De ICT Research Methods Pack is een kaartenset met onderzoeksmethoden voor ontwerpgericht onderzoek binnen informatica, ontwikkeld door HBO-i.De set is geschikt om te gebruiken binnen ICT opleidingen zoals de brede ICT bachelor, bedrijfskundige informatica of technische informatie. Met de set kan je je oriënteren op onderzoeksmethoden en je project plannen. De methodes die de kaartenset bevat, passen bij de verschillende onderzoeksstrategieën van de Methodenkaart Praktijkonderzoek, een internationaal erkend raamwerk voor ontwerponderzoek. Fysieke kaartenset + ondersteunende website gemaakt in opdracht van stichting HBOi (http://www.hboi.nl). Bijbehorende website is http://ictresearchmethods.nl Product kan worden besteld via: https://www.studystore.nl/p/9990002067426/ict-methodspack
MULTIFILE
Deze leidraad is voortgekomen uit ons afstudeerproject voor de opleiding Logopedie te Hogeschool Utrecht. Aan de hand van de leidraad willen wij logopedisten in Nederland op weg helpen met het toepassen van dynamisch testen in de praktijk. Zoals de titel weergeeft is de leidraad gericht op dynamisch testen bij kinderen met spraak- en/of taalproblemen. U vindt informatie over de term dynamisch testen, de verschillende methodes en natuurlijk hoe dynamisch testen toegepast kan worden. Om u een duidelijk beeld te geven zijn er voorbeeldcasussen uitgewerkt met betrekking tot spraak- en/of taalproblemen. In deze casussen zijn bestaande taaltesten gebruikt. Hiermee hopen wij de drempel om dynamisch testen toe te passen te verlagen.
Dat LOB anders moet lijkt evident, maar hoe kunnen we op een stimulerende manier jongeren helpen te navigeren in de richting die henzelf vooruit brengt en tegelijkertijd rekening houdt met de veranderingen in de arbeidsmarkt? Deze lastige vraag was de aanleiding om dit LOB-Kompas voor de 21e eeuw te schrijven. Dit LOB-Kompas is een eerste aanzet om leerlingen, docenten èn ouders op een andere manier te laten kennismaken met veranderingen in de beroepspraktijk. Het doel van deze LOB 2.0. methode is te worden ingezet als aanvullende module op de ‘traditionele’ LOB-methodes, zodat keuzebegeleiding toekomstbestendig wordt ingestoken en deze de leerling optimaal voorbereidt op een loopbaan die bij hem/haar past.