Shima Rezaei Rashnoodi (Project lead Universidad de Monterrey) & Marnix S. van Gisbergen (Project Lead), Felipe Lega (Animation), Guillermo Enrique Lavin Montero (Art).
YOUTUBE
This document consists of the research report of Work Package 3 of ProMiMiC's locations Groningen and The Hague. Through the implementation of MiMiC-projects in the form of ‘living labs’, research data was generated leading to insights into (1) concepts of interprofessionality between musicians and healthcare professionals, (2) effects of the MiMiC-practice on nurses’ compassionate skills in contact with patients and (3) the influence of the various contexts on the MiMiC-practice. Given the fact that hospitals are the site of study in ProMiMiC, the research activities of Work Package 3 got highly affected by the COVID-19 pandemic. It led to additional questions and expansion of the MiMiC practice to directions that the consortium hadnot foreseen.--- Update September 2025: Chapter 5 - episodes added as a separate file for open access.
DOCUMENT
The current transnational climate (British Council, 2014) in Europe is likely to continue to generate institutional and classroom situations which dictate that difference and otherness be the norm rather than the exception. Unfortunately, in the 1960's, Black and minority ethnic (BME) migrants from the former British colonies had less-than-favorable educational experiences in Britain due to prejudice and stereotyping mainly arising from cultural differences. Since then there have been a plethora of studies, policies, and reports regarding the perpetuation of discrimination in educational institutions. Today, British higher educational institutions have finally begun to recognize the need to reduce progression and attainment gaps. However, their focus tends to only consider the student “Black and Minority Ethnic attainment gap” with almost no attention being given to educators', or more specifically there is a distinctive lack of thought given to the female BME educators' progression and attainment in British HEIs. As such, this paper draws theoretically and conceptually on critical cultural autoethnography, to illustrate the value of conducting research into a female's BME educators' personal and professional experiences, and “gives voice to previously silenced and marginalized experiences” (Boylorn and Orbe, 2014, p. 15). In doing so, I highlight how higher educational institutions underutilisation of such competencies and contributions have and continue to perpetuate BME underachievement. I conclude the paper by questioning the accountability of providing support for BME educators progression and attainment, challenge educational leaders to consider the value and utilization of cultural knowledge, and implore all educators to reflect on how their personal experiences influence their professional identity.
MULTIFILE
Bundeling van vijf essays, geschreven door hbo-studenten Social Work. Zij volgden in studiejaar 2023/2024 een half jaar de minor Inclusiviteit in de stad aan de Haagse Hogeschool. In die minor zoomen we in op hedendaagse uitsluitingsmechanismen die bepaalde groepen in onze samenleving extra hard treffen. Het centrale thema van de essays is inclusiviteit. In elk essay is te zien hoe belangrijk dit onderwerp is voor de nieuwe generatie. De auteurs gaan in op de verschillende dimensies van inclusiviteit, variërend van uitsluiting door armoede, door culturele verschillen maar ook door het kiezen van het beroep sekswerk. Uitsluiting heeft een diep effect op het welzijn van mensen, op toegankelijkheid tot instituties en op sociale rechtvaardigheid.
DOCUMENT
Deze publicatie is een voortvloeisel van het Time line Gallery project. In dit project bundelden ontwerpbureau DesignArbeid, het lectoraat Image in Context van Academy Minerva en kunstruimte Sign de krachten om jonge kunstenaars in staat te stellen om in door henzelf gevormde teams de mogelijkheden van de publieke ruimte begin 21 eeuw te onderzoeken en zichtbaar te maken. De straat als galery waarin projecten in een tijdslijn na elkaar eigen vormen van counter public space (Klug ..) kunnen realiseren. De kunstenaars zetten zich uiteen met actuele kwesties waarvoor nieuwe vormen van uitwisseling en participatie werden ontwikkeld: de klimaatcrisis tastbaar in het stijgende water, de rol van de vrouw binnen de studentenvereniging, vervreemding in het publiek domein, ons koloniaal verleden zichtbaar in onze publieke ruimte, propaganda achter grote stadsevents, het gemak waarmee ons fakenews op de mouw gespeld kan worden en de wijze waarop publiek en privaat domein in elkaar overlopen.De vraag die voor ons allen leidend is: Hoe kunnen kunstenaars en ontwerpers interventies doen die eraan bijdragen dat we als autonoom denkende mensen weer verbinding krijgen met wat Bruno Latour (2019) het Aardse noemt. Het Aardse als zijnde een concept dat ons helpt om de richting aan te geven waarheen we ons moeten bewegen in een bewustzijn dat de wereld niet meer bestaat uit een omgeving waar mensen zich in bevinden, maar uit een krachtenveld, een ecologie, waar we onderdeel van zijn. De onderzoekers van het lectoraat zoeken de conceptuele invalshoeken die ons helpen om zichtbaar te maken welke mogelijkheden de kunst heeft om het hoofd te bieden aan de vele vormen van propaganda en disciplinering in het begin van de 21 e eeuw die dit onmogelijk willen maken. Daarom vindt u in deze publicatie naast een schets van de verschillende interventies die de deelnemende kunstenaars ontwikkelden, ook de verschillende conceptuele perspectieven waar de onderzoekers uit het lectoraat mee werken.De hier gepresenteerde artistieke praktijken zijn een moment in de ontwikkeling van de kunstenaars, het gevolg van een scala aan ontmoetingen die eraan vooraf zijn gegaan en de consekwentie van een dynamiek die ze op een geven moment met elkaar in gang hebben durven zetten. Zonder de moed tot handelen was er nooit iets gebeurd. De gepresenteerde concepten zijn de diepe gronden waar een onderzoeker pas na verloop van tijd op durft te gaan bouwen. Deze concepten kunnen iets teweegbrengen. In de ontmoetingen kan het concept zich gronden en verbreden en kunnen de artistieke praktijken nieuwe betekenislagen krijgen. Samen helpen ze ons reflecteren op de nieuwe rollen van kunstenaars en ontwerpers in de openbare ruimte als publiek domein.
DOCUMENT
The European Manifesto for Inclusive Learning is an initiative of the University of Florence to promote adult education for migrants and refugees. The program seeks to provide “a concrete tool for adult educators to promote adult learning in their local context”. In order to achieve this goal, eight European Union partners in different EU countries collaborated intensively for 1 ½ year to exchange experiences, expand opportunities and to seek to promote a more coordinated and integrated approach. Each partner collected case studies of good practices using a common tool for collecting data. The results of the Dutch partner, The Hague University of Applied Sciences are presented here. Seven cases have been studied with very different, mainly informal ways of mutual learning in the Netherlands. First the Manifesto is described in more detail. This is followed by a sketch of refugee flows to the Netherlands and the Dutch asylum system. After these chapters, the different cases are presented, followed by a conclusion and recommendations based on the Dutch good practices.
DOCUMENT
As part of an undergraduate research design class, we measured tourism experiences of 617tourists, during a day, and their potential impact, in a quantitative, cross-sectional manner. In May2023, a total of 30 tourism and experience design students teamed up from Breda University ofApplied Sciences, Netherlands, and Brigham Young University students, United States, andapproached tourists at 45 various tourist hot spots in the Rotterdam and the Amsterdam area
DOCUMENT
Often research, education and professional practice are positioned as different activities. Researchers, students and professionals are defined in subject-object relations. For my Phd. thesis I applied another perspective. In dialogue with School Social Workers, Bachelor Social Work students during their internship, Vocational High School (VHS) Teachers and other involved actants I worked on activities to improve the financial health of VHS students. We explored in a relational spacial ethnography the roles of all above mentioned actants as learning professional and inquirer. During this long term project a mixed method participatory approach was applied. However in this ethnography these activities where integral part of developing of a whole set of interventions. It gave us the opportunity to develop new perspectives at developing interventions and learning in a relational dialogue
DOCUMENT