Search results

Products 1.766

product

Bouwen aan een opleiding als platform

Zes rapportages van onderzoek verricht door kenniskringleden van het lectoraat 'Interactieve professionaliteit en vormen van interactieve kennisontwikkeling in de speciale onderwijszorg van Fontys OSO. Samen met de Proloog en de Epiloog vormen zij een verslag van een proces dat gericht is op onderwijsverbetering waarin samen met de studenten in de context van de praktijk wordt gewerkt aan de verbetering van de speciale onderwijszorg.

PDF

12/31/2007
product

Museums going digital; inspiring and engaging examples presented and discussed during the Traces-Workshops

LINK

12/31/2018
product

Beroepsproduct adviesrapport Platform Achterhoek Food

Adviesrapport over Achterhoek onderscheidende foodregio maken.

MULTIFILE

01/06/2025

Projects 2

project

CRAFT: your own audience.

Craft your own audience: How can a technology-driven company use online gaming communities, like Minecraft, to reach and engage a young audience? This project creates a context in which reality is simulated, by having students work together for a real client in an international context. In this project we explore innovative ways in which Samsung can engage younger audiences through Minecraft, the world's best-selling game with almost 140 million monthly players (2023). This project is focused on on educating, researching and developing playable prototypes within Minecraft that demonstrate how online gaming communities can be used to connect technology companies with a new generation of users. Societal issueInclusion of different ages around technology literacy and education (21st century skills).Benefit to societyGlobal inclusive community around education and R&D, higher cultural awareness.Collaborative partnersManchester Metropolitan University; Samsung Benelux.

Ongoing
project

WaterWaarden: een serious game voor waterbewustzijn bij klimaatadaptatie

In de toekomst zullen wateroverlast en droogte steeds vaker voorkomen. Hoewel water van grote betekenis is voor ons dagelijks leven - en Nederland een rijke traditie heeft van waterbeheer - maken sociale, culturele en historische waarden slechts sporadisch deel uit van watergerelateerd beleid. Omdat er bij wateropgaven veel verschillende partijen aan tafel zitten, is het belangrijk te snappen welke waarden meespelen bij besluitvormingsprocessen. Een serious game kan helpen bij het formuleren van die waarden om bij te dragen aan een beter ‘waterbewustzijn’ van zowel beleidsmakers als bewoners, en bewoners beter te betrekken bij hun eigen leefomgeving. Six Architecten, actief in bouw- en renovatieprojecten waarin water en erfgoed een rol spelen, lopen aan tegen een beleidsomgeving van tegengestelde belangen. De gameontwikkelaar IJsfontein in Amsterdam ontwikkelt serious games en heeft veel ervaring met het visualiseren van historisch materiaal voor musea en archieven, maar zoekt naar de kennis om deze vaardigheden toepasbaar te maken binnen de hedendaagse klimaatopgave. Met deze twee praktijkpartners werken onderzoekers van de TU Delft, op het gebied van watererfgoed, ontwerpen voor waarden (Delft Design for Values) en games (TPM), samen aan de WaterWaarden-game. Voor dit project gaan we in gesprek met beleidsmakers en bewoners om te achterhalen welke waarden er meespelen bij een selectie van objecten (zoals kades, dijken, gemalen) binnen de casus Amsterdam. Waternet, het waterbedrijf van de gemeente Amsterdam en het waterschap Amstel, Gooi en Vecht, zal bijdragen bij het contacten leggen met betrokken en het toetsen aan de beleidswerkelijkheid. Door de waarden en uitdagingen in specifieke opgaven in Amsterdam te analyseren en in de game te verwerken, werken we toe naar een prototype en een aanvraag om deze serious game te ontwikkelen tot een gameplatform dat in de toekomst ook bij wateropgaven in andere gebieden gebruikt kan worden.

Finished