Website van de Erasmus plus samenwerkingspartnerschap IGNITION "European Digital Literacy Coalition for Inclusion, Collaboration and Innovation in Higher Education"
LINK
In dit artikel wordt aan de hand van enkele bekende en minder bekende theoretische marktingcommunicatie modellen uitgebreid ingegaan op de werking van sponsoring van sport.
DOCUMENT
Dit artikel schenkt aandacht aan het spel 'Level Up! zet een stap in educatief partnerschap' dat Hogeschool KPZ heeft ontwikkeld. Het is geen eindproduct, maar een startpunt om het gesprek met elkaar aan te gaan.
DOCUMENT
Theoretische verantwoording en uitwerking van de leerlijn Educatief Partnerschap voor de initiële en post-initiële Pedagogiek-opleidingstrajecten van de Faculteit Onderwijs en Opvoeding van de Hogeschool van Amsterdam
DOCUMENT
De onderzoeksgroep Cybersafety van NHL Stenden Hogeschool in Leeuwarden, heeft in opdracht van het Digital Trust Center (DTC), in kaart gebracht in hoeverre de Basisscan Cyberweerbaarheid leidt tot gedragsverandering bij ondernemers. In totaal zijn achttien ondernemers, variërend qua omvang, bedrijfstak en geografische ligging, betrokken bij het onderzoek. Respondenten zijn daartoe tweemaal geïnterviewd. Het eerste interview was een zogenoemde nulmeting waarin de uitgangssituatie in kaart werd gebracht. Dit betrof ten eerste de mate waarin men aan de vijf door het DTC onderscheiden basisprincipes, zoals het uitvoeren van software-updates en het reguleren van toegang tot systemen, invulling gaf en ten tweede de achterliggende factoren zoals houdingaspecten en omgevingsinvloeden die daaraan ten grondslag liggen. Het tweede interview werd gehouden nadat de respondent de basisscan had ingevuld en stond in het teken van gedragsverandering en de mogelijke wijzigingen in achterliggende factoren.
DOCUMENT
Op welke manieren draagt Students4Students bij aan de veerkracht en binding van de betrokken studenten? En wat kunnen we hiervan leren over student peercoaching en de organisatie van een peercoachingsprogramma? In dit rapport presenteren we de opbrengsten van het onderzoek 'Ondersteuning Studentwelzijn', een gezamenlijk onderzoeksproject van het lectoraat Jeugd en Samenleving en het lectoraat Diversiteitsvraagstukken en een deelproject van het Inholland-brede onderzoeksconsortium Welzijn en Binding.
DOCUMENT
Promotieonderzoek. Twee deelonderzoeken: 1. de werking van voorkeursbeleid bij de benoeming van directeuren in het basisonderwijs in 1985 en 2. de werking van voorkeursbeleid als onderdeel van een positieve actie plan.
DOCUMENT
De transitie richting IFRS 17 heeft grote impact op de verzekeringsbranche, zowel qua technische implementatie als qua financiën. Dit artikel bevat een beknopt overzicht van de werking en de mogelijke gevolgen van de standaard. In drie korte interviews beantwoorden vertegenwoordigers van het Koninklijk Actuarieel Genootschap (Ernst Visser), de Branchegroep Verzekeringsmaatschappijen van NBA-VRC (Rob Schouten) en het Verbond van Verzekeraars (Ron Hersmis) enkele belangrijke vragen.
LINK
Leerlingen gaan naar school om zich te ontwikkelen en bepaalde leerdoelen te halen. Een kerntaak van het onderwijs is leerlingen hierbij te helpen. Leraren spelen hierin een belangrijke rol: zij stimuleren, begeleiden en sturen het leerproces waar nodig bij. Het (tussentijds) beoordelen van het leren is hierbij essentieel. Dit boek gaat ervan uit dat dit niet alleen de taak is van de leraar, maar ook van de leerlingen zelf. Door zelfreflectie, feedback van de leraar en evaluatie door medeleerlingen worden zij zich meer bewust van hun eigen leerproces en krijgen zij aanwijzingen voor het zetten van de volgende stap op weg naar het bereiken van hun leerdoel. Evalueren om te Leren biedt (aankomende) leraren theoretische achtergronden, praktijkvoorbeelden, handvatten en praktische instrumenten om leerlingen te helpen in hun ontwikkeling. De benadering van evaluatie, die ‘Evalueren om te Leren’ wordt genoemd, staat centraal in dit boek. De actieve rol van leerlingen hierin wordt sterk benadrukt.
DOCUMENT
Het lopende 25-jarige jubileumjaar vormde de aanleiding voor SKC (Stichting voor Kennis en sociale Cohesie) om een verkennend onderzoek uit te zetten naar het functioneren van haar oudste programma, het Mentorproject. Vanuit het lectoraat Jeugd en Samenleving van Hogeschool Inholland hebben wij dit onderzoek verricht. Hoe functioneert het SKC Mentorproject en wat valt hiervan te leren voor schoolse/buitenschoolse activiteiten?
DOCUMENT