Dit handboek is een visueel verslag van de ontwerpsessies die plaatsvonden in Nijmegen en Arnhem, georganiseerd door de Haagse aanpak Gelijke stagekansen. Met ondersteuning van Instituut Gak helpt deze aanpak drie verschillende regio’s op weg met hun eigen strategieën, gebaseerd op de bewezen methoden van de Haagse aanpak Gelijke stagekansen. In drie co-creatiesessies werkten partners uit onderwijs, overheid, werkgeverskringen, maatschappelijke organisaties én studenten samen aan concrete interventies en gedeeld eigenaarschap. Geen losse initiatieven, maar een gezamenlijke beweging. Een aanpak waarin elke stage telt, en waar talent de ruimte krijgt om te groeien. Door samen te werken zorgen we voor een eerlijk speelveld, waarin álle studenten een kans krijgen om te groeien. Doe en werk mee aan gelijke kansen, voor een inclusieve toekomst.
DOCUMENT
Tussen Arnhem en Nijmegen is in het kader van het Vinex-beleid de laatste tientallen jaren heel veel gebouwd. Het is een zoektocht geweest om daarbij zowel stad als platteland te laten profiteren van de ontwikkelingen die daar plaats hebben gevonden en nog steeds plaatsvinden. Wat zijn de uitgangspunten van die zoektocht geweest? Hoe kan er gezorgd worden dat de kwaliteit van het landschap en de voorzieningen op peil blijven of zelfs toenemen? En hoe kan er na het Vinex-beleid doorgepakt worden in de samenwerking die nodig is voor een groene ontwikkeling?
DOCUMENT
This book contains the abstracts of the 4th European Agroforestry Conference carried out in the city of Nijmegen (The Netherlands) during the European Green Capital 2018. The book has plenty of extraordinary information and experiences about agroforestry practices and systems around the world including Africa, America and Europe.
LINK
Abstract: The typical structure of the healthcare sector involves (specialist) intertwined practices co-occurring in formal or informal networks. These practices must answer to the concerns and needs of all related stakeholders. Multimorbidity and the need to share knowledge for scientific development are among the driving factors for collaboration in healthcare. To establish and keep up a permanent collaborative link, it takes effort and understanding of the network characteristics that must be governed. It is not hard to find practices of Network Governance (NG) in a variety of industries. Still, there is a lack of insight in this subject, including knowledge on how to establish and maintain an effective healthcare network. Consequently, this study's research question is: How is network governance organized in the healthcare sector? A systematic literature study was performed to select 80 NG articles. Based on these publications the characteristics of NG are made explicit. The findings demonstrate that combinations of governance style (relational versus contractual governance) and governance structure (lead versus shared governance) lead to different network dynamics. Furthermore, the results show that in order to comprehend how networks in the healthcare sector emerge and can be regulated, it is vital to understand the current network type. Additionally, it informs us of the governing factors. Zie https://www.hbo-kennisbank.nl/details/sharekit_han:oai:surfsharekit.nl:e4f8fa3a-4af8-42ef-b2dd-c86d77b4cec6
MULTIFILE
Vier universitaire sportcentra (Amsterdam, Utrecht, Wageningen en Nijmegen) hadden naar aanleiding van een literatuuronderzoek waarin een positief verband werd gevonden tussen het aantal bezoeken aan een sportcentrum en de studieprestaties behoefte aan een vervolgonderzoek naar de relatie tussen sporten bij een Universitair Sportcentrum (USC) en studieprestaties voor de Nederlandse situatie. Daartoe is een cross-sectioneel onderzoek opgezet waarbij de studieresultaten van bachelorstudenten gekoppeld zijn aan de gegevens van het USC met betrekking tot lidmaatschap. Zo wordt er antwoord gegeven op de vraag ‘Is er een relatie tussen sporten bij het USC en studieprestaties?’ Daarbij is onderscheid gemaakt tussen universiteit, studiejaar en geslacht. De resultaten van dit onderzoek kunnen een aanzet vormen tot vervolgonderzoek naar de relatie tussen sport en cognitie (studieprestaties).
DOCUMENT