De term soft control wordt gebruikt voor een keur aan sturings- en beheersmaatregelen die organisaties helpen op koers te blijven. Ze hebben vooral betrekking op gedrag en cultuur. Uit ons inventariserend onderzoek blijkt dat er geen eenduidigheid over de definitie van soft control is en al helemaal niet over de manier waarop soft control wordt uitgewerkt. Hierdoor zijn veel uitwerkingen en meetinstrumenten voor soft control in omloop. In dit artikel vragen we ons af hoe we de kwaliteit van meetinstrumenten voor soft control kunnen beoordelen. Op basis van een aantal methodologische criteria ontwikkelen we een ordeningskader van deze instrumenten. Hiermee scheppen we helderheid in de fascinerende wereld van sociaalwetenschappelijke meetinstrumenten.
DOCUMENT
Het aantal banen neemt toe. Jaarlijks ontstaan er volgens CBS (2019) ongeveer 900 duizend vacatures. Deze keer is de verandering op de arbeidsmarkt niet het resultaat van één enkele factor, maar eerder een combinatie van vijf factoren: snelle technologische vooruitgang, diepgaande veranderingen in gezondheid en demografie, een groeiende economie, toenemende globalisering en belangrijke maatschappelijke veranderingen - die samen een groot deel van wat we als vanzelfsprekend beschouwen, fundamenteel transformeren (Gratton, 2011). Digitalisering en automatisering spelen een grote rol bij deze veranderingen. Er zijn optimistische voorspellingen dat nieuwe technologieën de arbeidsmarkt ten goede komen. Technologie verlaagt bijvoorbeeld de werkdruk. We zouden door technologie zelfs naar een kortere werkweek kunnen en nieuwe banen erbij krijgen, zodat niemand ongewild zonder werk komt te zitten (Ford, 2015; Giang, 2015; Mahdawi, 2017; MGI, 2017). Echter, de angst dat automatisering banen over gaat nemen en er een tekort aan werk gaat ontstaan, is ook een veelgehoorde zorg (Alexis, 2017; Ford, 2015; Giang, 2015; MGI, 2017; WRR. 2013).
DOCUMENT
The hard side in total quality management of measurement and data analysis can only be successful if it is replenished with the soft side, the people side. This conclusion has serious consequences for the education of professionals, especially managers. Managers should be trained in soft skills, trained in managing themselves and their relations with others. The recent research done by Meduprof-S focuses on the question which skills are needed and on the extent to which business schools quality standards consider soft skills to be important in the education of managers .
DOCUMENT
Het opslaan van gevoelige bedrijfsgegevens op niet-goedgekeurde hardware, software en services, zoals Dropbox of Google Drive, gebeurt vaak, ondanks de veiligheidsrisico’s. Dit fenomeen heet Shadow IT. Shadow IT-gedrag brengt grote veiligheidsrisico’s met zich mee, doordat gevoelige gegevens opgeslagen wordt op onveilige locaties. Tegelijkertijd beschikken organisaties niet over methoden om deze risico’s adequaat te monitoren en beheersen.
Automated driving nowadays has become reality with the help of in-vehicle (ADAS) systems. More and more of such systems are being developed by OEMs and service providers. These (partly) automated systems are intended to enhance road and traffic safety (among other benefits) by addressing human limitations such as fatigue, low vigilance/distraction, reaction time, low behavioral adaptation, etc. In other words, (partly) automated driving should relieve the driver from his/her one or more preliminary driving tasks, making the ride enjoyable, safer and more relaxing. The present in-vehicle systems, on the contrary, requires continuous vigilance/alertness and behavioral adaptation from human drivers, and may also subject them to frequent in-and-out-of-the-loop situations and warnings. The tip of the iceberg is the robotic behavior of these in-vehicle systems, contrary to human driving behavior, viz. adaptive according to road, traffic, users, laws, weather, etc. Furthermore, no two human drivers are the same, and thus, do not possess the same driving styles and preferences. So how can one design of robotic behavior of an in-vehicle system be suitable for all human drivers? To emphasize the need for HUBRIS, this project proposes quantifying the behavioral difference between human driver and two in-vehicle systems through naturalistic driving in highway conditions, and subsequently, formulating preliminary design guidelines using the quantified behavioral difference matrix. Partners are V-tron, a service provider and potential developer of in-vehicle systems, Smits Opleidingen, a driving school keen on providing state-of-the-art education and training, Dutch Autonomous Mobility (DAM) B.V., a company active in operations, testing and assessment of self-driving vehicles in the Groningen province, Goudappel Coffeng, consultants in mobility and experts in traffic psychology, and Siemens Industry Software and Services B.V. (Siemens), developers of traffic simulation environments for testing in-vehicle systems.
I-DEMO aims at supporting EU tourism professionals in acquiring and developing key competences in game-based tourism in order to foster innovation and improve overall tourism organizations’ performance. Societal IssueIn the tourism sector occurs skills mismatch between offer and demand. The tourism market presents new needs, such as increasing employability of the tourism workforce. i-DEMO will foster and provide grounds for national and cross-border cooperation in the field of professional competencies.Benefit to societyThe specific objects on i-DEMO are: Enhancing specific skills and competences of DMO professionals and VET students in relation to creative game-based tourism.Designing an innovative and needs-oriented on-line training course “Game-based Tourism”, offered through an online platform, which integrates several sector-specific and transversal skills, including digital, entrepreneurial, and soft skills.Providing DMO professionals and VET students an I-DEMO toolkit to apply gamification and creative strategies in planning innovative and inclusive tourism offer and services. The toolkit includes guidelines and a Visual Virtual Map of EU good practices of creative strategies linked to game-based tourism.Enhancing the replicability potential of project results outside of the partners’ destinations.Collaborating partnersTIMESIS SRL, Italy (Lead Partner); The Phoenicians’ Route – Cultural Route of the Council of Europa based in Italy; Associazione Culturale Tuo Museo, Italy; Pafos Regional Board of Tourism, Cyprus; Stichting Breda University of Applied Sciences, Netherlands; Hellenic Open University, Greece; ACIF – Industrial and Commercial Association of Funchal – Chamber of Commerce and Industry of Madeira (Portugal); Wojewodztwo Kujawsko Pomorskie, Poland.