Food production and consumption have a range of sustainability implications, including their contribution to global emissions of greenhouse gases (GHGs). As some foodstuffs entail higher GHG emissions than others, managing their use in tourism-related contexts could make a significant contribution to climate change mitigation. This article reviews the carbon intensity of selected foods and discusses how foodservice providers could adapt their practices. It shows that even though food management could substantially reduce the GHG emissions of foodservice providers, its application is currently hampered by the complexity of food production chains and a lack of dependable data on the GHG intensity of foodstuffs. Nevertheless, it is possible to make a number of recommendations in respect of how foodservice providers can better purchase, prepare and present foods. Further research is now needed to refine and extend our understanding of the contribution that food management can make to reducing tourism's carbon 'foodprint'.
LINK
Hoe ervaren bewoners in een verzorgingshuis de maaltijden? Hoe kun je ervoor zorgen dat eten en drinken meer is dan alleen het tot je nemen van voedsel en dat deze momenten bijdragen aan het creëren van welbevinden? Dit zijn vragen die het kenniscentrum Business Development & Hospitality (KBD&H) van Saxion en Independent Foodservice Consultants (IFC) vanaf 2009 gezamenlijk proberen te beantwoorden.
MULTIFILE
Urban tourism increasingly focuses on the role of hospitality in cities, evolving from a means to strengthen tourism as a ‘product’, towards a focus on tourism as an opportunity for revitalization and transformation of destinations. In this context, cities are considered dynamic communities in which ‘hosts’ (entrepreneurs, residents, municipalities) and ‘guests’ (visitors, tourists) co-habitate and co-create multisensorial experiences. This shift in focus comes hand in hand with increasing awareness of competitiveness and sustainability of destinations, expressed by a harmonious relationship between city residents and visitors and a balanced usage of the city as a shared resource. This is of great importance, given the intense usage of urban spaces – the city center of Amsterdam being an illustrative example – and the multiple purposes that these spaces represent for different stakeholders. This paper presents the outcome of a review study into city hospitality experience indicators. We integrate these indicators as a basis for the development of a new scale for measuring the effectiveness of hospitality interventions in relation to outcome variables such as satisfaction and net promotor score (NPS). We thereby provide an important means for scholars and practitioners to develop sustainable tourism actions inclusive of local community interests, in support of efforts toward more balanced city experiences among all stakeholders.
DOCUMENT
Food is een belangrijk thema voor Nederland en de Metropoolregio Amsterdam (MRA). Zowel op economisch, sociaal als logistiek niveau heeft Food een grote impact op onze samenleving. En door het toenemend aantal monden in Nederland, die steeds meer en gevarieerd eten, wordt deze impact groter en groter. Dit geldt zeker voor Amsterdam, met haar meer dan 5.000 horecazaken en 4.000 horecadistributeurs in de regio. In dit rapport wordt vanuit een analyse van de Nederlandse Agri & Food Sector, oplossingsrichtingen voor een slimmere en schonere horecadistributie voor Amsterdam en de Metropool Regio Amsterdam ontwikkeld. De horecadistributie in Amsterdam is letterlijk aan het vastlopen door de stijgende vraag naar goederen en de afnemende bereikbaarheid in de stad. Om dit structurele probleem op te lossen zullen zowel de gemeente, de horecadistributeurs en de horecondernemers moeten gaan samenwerken. De gemeente heeft hierbij ook de taak een nieuw level playing field te creëren om deze samenwerking zowel af te dwingen als te faciliteren.
MULTIFILE