To strengthen students’ professional identity (PI), it is vital to givereflection a central place in higher education. The aim of this studyis to determine the extent to which students reflect on five componentsof PI (self-image, self-esteem, task perception, job motivationand future perspective) and at what reflection level. Twenty-fivereflection narratives from Spanish and Dutch students from fivedifferent study programmes were qualitatively analysed and quantitativelyevaluated to find out about students’ identifying and selfassessingPI components. The results indicate that PI componentswere clearly recognizable in the reflection reports and could beclassified using one of the four levels of reflection with high interraterreliability. About 40% of the students achieved the criticalreflection level on one or more PI components. Reflecting on thefive components of PI, with the aim of achieving the level of criticalreflection, can be a useful guide for students. What do you want to do ?New mail
MULTIFILE
Torpedo is a digital learning environment for developing mathematical problem-solving ability through self-study for pre-service teachers in primary teacher education. To achieve this, Torpedo supports and challenges pre-service teachers’ reflection during and after solving non-routine mathematics problems. To investigate the feasibility of the Torpedo approach, 271 pre-service teachers used Torpedo during one month in a pilot study. They used and evaluated Torpedo’s reflective elements differently. The results varied from pre-service teachers who experienced that reflection really contributed to the development of their problem-solving ability, to pre-service teachers who hardly reflected. The last group consisted of those who found the problems too difficult to reflect upon and those who used Torpedo to prepare for the National Mathematics Test and preferred to do so by drill and practice. As a conclusion, the study provides clues for improving Torpedo so that it invites more reflective self-study behaviour. For pre-service teachers who consider reflection valueless, however, self-study in a digital learning environment may be insufficient to change this attitude.
Nederland kent ongeveer 220.000 bedrijfsongevallen per jaar (met 60 mensen die overlijden). Vandaar dat elke werkgever verplicht is om bedrijfshulpverlening (BHV) te organiseren, waaronder BHV-trainingen. Desondanks brengt slechts een-derde van alle bedrijven de arbeidsrisico’s in kaart via een Risico-Inventarisatie & Evaluatie (RI&E) en blijft het aandeel werknemers met een arbeidsongeval hoog. Daarom wordt er continu geïnnoveerd om BHV-trainingen te optimaliseren, o.a. door middel van Virtual Reality (VR). VR is niet nieuw, maar is wel doorontwikkeld en betaalbaarder geworden. VR biedt de mogelijkheid om veilige realistische BHV-noodsimulaties te ontwikkelen waarbij de cursist het gevoel heeft daar echt te zijn. Ondanks de toename in VR-BHV-trainingen, is er weinig onderzoek gedaan naar het effect van VR in BHV-trainingen en zijn resultaten tegenstrijdig. Daarnaast zijn er nieuwe technologische ontwikkelingen die het mogelijk maken om kijkgedrag te meten in VR m.b.v. Eye-Tracking. Tijdens een BHV-training kan met Eye-Tracking gemeten worden hoe een instructie wordt opgevolgd, of cursisten worden afgeleid en belangrijke elementen (gevaar en oplossingen) waarnemen tijdens de simulatie. Echter, een BHV-training met VR en Eye-Tracking (interacties) bestaat niet. In dit project wordt een prototype ontwikkeld waarin Eye-Tracking wordt verwerkt in een 2021 ontwikkelde VR-BHV-training, waarin noodsituaties zoals een kantoorbrand worden gesimuleerd (de BHVR-toepassing). Door middel van een experiment zal het prototype getest worden om zo voor een deel de vraag te beantwoorden in hoeverre en op welke manier Eye-Tracking in VR een meerwaarde biedt voor (RI&E) BHV-trainingen. Dit project sluit daarmee aan op het missie-gedreven innovatiebeleid ‘De Veiligheidsprofessional’ en helpt het MKB dat vaak middelen en kennis ontbreekt voor onderzoek naar effectiviteit rondom innovatieve-technologieën in educatie/training. Het project levert onder meer een prototype op, een productie-rapport en onderzoeks-artikel, en staat open voor nieuwe deelnemers bij het schrijven van een grotere aanvraag rondom de toepassing en effect van VR en Eye-Tracking in BHV-trainingen.