From the article : "In this paper the implications of different research approaches and methods are illustrated by using two projects of the authors. Both projects take place in the same context: exploring participatory innovation within Small-to-Medium sized Enterprizes (SMEs). The main aspects coming forward when comparing the research characteristics of both projects are the importance of time and momentum, the structural set up of the project, people or participants and the abilities of the people involved. The research goal and the background of the researcher are main determinants for the chosen research methods. We hope with this paper to make researchers aware of the implications of the research methods and approach on the results of the project."
De ICT Research Methods Pack is een kaartenset met onderzoeksmethoden voor ontwerpgericht onderzoek binnen informatica, ontwikkeld door HBO-i.De set is geschikt om te gebruiken binnen ICT opleidingen zoals de brede ICT bachelor, bedrijfskundige informatica of technische informatie. Met de set kan je je oriënteren op onderzoeksmethoden en je project plannen. De methodes die de kaartenset bevat, passen bij de verschillende onderzoeksstrategieën van de Methodenkaart Praktijkonderzoek, een internationaal erkend raamwerk voor ontwerponderzoek. Fysieke kaartenset + ondersteunende website gemaakt in opdracht van stichting HBOi (http://www.hboi.nl). Bijbehorende website is http://ictresearchmethods.nl Product kan worden besteld via: https://www.studystore.nl/p/9990002067426/ict-methodspack
MULTIFILE
Carboxylated cellulose is an important product on the market, and one of the most well-known examples is carboxymethylcellulose (CMC). However, CMC is prepared by modification of cellulose with the extremely hazardous compound monochloracetic acid. In this project, we want to make a carboxylated cellulose that is a functional equivalent for CMC using a greener process with renewable raw materials derived from levulinic acid. Processes to achieve cellulose with a low and a high carboxylation degree will be designed.
Due to societal developments, like the introduction of the ‘civil society’, policy stimulating longer living at home and the separation of housing and care, the housing situation of older citizens is a relevant and pressing issue for housing-, governance- and care organizations. The current situation of living with care already benefits from technological advancement. The wide application of technology especially in care homes brings the emergence of a new source of information that becomes invaluable in order to understand how the smart urban environment affects the health of older people. The goal of this proposal is to develop an approach for designing smart neighborhoods, in order to assist and engage older adults living there. This approach will be applied to a neighborhood in Aalst-Waalre which will be developed into a living lab. The research will involve: (1) Insight into social-spatial factors underlying a smart neighborhood; (2) Identifying governance and organizational context; (3) Identifying needs and preferences of the (future) inhabitant; (4) Matching needs & preferences to potential socio-techno-spatial solutions. A mixed methods approach fusing quantitative and qualitative methods towards understanding the impacts of smart environment will be investigated. After 12 months, employing several concepts of urban computing, such as pattern recognition and predictive modelling , using the focus groups from the different organizations as well as primary end-users, and exploring how physiological data can be embedded in data-driven strategies for the enhancement of active ageing in this neighborhood will result in design solutions and strategies for a more care-friendly neighborhood.
A-das-PK; een APK-straat voor rijhulpsystemen Uit recent onderzoek en vragen vanuit de autobranche blijkt een duidelijke behoefte naar goed onderhoud, reparatie en borging van de werking van Advanced Driver Assistance Systems (ADAS), vergelijkbaar met de reguliere APK. Een APK voor ADAS bestaat nog niet, maar de branche wil hier wel op te anticiperen en haar clientèle veilig laten rijden met de rijhulpsystemen. In 2022 worden 30 ADAS’s verplicht en zal de werking van deze systemen ook gedurende de levensduur van de auto gegarandeerd moeten worden. Disfunctioneren van ADAS, zowel in false positives als false negatives kan leiden tot gevaarlijke situaties door onverwacht rijgedrag van het voertuig. Zo kan onverwacht remmen door detectie van een niet bestaand object of op basis van verkeersborden op parallelwegen een kettingbotsing veroorzaken. Om te kijken welke gevolgen een APK heeft voor de autobranche wil A-das-PK voor autobedrijven kijken naar de benodigde apparatuur, opleiding en hard- en software voor een goed werkende APK-straat voor ADAS’s, zodat de kansrijke elementen in een vervolgonderzoek uitgewerkt kunnen worden.