From the article: "Whilst the importance of online peer feedback and writing argumentative essays for students in higher education is unquestionable, there is a need for further research into whether and the extent to which female and male students differ with regard to their argumentative feedback, essay writing, and content learning in online settings. The current study used a pre-test, post-test design to explore the extent to which female and male students differ regarding their argumentative feedback quality, essay writing and content learning in an online environment. Participants were 201 BSc biotechnology students who wrote an argumentative essay, engaged in argumentative peer feedback with learning partners in the form of triads and finally revised their original argumentative essay. The findings revealed differences between females and males in terms of the quality of their argumentative feedback. Female students provided higher-quality argumentative feedback than male students. Although all students improved their argumentative essay quality and also knowledge content from pre-test to post-test, these improvements were not significantly different between females and males. Explanations for these findings and recommendations are provided"
MULTIFILE
This is a tool that you can use when designing and delivering (online) active learning. The tool will help you find answers to questions such as: − Which learning activities can I offer students in order to achieve a specific learning objective? − Is there an optimum order for learning activities? − How do I ensure that students become actively involved in their own learning process?
For this exploratory study we aim to provide knowledge and insights concerning the processes of setting up, implementing and managing online communities as a part of the product/services offer of media companies. The goal is to increase their reach amongst target groups, to strengthen involvement with their audiences and to entice their audiences to participate. This information should help us to understand the many different aspects important for developing and managing online communities. The research question for this phase is: Which critical success factors play a role in the process of setting up and managing online communities using social media in order to activate and/or engage target audiences? In this exploratory first phase we looked into literature relating to general guidelines and critical success factors in setting up and managing online communities. These aspects include, communication and interaction options, functionalities for sharing information, the content structure given, the importance of socialization within the community, the policies used and the usability of the platform (Ning Shen & Khalifa, 2008).
Hoogwaardig afvalhout van bewoners, bouwbedrijven en meubelmakers blijft momenteel ongebruikt omdat het te arbeidsintensief is om grote hoeveelheden ongelijke stukken hout van verschillende afmetingen en soorten te verwerken. Waardevol hout wordt waardeloos afval, tegen de principes van de circulaire economie in. In CW.Code werken Powerhouse Company, Bureau HUNC en Vrijpaleis samen met de HvA om te onderzoeken hoe een toegankelijke ontwerptool te ontwikkelen om upcycling en waardecreatie van afvalhout te faciliteren. In andere projecten hebben HvA en partners verschillende objecten gemaakt van afvalhout: een stoel, een receptiebalie, kleine meubels en objecten voor de openbare ruimte, vervaardigd met industriële robots. Deze objecten zijn 3D gemodelleerd met behulp van specifieke algoritmen, in de algemeen gebruikte ontwerpsoftware Rhino en Grasshopper. De projectpartners willen nu onderzoeken hoe deze algoritmen via een toegankelijke tool bruikbaar te maken voor creatieve praktijken. Deze tool integreert generatieve ontwerpalgoritmen en regelsets die rekening houden met beschikbaar afvalhout, en de ecologische, financiële en sociale impact van resulterende ontwerpen evalueren. De belangrijkste ontwerpparameters kunnen worden gemanipuleerd door ontwerpers en/of eindgebruikers, waardoor het een waardevol hulpmiddel wordt voor het co-creëren van circulaire toepassingen voor afvalhout. Dit onderzoek wordt uitgevoerd door HvA Digital Production Research Group, met bovengenoemde partners. HUNC heeft ervaring met stadsontwikkeling waarbij gebruik wordt gemaakt van lokaal gekapt afvalhout. Vrijpaleis biedt toegang tot een actieve, lokale community van makers met een sterke band met buurtbewoners. Powerhouse Company heeft ervaring in het ontwerpen met hout in de bouw. Alle drie kunnen profiteren van slimmere circulaire ontwerptools, waarbij beschikbaar materiaal, productiebeperkingen en impactevaluatie worden geïntegreerd. De tool wordt ontwikkeld en getest voor twee designcases: een binnenmeubelobject en een buitengevelelement. Bevindingen hiervan zullen leidend zijn bij de ontwikkeling van de tool. Na afronding van het project is een bètaversie gereed voor validatie door ontwerpers, bewonerscollectieven en onderzoek/onderwijs van de HvA.
DOK4CT (in Dutch: Digitale Onderwijsmiddelen en Kennisontsluiting for Control Towers)In this project the practical applied knowledge, derived from innovative projects within the “Topsector logistiek”, is made accessible by Breda University and Deltago. This online Control Tower Course is specifically meant for logistic professionals and students in logistic orientated education. The project was made accesible and supported by the NWO, Netherlands Organisation for Scientific Research. The scope of this project is limited to the area of Cross Chain Control Centers (4C) / Control Towers. The educational valorisation will be executed by the development of digital materials. These are used for student education as well as dissemination towards professionals in the logistics sector. Hereby, the interaction between students and professionals is an important additional benefit under the name of “social learning”. For example the interviews that Marcel Wouterse (Deltago and lecturer at Breda University of Applied Sciences) has created with key partners in the logistics sector were recorded and edited by students. By the use of digital educational tools and serious games, the benefits of Control Towers are now visible for students and professionals. The next phase is to introduce the gained knowledge in future organisations in order to support the Netherlands in the top of the logistics sector.Project goalThe goal of this project is to improve the exploitation of fundamental- and applied knowledge in the expertise area of Cross Chain Control Centers (4C) and Control Towers (CT).The tasks are divided in five subprojects:1. Preparations to transfer existing materials in digital learning tools;2. Shape digital education material (Webinars, online platform, knowledge clips and e-learnings)3. Develop and/or use several serious games (Convoy game / Synchromania)4. Promotion of the course to specified target groups (professionals / international students)5. Project managementExcising knowledge regarding Cross Chain Control Centers and Control Towers is used in this project. New knowledge will not be generated. The project focus lies on the disclosure of acquired knowledge by digital learning tools.
UNStudio, een in Amsterdam gevestigd, internationaal toonaangevend architectenbureau, wil hun Green Mile-plan1 voor het centrum van Amsterdam uitwerken om een 'post-pandemisch groen stedenbouwkundig ontwerp' voor de stad te onderzoeken - kunnen groene gebieden worden (her) ontworpen om ruimte aan voetgangers te geven, terwijl voorkomen wordt dat mensen zich niet op dezelfde plek ophopen? De Corona-pandemie benadrukte ook de noodzaak om vaart te zetten achter duurzaamheidsdoelstellingen, waaronder de ambitie om groenere stedelijke omgevingen te creëren. In dit voorstel wordt stadsmeubilair voor de Green Mile ontworpen en gerealiseerd met hergebruikte materialen, en met post-pandemische stedenbouwkundige en bouwkundige principes. GPGroot en Schijf, leveranciers van rest- en gebruikte bouwmaterialen2, willen hun kennis over circulaire materiaalverwerking en -levering in de stedelijke context graag verder ontwikkelen. Het initiatief van UNStudio biedt een unieke kans om deze kennis te ontwikkelen, in samenwerking met de HvA en het onderzoek in de Robot Studio, dat zich tot nu toe met name richt op circulair gebruik van hout voor binnen-toepassingen. Het project volgt een iteratief ontwerpproces van parametrisch ontwerp en digitale productie. Bij het ontwerp wordt rekening gehouden met functionele eisen en beschikbare materialen, evenals met de specifieke kenmerken van de stedelijke context waar het prototype zou kunnen worden geplaatst. De productie van het prototype zal worden uitgevoerd met 6-assige robots in de HvA Robot Studio. De resultaten zijn ontwerpen en een prototype, maar ook kennis over het verbinden van parametrisch ontwerp en robotproductie met buitentoepassingen, met bijzondere aandacht voor rest- en gebruikte materialen. Innovatieve aspecten zijn de overstap naar structureel belaste buitentoepassingen en het gebruik van een breder scala aan materialen dan alleen hout. Hiermee kan het project bijdragen aan de ontwikkeling van “smart industry” en de circulaire economie, beide relevant voor de maatschappelijke uitdagingen zoals vastgelegd in de nationale Kennis- en Innovatie-Agenda’s voor wetenschap en technologie.