Wetenschap en techniek op de basisschool maakt duidelijk hoe (aanstaande) leerkrachten kinderen kunnen helpen zich te oriënteren op zichzelf en de wereld binnen het domein van wetenschap en techniek. Het is geschreven voor pabo-studenten, leraren basisonderwijs en iedereen die betrokken is bij actuele ontwikkelingen in dit domein. Het boek sluit aan bij het 'Masterplan Ruimte voor Talent - Ruimte voor Wetenschap en Techniek'. Wetenschap en techniek op de basisschool gaat in op de volgende vragen: Waarom is wetenschap en techniek belangrijk? Wat is de inhoud van het domein wetenschap en techniek? Wat onderzoekend en ontwerpend leren? Hoe herken en beoordeel je leerresultaten bij kinderen? Hoe kun je zelf onderwijs ontwikkelen over wetenschap en techniek? Hoe kun je leerlingen stimuleren leerzame gesprekken met elkaar te voeren? Hoe ga je om met diversiteit? Hoe kun je wetenschap en techniek integreren met andere vakken?
Met meer dan 70.000 exemplaren is dit het best verkochte basisboek in het vakgebied. Succesvolle communicatie betekent gerichte keuzes maken. Dit basisboek geeft antwoord op communicatievragen die in veel organisaties spelen. Wat is de identiteit en het imago? Hoe bereikt u uw doelgroep? Wat zijn mogelijkheden om onderscheidend te communiceren? Wat is de rol van de interne communicatie bij veranderingstrajecten? Kenmerkend is de geïntegreerde aanpak van de communicatie. Daarbij maken we onderscheid in concern-, marketing- en interne communicatie. Ingewikkelde theorieën worden zeer helder vertaald naar de dagelijkse praktijk. Erg concreet is de uitgebreide uitleg over hoe u het communicatieplan opstelt. Door de vele adviezen en checklists kunt u met dit boek direct aan de slag om de in en externe communicatie beter vorm en inhoud te geven.
Een datavisualisatie zonder data – kan dat? Wel als je in grote lijnen een trend wilt laten zien: een abstracte maar waarheidsgetrouwe weergave van de werkelijkheid. Die uiteindelijk wel op cijfers berust – maar die cijfers hoeven niet zichtbaar te zijn in de grafiek. Zoiets wilde emancipatie-organisatie WOMEN Inc. met een grafiek van de groeiende ideologische kloof tussen mannen en vrouwen. Maar het resultaat is misleidend.
LINK