Search results

Products 263

product

Putting decision mining into context

The value of a decision can be increased through analyzing the decision logic, and the outcomes. The more often a decision is taken, the more data becomes available about the results. More available data results into smarter decisions and increases the value the decision has for an organization. The research field addressing this problem is Decision mining. By conducting a literature study on the current state of Decision mining, we aim to discover the research gaps and where Decision mining can be improved upon. Our findings show that the concepts used in the Decision mining field and related fields are ambiguous and show overlap. Future research directions are discovered to increase the quality and maturity of Decision mining research. This could be achieved by focusing more on Decision mining research, a change is needed from a business process Decision mining approach to a decision focused approach.

PDF

Putting decision mining into context
product

Inspiratiesessie Programmatisch Toetsen

Een groeiend aantal hbo-opleidingen in Nederland heeft programmatisch toetsen geïmplementeerd als een nieuwe benadering van toetsen. De theoretische principes die als basis kunnen dienen voor het ontwerp van programmatisch beoordelen zijn beschreven in de literatuur. Opleidingen maken op basis van de principes verschillende specifieke ontwerpkeuzes, passend bij hun eigen context. In deze inspiratiesessie werd op basis van een NRO-overzichtsstudie inzicht gegeven in welke ontwerpkeuzes hbo-opleidingen maken bij het implementeren van programmatisch toetsen en welke overwegingen en ervaringen ze daarbij hebben gehad.

PDF

Inspiratiesessie Programmatisch Toetsen
product

Holistisch beoordelen van leeruitkomsten binnen principes van programmatisch toetsen

Bij de pabo van de Hogeschool Utrecht zijn twee cursussen ontworpen op basis van de principes van programmatisch toetsen. In de voltijd jaar 1 van de propedeuse is dit experiment in het studiejaar 2022-2023 gestart. Met het experiment wil de opleiding onderzoeken of de principes van dit onderwijsconcept passend zijn bij de pabo. Studenten nemen bewijsmateriaal op in een portfolio systeem en verschillende feedbackgevers geven daar feedback op. Na het geven van feedback wordt zo’n bewijsstuk een datapunt. Een datapunt is niet meer dan 1 brokje informatie die iets zegt over het functioneren van de student. De examinator beoordeelt in het portfolio niet het bewijsmateriaal zelf, maar integreert de feedback die is gegeven door experts (vakdocenten en praktijkopleider) en combineert dit met de feedback van de student zelf en zijn medestudenten. Tijdens deze workshop hebben deelnemers ervaring opgedaan met dit experiment. Hoe beoordelen onze examinatoren het programmatische portfolio. De deelnemers hebben zelf een beoordeling uitgevoerd enkel op basis van feedback van anderen. Lukt het zonder inhoudelijk expert te zijn tot een holistisch oordeel te komen van de leeruitkomsten die centraal staan.

PDF

Holistisch beoordelen van leeruitkomsten binnen principes van programmatisch toetsen