We assess the incidence of numeracy skills mismatch in five countries: Belgium, Chile, Italy, Netherlands, and the United States of America. To do this, we make use of a new approach (Brun-Schamme & Rey, 2021), namely by identifying someone as being mismatched if the score for numeracy skills is outside the interval [median – SD , median + SD]. We make use of the PIAAC dataset, collected by the OECD, a survey that measures adults’ proficiency in numeracy among other type of skills. We find that 14% of the workers are over-skilled, whereas 16% are under-skilled. Being over-skilled is more likely for men, younger age-groups, having a high level of education, using numeracy skills often at work, and having studied science, mathematics, and engineering.
DOCUMENT
Substantial and continuous shifts in skills demands urge us to rethink education, labour market and reintegration policies and practices. In this article, we argue for a more skills based approach to (re)integration. This skills based (re)integration practice is based more on up-to-date, complete and validated skills sets of candidates, than on diplomas and other, more or less, outdated and incomplete proxies to one’s current skills. Such a new reintegration practice seems feasible if the actual and complete skills set of an individual becomes the starting point for both matching, guidance and (up/re)skilling efforts. Intersectoral mobility, alternative career pathways and suitable training and development routes can be designed on a more fine-grained skills basis, with occupations considered more as dynamic sets of tasks requiring specific skills. This new (re)integration practice presupposes a common skills language, which is being developed in the Netherlands, Competent NL. Sectoral and intersectoral experiments with skills instruments using this language, such as skills passports, are conducted to optimize their quality and effectiveness. Since first experiments with skills instruments seem promising, we argue that more room for experiment is required. So that integration in the labor market can be sustained and reintegration practices can be prevented.
DOCUMENT
Leidt meer skills-based selecteren ook tot betere matches? Nee, niet automatisch, blijkt uit nieuw Nederlands onderzoek. Maar wie in de selectiecommissie zit, dat maakt wél uit. ‘Of skills-based selecteren effectief is hangt af van wie de methode toepast.’
LINK
Met huidige opleidings- en trainingsprogramma’s kan niet worden voldaan aan de groeiende vraag naar vakbekwame medewerkers op gebied van kunstmatige intelligentie (AI). Europa heeft daarom een innovatieve Europese AI-strategie nodig, die de bijscholing van werkenden kan versnellen om aan deze steeds toenemende vraag te voldoen. Doel Het project ondersteunt het Europese Pact for Skills door een strategie op het gebied van AI skills te ontwikkelen. Deze strategie moet leiden tot impact op het terugdringen van tekorten, hiaten en mismatches in skills op de arbeidsmarkt, en zorgen voor passende kwaliteit en niveaus van skills. Resultaten Verwachte resultaten en impactHet project omvat: de oprichting van een lange termijn partnerschap voor een innovatieve Europese alliantie voor AI; het ontwerpen en uitrollen van een innovatieve en duurzame strategie voor AI-skills op korte en lange termijn; het ontwikkelen, testen en uitrollen van opleidingscurricula in acht proeflocaties (5 universiteiten/hogescholen en 3 mbo-aanbieders); de aanpassing van programma's en kwalificaties aan de nieuwste marktbehoeften. het koppelen van micro-credentials aan het opleidingsaanbod Voordelen op lange termijnDe AI-skills strategie en de opleidingscurricula zullen, nadat ze zijn ontworpen en grondig getest in de praktijk, beschikbaar worden gesteld om te worden aangepast en opgeschaald in heel Europa. Op deze manier kan worden voldaan aan de huidige en toekomstige skills-behoeften van de AI-sector en kan de groei van AI-talent in Europa worden gestimuleerd. Looptijd 01 juni 2022 - 30 juni 2026 Aanpak Het project wordt als volgt uitgevoerd in negen werkpakketten: 1 – Projectbeheer en coördinatie 2 – Behoeftenanalyse 3 – Strategie voor AI-skills 4 - Ontwikkeling van een innovatief leerplan en trainingsprogramma 5 - Ontwikkeling van een certificeringssysteem 6 – Pilots in verschillende EU-landen 7 – Verspreiding en communicatie 8 – Duurzaamheid op lange termijn 9 – Kwaliteitsborging Inhoudelijk start het project met de behoeftenanalyse, waarin de skills mismatch op Europees niveau wordt geanalyseerd door o.a. de behoefte aan skills op basis van vacatures en beschikbaar relevant AI opleidingsaanbod te onderzoeken. Meer over ARISA Het vierjarige onderzoeksproject ARISA wordt gefinancierd door de Europese Unie via een Erasmus+ programma. Meer informatie vind je op de ARISA website, de ARISA Twitter en de ARISA LinkedIn. Lees ook dit artikel (ENG) over de start van ARISA.
Met huidige opleidings- en trainingsprogramma’s kan niet worden voldaan aan de groeiende vraag naar vakbekwame medewerkers op gebied van kunstmatige intelligentie (AI). Europa heeft daarom een innovatieve Europese AI-strategie nodig, die de bijscholing van werkenden kan versnellen om aan deze steeds toenemende vraag te voldoen.
I-DEMO aims at supporting EU tourism professionals in acquiring and developing key competences in game-based tourism in order to foster innovation and improve overall tourism organizations’ performance. Societal IssueIn the tourism sector occurs skills mismatch between offer and demand. The tourism market presents new needs, such as increasing employability of the tourism workforce. i-DEMO will foster and provide grounds for national and cross-border cooperation in the field of professional competencies.Benefit to societyThe specific objects on i-DEMO are: Enhancing specific skills and competences of DMO professionals and VET students in relation to creative game-based tourism.Designing an innovative and needs-oriented on-line training course “Game-based Tourism”, offered through an online platform, which integrates several sector-specific and transversal skills, including digital, entrepreneurial, and soft skills.Providing DMO professionals and VET students an I-DEMO toolkit to apply gamification and creative strategies in planning innovative and inclusive tourism offer and services. The toolkit includes guidelines and a Visual Virtual Map of EU good practices of creative strategies linked to game-based tourism.Enhancing the replicability potential of project results outside of the partners’ destinations.Collaborating partnersTIMESIS SRL, Italy (Lead Partner); The Phoenicians’ Route – Cultural Route of the Council of Europa based in Italy; Associazione Culturale Tuo Museo, Italy; Pafos Regional Board of Tourism, Cyprus; Stichting Breda University of Applied Sciences, Netherlands; Hellenic Open University, Greece; ACIF – Industrial and Commercial Association of Funchal – Chamber of Commerce and Industry of Madeira (Portugal); Wojewodztwo Kujawsko Pomorskie, Poland.