Spreker op dit onderwijscongres over de rol van de docent De snelle veranderingen in de maatschappij hebben grote impact op het onderwijs en de toekomst van het leren. De komende generaties lopen aan tegen de grenzen van ons systeemdenken. •Hoe leren we ze daar uit te breken? •Hoe zorgen we ervoor dat het onderwijs van nu aansluit bij de maatschappij van de toekomst? •En hoe zorgen bedrijven voor werknemers die blijvend leren? Stevige discussies, nieuwe inzichten, diepgang en volop inspiratie. En antwoord op dé prangende onderwijsvraagstukken van nu: •Hoe ontwikkel je creatief en innovatief talent? •Welke rol moet technologie zoals VR en gamification gaan spelen in het onderwijs? •Een leven lang leren: wie pakt het op? •Wanneer werkt onderwijsinnovatie wel, en wanneer niet? Spreker op dit onderwijscongres over de rol van de docent Babs is research fellow bij lectoraat Strategic Development in Creative Business en docent en onderwijsontwikkelaar bij de hogeschool Inholland. Met haar onderzoeksproject ‘De docent als held’ doet zij onderzoek naar de veranderende rol van docenten. Volgens Babs is het belangrijk dat organisaties ook strategische invulling geven aan deze veranderende rollen, maar hoe?
LINK
Deze vier artikelen uit verschillende hoeken van de HU illustreren uiteenlopende ervaringen met de koppeling tussen onderwijs, onderzoek en beroepspraktijk. Uit hun verhalen blijkt dat deze verbindingen steeds meer vorm krijgen en dat de ervaringen met de HU als kennisinstelling vooral positief zin. Uitgegeven op het HU onderwijscongres 2008 als Passie & Precisie deel 02.
DOCUMENT
In het magazine “Blijven werken in onderwijs”, uitgebracht ter gelegenheid van het 4-jarig bestaan van het lectoraat Werken in Onderwijs, lees je meer over de vragen, inzichten, thema’s en mensen van het lectoraat.” Met bijdragen van: Mieke Koeslag-Kreunen, Saskia Brokamp, Patricia Brouwer,, Angela de Jong, Kaoutar El Khatoutti, Elsemarijn Ippel, Mees Kok, Maaike Koopman, Anneke Offereins, Tamar Tas, Edy van Renselaar, Bibi van Wolput
LINK