Presentatie over de implementatie en acceptatiebereidheid van de didactische inzet van ICT.
DOCUMENT
De conferentie had als doel; 'elkaar beter te leren kennen, ervaringen uit te wisselen en het ontwikkelen van concrete plannen om te zorgen dat mbo'ers sneller en succesvoller het hbo kunnen doorlopen'. Door middel van workshops/presentaties werd de conferentie vormgegeven. De organisatie van de conferentie had een inspectieteam ingesteld om er voor te zorgen dat het studentenbelang meegenomen werd in de sessies.
MULTIFILE
Anéla is de Nederlandse Vereniging voor Toegepaste Taalwetenschap en organiseert activiteiten op het gebied van de toegepaste taalwetenschap in Nederland en België. Deze bundel bevat de bijdragen aan de 8e Anéla Conferentie, gehouden op 22 en 23 mei 2015 in Egmond aan Zee, in samenwerking met de Belgische Vereniging voor Toegepaste Linguïstiek (ABLA) en AILA-Europe. De belangrijkste thema’s van deze conferentie en van deze bundel zijn taalverandering en dialect, taalonderwijs, taalverwerving, interactie en tekstbegrip.
LINK
Paperbijdrage conferentie EARLI SIG 14, 11-14 september 2018, Genève Although professional performance at the workplace is essential in VET, little is known about what educators do when assessing students’ performance. This study aims to explore how workplace educators inform their judgements of students’ performance by looking at strategies and potentially influencing factors.
DOCUMENT
Posterbijdrage conferentie EARLI SIG 14, 11-14 september 2018, Genève Although literature shows the important supportive role of experienced colleagues to stimulate novices’ workplace learning, the question of how this support is provided is usually answered in general terms (e.g. Mikkonen et al. 2017; Tynjälä 2008). Therefore, this study aims to explore how members of vocational communities, both individually and as a collective, enact specific pedagogic practices to contribute to novices’ learning. The systematic literature review that will be presented in the interactive poster session is the first study of a PhD project and provides an overview of situational pedagogic practices which attempt to support novices’ learning at the workplace.
DOCUMENT
De vijfde Internationale conferentie over Inclusief Onderwijs werd gehouden in Azerbeidzjan op 14 en 15 oktober 2011. Dit verslag geeft een beeld van de conferentie en de informatie die daar werd gepresenteerd. Tevens wordt iets gezegd over actuele ontwikkelingen in Azerbeidzjan wat betreft de ontwikkeling van een meer inclusief onderwijssysteem en het verbeteren van de maatschappelijke positie van kinderen, jongeren en volwassenen met een beperking.
DOCUMENT
Paperbijdrage conferentie EARLI SIG 14, 11-14 september 2018, Genève Universities of Applied Sciences (UAS) that offer Professional Studies (PS) are required to educate students to become starting professionals with research competence, that enable them to deal with challenging tasks that professionals face in a dynamic knowledge society (e.g. Heggen, Karseth, & Kyvik, 2010). To assess professional and research competence, students at UAS in the Netherlands mostly develop a professional product for an external bidder as their graduation project. The professional product is an artefact that is ideally representative for students’ future professions within a specific domain, e.g. a strategic advice within the economic domain (e.g. Losse, 2016). Due to the integrative and complex character of this task, supervision is essential and we thus need to understand what expertise supervisors need and which are good pedagogic strategies. However, little is known about graduation project supervision at UAS. This literature review aims at providing knowledge about graduation project supervision and at revealing what further inquiry on graduation project supervision should aim at, by answering the following questions: 1. What expertise do supervisors need and what is known about pedagogic strategies in graduation project supervision at UAS? 2. What should further inquiry after graduation project supervision at UAS aim at?
DOCUMENT
De kunst van het verbinden is onderdeel van het programma van de conferentie. Hoe maken we de impact van praktijkgericht onderzoek zichtbaar en tastbaar? Hoe brengen we de impact in kaart en hoe kunnen we deze blijvend vergroten? Regieorgaan SIA en de Vereniging Hogescholen willen het gesprek over de impact van praktijkgericht onderzoek stimuleren. Daarom wordt op donderdag 11 mei gezamenlijk de conferentie Onderzoek & Impact 2023 op Hogeschool Utrecht georganiseerd. Praktijkgericht onderzoek is cruciaal voor de aanpak van de grote maatschappelijke transities van deze tijd. Het draagt door zijn aard – vraaggestuurd, transdisciplinair en cross-sectoraal -, bij aan duurzame impact. Beter zicht hierop komt het onderzoek ten goede. Het conferentieprogramma biedt via een mix van plenaire en deelsessies voeding aan theorie en praktijk rond impactdenken.
LINK
Verschenen in bundel 28, 28ste HSN-conferentie http://taalunieversum.org/onderwijs/conferentie_het_schoolvak_nederlands/bundels/28/336/
LINK
“Utrecht maakt de komende jaren werk van gemengd wonen. De stad telt al meerdere projecten waarin zowel zelfredzame als kwetsbare bewoners samenwonen, maar het ideaal is gemengd wonen in de héle stad.” Dat zei wethouder Kees Diepeveen tijdens de conferentie Goede Buren die op 26 januari 2018 in samenwerking met het kennisplatform Utrecht Sociaal werd gehouden bij woningcorporatie Portaal aan de Beneluxlaan in Utrecht. “Het ontwikkelen van een stad is meer dan het stapelen van stenen, het gaat ook om het bouwen van gemeenschappen.”
DOCUMENT