Publinova logo

Search results

Products 116

product

De leraar als internationaal rolmodel.

Van leraren wordt immers verwacht dat zij hun leerlingen voorbereiden op de veranderende wereld die steeds internationaler wordt. Het Hoger Onderwijs moet anticiperen op deze ontwikkelingen en 'Internationalisering' een plaats geven in haar programma's. In dit artikel wordt weergegeven hoe internationalisering op dit moment vorm krijgt in een Masteropleiding voor leraren die zich richt op de speciale onderwijszorg (Fontys OSO M SEN). Daarbij wordt, in navolging van de definitie van Jane Knight (2008) een brede definitie van internationalisering gebruikt, namelijk: het proces van het integreren van een internationale, interculturele of globale dimensie in het doel, de functies of de levering van het onderwijs. Het gaat om de wijze waarop een leraar omgaat met en oog heeft voor deze internationale, interculturele en globale dimensie. In hoeverre is er oog voor de diversiteit aan culturele achtergronden van de kinderen in de klas, hoe communiceert de leraar met ouders die zelf de Nederlandse taal niet beheersen, hoe bespreekt hij actuele (politieke) ontwikkelingen.

PDF

product

Fontys OSO in beweging, van visie naar organiseren: inspirerend en te doen

PDF

product

How to prevent food waste by analysing human behaviour?

In this masterclass, Fontys teacher-researcher Jos Pieterse explains human behaviour concerning creating food waste (throwing away good food) using behaviour models such as Dynamo and Triade. Presented are also a list of questions that can be used to assess a person’s willingness to change his/her behaviour.

MULTIFILE

How to prevent food waste by analysing human behaviour?