To understand under what conditions intercultural group work (IGW) leads to more intercultural interactions, a survey was conducted among local students (n = 80) and international students (n = 153) in Dutch universities. In this study, students were more inclined to engage in intercultural interactions when they perceived that working with culturally diverse others prepared them to work and live in a diverse setting. The positive association was strengthened when students perceived that diversity, in terms of nationality within their work group, was also beneficial for accomplishing their group task. The findings demonstrate the significance of students’ perceptions of IGW, including the perceived general value for personal development and intellectual benefits related to specific tasks. This implies that institutions and teachers could be made responsible for engaging with innovative educational methods to address and incorporate student diversity into curriculum.
MULTIFILE
The international classroom is presumably a far more effective learning environment for the acquisition of intercultural competence when students receive adequate training to make the most of their intercultural encounters. This paper provides a summary of the intercultural training taught to first-year students of an international programme in The Hague University of Applied Sciences. The purpose of the paper is to investigate how the students respond to this intercultural training as well as what signs of intercultural awareness they show after completing the course. The findings were obtained via qualitative methods such as semi-structured interviews, observations and student homework assignments. Overall, students evaluate the training positively. Furthermore, students show some awareness of the necessary ingredients for effective intercultural communication in the international classroom as well as of the challenging nature of this communication due to cultural diversity. Finally, this paper provides recommendations from the facilitators on stimulating intercultural learning in the international classroom.
DOCUMENT
“So why do we assume our teachers pull at the right end of the rope?” This question was raised during a discussion concerning the intercultural competences of our faculty in comparison to the perceived disappointing level of intercultural competences of our graduates. Intercultural competence development is only one part of internationalization at home, yet a part that seems to be more difficult to grasp than language proficiency or international learning outcomes (van der Poel & van der Werf, 2014).
DOCUMENT
Een veelbelovend model voor de professionele ontwikkeling van docenten/opleiders, gebaseerd op diepgaande samenwerking tussen docenten/opleiders en gericht op het verbeteren van het leren van studenten, is Lesson Study. Lesson Study wordt echter nauwelijks in het mbo toegepast. Met het Europese LS4VET-project gaan we de Lesson Study methode aanpassen en geschikt maken voor het mbo.Doel Het doel is om een diepgaande en duurzame impact te bereiken - dat wil zeggen, verbetering van de kwaliteit van het onderwijs – bij mbo’s die de methode toepassen. Aanpak Projectleden zijn onder meer hoger onderwijsinstellingen met vooraanstaande onderzoekers en lerarenopleiders die ervaring hebben met Lesson Study. Elke hogeschoolinstelling werkt samen met partner MBO- instelling die op zoek is naar effectieve manieren om de samenwerking tussen hun docenten en het beroepsonderwijs te verbeteren. Relevantie Het korte termijn resultaat van het project is een methode en een handboek van een effectief docentprofessionaliseringsmodel, Lesson Study, dat specifiek is gericht op het mbo. De resultaten zullen publiekelijk toegangkelijk zijn. Het lange termijn resultaat is dat het LS4VET-project docenten/opleiders van mbo’s wil ondersteunen bij het vormen van professionele leergemeenschappen door ze de Lesson Study-methode en een bijpassende toolkit aan te bieden. Looptijd 01 september 2020 - 31 augustus 2023 Resultaten In het project ontwikkelen we een: 1. Model - een theoretisch model dat richtlijnen biedt voor Lesson Study in het mbo 2. een online cursus 3. Storyboard and Toolkit 4. eBook - een handboek voor docenten/opleiders en managers binnen het mbo Samenwerking met kennispartners Stichting Landstede (Netherland) ELTE Eötvös Loránd University Institute of Intercultural Psychology and Education (Hungary) – project coordinator iTStudy Hungary Educational and Research Centre Ltd. (Hungary) Neumann János Computer Science Technical School (Hungary) Pedagogische Hochshule Niederösterreich (Austria) Vocational School Baden Lower Austria (Austria) Universita ta Malta (Malta) Institute of Tourism Studies (Malta)