Seeing the wild amount and variety of experimental publications brought to the world, it is hardly possible to claim that any of them is a ‘best practice’. But some of them are certainly highly interesting in terms of formal experiment, quality, or redefinition of the reading experience. Below, you find an incomplete list of tools and practices that seem relevant and inspiring to Hybrid Publications group of Going Hybrid. You can find more information about this group, its members, and the issues it’s tackling in a previous blogpost.
LINK
Vocational education and training (VET) plays a central role in preparing young people for work, developing adequate skills and responding to the labour-market needs of the economy. The transition learners are required to make from education to the workplace is a complex, and often problematic, process (Tynjälä, Välimaa, & Sarja, 2003). Studies show a gap between what is learned and what is required of competent professionals in an ever more complex world (Baartman & De Bruijn, 2011). The integration of students? learning experiences across academic and practice settings is currently of considerable interest within the educational sectors in a number of countries (Billett, 2011), among which the Netherlands. The last decade Dutch VET institutes haven been experimenting to design learning environments that cross the traditional school boundaries into working life. Zitter (2010) introduced the term hybrid learning environments . "A learning environment can be considered as a hybrid learning environment? When different formal and informal elements are woven together into coherent programmes of learning and into single learning environments, rather than a programme that combines different components with the aim of offering a more enticing menu of learning for the students" (Zitter & Hoeve, 2012 in OECD, 2013, pp. 138).
Nomination Best Research & Practice Project Award at the EAPRIL conference, Jyväskylä, Finland. Hybrid forms of learning environments in vocational education are central to the two projects of this application: a design-oriented, applied research project from the Centre for Expertise in Vocational Education (ecbo-project) and an educational innovation/practitioner-research project (hpboproject). A PhD-research project is closely related.
Veel mbo-opleidingen kiezen voor praktijkroutes, hybride leeromgevingen en gepersonaliseerde leerroutes. Dit levert dilemma’s op bij de afsluiting van de opleiding. Gebruikelijke examens passen vaak niet meer. Deze opleidingen willen informatie uit het onderwijs laten meewegen in de diplomabeslissing en een mix aan bewijzen gebruiken uit praktijk, werk en andere leeromgevingen.
Als gevolg van de energietransitie wordt het steeds moeilijker om energieaanbod en -vraag op elkaar af te stemmen en ontstaan problemen op het elektriciteitsnet. Energieopslag biedt een oplossing: duurzame energie wordt opgeslagen op momenten dat er aanbod en weinig energievraag is en beschikbaar gesteld wanneer er weinig aanbod en veel vraag is. Lokale opslag biedt een kans om lokale uitval van het elektriciteitsnet te voorkomen en geeft meerwaarde aan duurzame energie. Opslag in waterstof is uitermate geschikt voor zowel toepassingen op MW-schaal (windparken), voor seizoensopslag en voor toepassingen waar distributie relevant is. De wens van bedrijventerreinen om te verduurzamen biedt een kans om gericht aan oplossingen voor lokale energieopslag in waterstof en bijbehorende toepassingen te werken. In dit project werkt de HAN samen met MKB-bedrijven, Saxion, TU Delft, lokale overheden en een aantal overige partners aan het ontwikkelen en optimaliseren van een energieopslagsysteem gebaseerd op waterstof en bijbehorende waterstoftoepassingen op en voor bedrijventerrein IPKW in Arnhem. Beschikbare windenergie van in aanbouw zijnde turbines langs de Rijn bij IPKW vormen de aanleiding voor het ontwerpen, modelleren, construeren en testen van een (geschaald) energieopslagsysteem gebaseerd op de productie, en opslag van waterstof. Specifieke toepassingen op het industriepark worden geïnventariseerd, en waar mogelijk gerealiseerd en gemonitord, voor met name lokaal bedrijfstransport en elektriciteitslevering. Scenario’s voor ontwikkeling en toepassing van de technologie ontwikkeld en haalbaarheidsstudies uitgevoerd. Kennis en expertise worden ontwikkeld om het proces van optimale implementatie van waterstof voor energieopslag in een energieketen met specifieke toepassingen op een bedrijventerrein te ondersteunen. Met dit project bouwen wij voort op de vele eerdere waterstofprojecten die bij de HAN zijn uitgevoerd en maken we gebruik van ons recent gerealiseerde shared facility HAN Waterstoflab op IPKW.
Last year, in the aftermath of the pandemic, Effenaar invited sixteen musicians to explore the hybrid world during the first edition of Hybrid Music Vibes - made possible by Innovation Lab (an arrangement of Creative Industries Fund NL and ClickNL) and Stichting Cultuur Eindhoven. In this first edition, talent from the region could learn about the use of new technologies, experiment with various techniques, and the artists were also given the opportunity to realize their own concept. With the aim of providing the artist with new possibilities for expression, and thus the creation of a new relationship with the public, and thus possible revenue models. The program consists of four meetings, each of which starts with a knowledge session followed by a workshop. In the knowledge session, leading speakers (including Raynor de Groot and Tim van der Zalm) will inform the participating artists about the opportunities offered by the use of new technologies, for example in relation to 'fan engagement'. In the workshop, the artists are then challenged to apply this in their own work, working towards a concept. After the program has ended, the artists will pitch this concept and a number of artists will be selected together with the program partners and the public to realize their concept.Societal issueMusic inclusion. Help the music industry and beginning artists to make use of new immersive media technologies to create new music experiences and reach new audiences. To not be left out and only the big companies have the knowledge and means to use it.Benifit to societyNew insights how immersive technologies can create new audience connections and means for artisits to express themselves and be included in society.