De rol van internet en intranet in overheidscommunicatie. Niet zomaar 'nieuwe' communicatiemiddelen. Intranet is veel eer te beschouwen als een nieuwe communicatieomgeving waar andere communicatiemiddelen (oud en nieuw) een plaats in kunnen krijgen.
DOCUMENT
In een eerder uitgevoerd onderzoek naar werken op afstand bij de reclassering (Henskens et al., 2021) bleek dat reclasseringswerkers behoefte hadden aan handvatten bij het structureren van hun online gesprekken met cliënten. Ook wilden zij basisvaardigheden leren om deze online gesprekken meer verdieping te geven. In het huidige project zijn vier leerinterventies verkend omwerken op afstand bij reclasseringswerkers te versterken: een handreiking, training, ‘goede praktijken’ en instructiefilmpjes. Uiteindelijk is alleen de handreiking ontwikkeld. In dit project is een internationale literatuurverkenning gedaan naar de geschiktheid van een handreiking voor reclasseringswerkers: hoe ziet deze eruit qua vorm en inhoud? Hierna is de handreiking in nauwe afstemming met de praktijk ontwikkeld. In een pilot hebben zes reclasseringswerkers de conceptversie van de handreiking uitgetest op respectievelijk leesbaarheid, bruikbaarheid, doelmatigheid en geschiktheid. Uit deze pilot bleek dat werkers de handreiking aantrekkelijk vonden in gebruik en als ondersteunend ervaarden bij het voeren van online gesprekken. Zij vonden de tekst goed leesbaar en overzichtelijk. Ook vonden zij dat er voldoende technische tips in stonden. Ze adviseerden de handreiking goed vindbaar te maken op intranet. Uit de probleemanalyse bleek dat een training geen geschikte leerinterventie zou zijn omdat de reclasseringswerkers geen leervragen hadden. De andere leerinterventies zijn door een combinatie van terugtrekking van de reclassering uit KFZ en een verminderde behoefte aan online interventies niet meer uitgevoerd. Uiteindelijk heeft dit project een product opgeleverd dat positief is geëvalueerd in de pilot. Op het Reclasseringscongres van 11 november jl. reageerde een groep reclasseringswerkers die deelnam aan de workshop ‘Werken op afstand’ positief op de handreiking: zij vonden het prettig om concrete handvatten aangereikt te krijgen om online te kunnen werken.
DOCUMENT
Purpose Due to the recent economic crisis, competition has considerably increased in the legal profession in the Netherlands. However, marketing in legal services is mostly in its infancy and value research in this context is scarce. We therefore used a contingency approach in exploring the origin of customer value and the association with loyal behaviour in legal services for small and medium enterprises (SMEs). Methodology Because professional services are effectively provided by means of a relationship, the emergence of value was studied in the interaction between lawyers and clients in an explorative way, by means of a case study: in-depth interviews with ten lawyers and ten SMEs led to provider and client perspectives on value driving in twenty-eight legal cases. The underlying research model was based on the Service logic for marketing (e.g. Grönroos and Voima, 2013), which proposes that interaction is conditional for the emergence of value. Findings We assumed that value could only derive from the interaction during the service encounter. Field findings however, confirmed that previous, current and anticipated service experiences influences value. Due to the credential character of legal services, antecedent recommendation of others and the track record of lawyers, for example, are also important value drivers. The relational value perspective appears to be insufficient in analysing the emergence of value in credence services, because value drivers outside the joint sphere help clients to reduce perceived purchase risks. Originality Our study enriches the limited literature and offers a more holistic understanding of the origin of value in credential contexts like legal services. Our findings agree not only with insights from the Service logic (e.g. Grönroos and Voima, 2013) but also from the Customer-dominant logic (e.g. Heinonen et al., 2013).
LINK
Full text via link Curricula in higher education are constantly subject to change, especially those curricula that educate people in the dynamic field of energy and sustainability. The aim of this paper is to describe the process of developing a new curriculum in energy engineering called Advanced Energy Technology at the HU University of Applied Sciences Utrecht
LINK
Full text via link. The goal of this study is to examine the impact of Self-leadership styles on the dimensions of Entrepreneurial Orientations in organisations in Dubai and the Netherlands: Innovativeness, Risk Taking and Proactiveness. The study also distinguishes the impact of Self-leadership styles on the dimensions of Entrepreneurial Orientations on the dimensions of Creativity and Productivity. A path analysis was performed by applying structural equation modelling (SEM) using analysis of moment structures (AMOS)
LINK
Full text via link One of the most important drivers of change in the health care sector is the desire of elderly people to age in place. The growing use of internet applications and communication technology together with innovations in buildings have created new commercial opportunities to cater the demands of elderly to grow old in their home environment. Many of these opportunities are facilitated by institutional changes like deregulation and privatization, and benefit from globalization, for example trough stronger incentives for innovation and domestic implementation of ideas that arise in foreign markets
LINK
full text via link. A lot of curricula in higher education depend on Project Based Learning. This provides students with a setting which (slightly) resembles their future way of working: in teams, in projects. The rojects have increasingly a real problem-owner, so students are highly motivated to perform and provide a solution. Ate Utrecht University of Applied Sciences (UUAS), one of the used methods for Project Based Learning is based on Design Research. This method has been developed in close cooperation with other institutes. During the development of the method a majority of the tutors involved noted that most students jumped into the project even when the problem and the criteria for a solution were not clear.
LINK
Full text via link. This research project investigates the connection between internationalisation of small and medium-sized enterprises (SMEs) and innovation in de context of the Utrecht region in the Netherlands. The study makes use of unique data accomplished of with the help of Syntens, the regional agency of the Ministry of Economic Affairs that aims to support the SME innovation. The research group International Business and Innovation was asked to evaluate the effectiveness of consultancy with respect to internationalisation. To this end 173 firms returned a questionnaire on their internationalisation success, innovation and the role of public consulting and subsidies. This dataset allows us to analyse the connection between internationalisation and innovation of Dutch SMEs in great detail.
LINK
De leerrouteplanner is een intranetapplicatie voor de toekomstige student een student die actief de eigen studie plant in het vraaggestuurd onderwijs. De student kan met de applicatie keuzes maken voor vakken, informatie opvragen over studie-onderdelen, studieresultaten bekijken en een eigen individuele leerroute samenstellen. Met de back-office van de applicatie kan de onderwijsorganisatie grip houden op de toenemende complexiteit van de onderwijsorganisatie. De applicatie biedt mogelijkheden voor het monitoren van studenten en tevens voor capaciteitsbewaking.
DOCUMENT
Hoe werken organisaties in de praktijk met producten- en dienstencatalogi en waarom doen zij dat zó? Verslag van een onderzoek in een negental grote organisaties uit diverse sectoren van de maatschappij.
MULTIFILE