In een opleiding als lerende organisatie verbeteren opleidingsteams hun onderwijs op een onderbouwde en duurzame manier. Deze aanbevelingen ondersteunen het toewerken naar of versterken van een lerende organisatie.
MULTIFILE
Spontaneous speech is an important source of information for aphasia research. It is essential to collect the right amount of data: enough for distinctions in the data to become meaningful, but not so much that the data collection becomes too expensive or places an undue burden on participants. The latter issue is an ethical consideration when working with participants that find speaking difficult, such as speakers with aphasia. So, how much speech data is enough to draw meaningful conclusions? How does the uncertainty around the estimation of model parameters in a predictive model vary as a function of the length of texts used for training?
DOCUMENT
Een poster van Kenniswerkplaats Zorgvuldig Data Delen (Hogeschool Utrecht). Nederlandse versie.
MULTIFILE
Het lectoraat Teaching, Learning & Technology (TLT) heeft animaties ontwikkeld over het effectief vormgeven van leerpraktijken met inzet van technologie. Deze gaan over peerreview benutten in een leerproces, video effectief en didactisch inzetten en samenwerkend leren inzetten en ontwerpen. De handreikingen zijn gebaseerd op inzichten uit onderzoek en de animaties zijn in zowel het Nederlands als Engels. Door in de poster te klikken op de beelden, start de animatie in YouTube.
DOCUMENT
In deze poster zijn de belangrijkste bevindingen van de monitor van het integraal pedagogisch wijkplan van Lewenborg XL opgenomen van het jaar 2023-2024.
DOCUMENT
Een poster van Kenniswerkplaats Zorgvuldig Data Delen (Hogeschool Utrecht).
MULTIFILE
Taste is a main driver in preferences and food choices. Humans are predispositioned to prefer sweet and salty tastes and reject bitter and sour tastes, therefore bitter taste is often thought to cause the rejection of vegetables by children. In our study we investigated the taste and fattiness intensity for different preparation methods for ten vegetables. Our results showed that: Frequently consumed vegetables have almost no taste Sweetness is the most intensive taste in vegetables, followed by sourness and bitterness, saltiness is the least intensive taste Vegetable preparation method influences taste intensity
DOCUMENT
Een poster van Kenniswerkplaats Zorgvuldig Data Delen (Hogeschool Utrecht). Engelse versie.
MULTIFILE
Een poster van Kenniswerkplaats Zorgvuldig Data Delen (Hogeschool Utrecht).
MULTIFILE