zetten. Door zich vanuit gezamenlijkheid onder andere te presenteren op de Dutch Design Week heeft Applied Design Research in Nederland inhoud en gezicht gekregen als een waardevolle aanvulling op het bestaande ecosysteem rond toegepast en praktijkgericht onderzoek. Door juist die samenhang tussen lectoren te benadrukken en van daaruit te acteren is ‘Applied Design Research’ een aspect binnen de Nederlandse onderzoeksagenda geworden. Dat is een goede, maar slechts een eerste stap. De tweede stap is, naast doorgaan met verdieping van het onderwerp, het verankeren van het netwerk in de bredere onderzoekswereld door verbinden met andere thema’s en sectoren via cross-over samenwerking. Belangrijk daarvoor is dat we Applied Design Research als onderzoeksmethodologie kwalitatief goed kunnen definiëren, dat we de impact ervan zichtbaar kunnen maken en dat we de gewenste en noodzakelijke cross-over netwerken beter ontwikkelen. Met dit netwerk beogen we het onderscheidende karakter en de maatschappelijke relevantie van Applied Design Research te bestendigen. Juist daar waar kennis en praktijk elkaar vinden, zijn aspecten als creativiteit, vorm, uitvoering, systeem en gebruik van groot belang. Daarbij sluiten we direct aan op de impact thema’s uit de Strategische Onderzoeksagenda hbo en verbinden die ook onderling met elkaar. Daarmee heeft NADR een belangrijke taak, namelijk het verbinden van kennis richting een praktijkgerichte toepassing. Dit is geheel in lijn met de Topsector Creativiteit en de invulling van Kennis- en Innovatieagenda van ClickNL Dit project is een verdere bestendiging en verankering van die ambitie.
De Gerrit Rietveld Academie wil met de Impulssubsidie een uitbreiding en versterking van haar onderzoek-infrastructuur doorvoeren door het aanstellen van: 1: een coördinerend-onderzoeker die een organisatieplan en een programma voor een onderzoekscluster 'materialen' gaat ontwikkelen (280 uur, schaal 11) 2: een coördinerend-onderzoeker die een organisatieplan en een programma voor een onderzoek-ontwikkelcel 'ecologie en duurzaamheid' gaat ontwikkelen (200 uur, schaal 10) 3: Twee voortrekkers die de opdracht krijgen om de wisselwerking tussen onderzoek en onderwijs te versterken, zij stimuleren de ontwikkeling en implementatie van nieuwe vormen van derde cyclus onderzoek binnen de academie en ontwikkelen een doorlopende leerlijn daarnaartoe (240 uur elk, schaal 11)