Nomination Best Research & Practice Project Award at the EAPRIL conference, Jyväskylä, Finland. Hybrid forms of learning environments in vocational education are central to the two projects of this application: a design-oriented, applied research project from the Centre for Expertise in Vocational Education (ecbo-project) and an educational innovation/practitioner-research project (hpboproject). A PhD-research project is closely related.
DOCUMENT
Three graduates of the Inholland Master Leren en Innoveren (Zac Woolfitt, Iris Sutherland and Richard Kragten) each presented their master thesis in an interactive 'flipped' session which involved providing content in advance via a video for those attending the session. The session was well attended and generated an interesting and constructive discussion.
DOCUMENT
Presentatie op de EAPRIL 2015 Conferentie in Luxemburg. Onderzoek naar versnelde onderwijsvernieuwing en technologie
DOCUMENT
Conference Proceedings EAPRIL 2015, Leuven, Belgium
DOCUMENT
Paper-presentation EAPRIL Conference, November 26 - 28, Hasselt.
DOCUMENT
Workshop EAPRIL Conference, November 26 - 28, Hasselt
DOCUMENT
From the article: "The goal of higher professional education is to enable students to develop into reflective practitioners, having both a firm theoretical knowledge base as well as appropriate, professional attitudes and skills. Learning at the workplace is crucial in professional education, because it allows students to learn to act competently in complex contexts and unpredictable situations. Reflection on learning during an internship is hard to interweave with the working process, which may easily result in students having little control over their own learning process while at work. In this study, we aim to discover in what way we can effectively use technology to enhance workplace learning, by synthesizing design propositions for Technology- Enhanced Workplace Learning (TEWL). We conducted design-based research which is cyclic in nature. Based on preliminary research, we constructed initial design propositions and developed a web-based app (software program for mobile devices) providing interventions based on these propositions. In a pilot study, students from different educational domains used this app to support their workplace learning. We evaluated the initial design propositions by carrying out both a theoretical and a practical evaluation. With the insights obtained from these evaluations, we developed a next version of the design propositions and improved the app accordingly. The research result is a set of design propositions for TEWL. For daily practice, the developed web-based app is available for re-use and further research and development."
DOCUMENT
In 2015 startte het lectoraat Boundary crossing praktijken van opleiders en onderzoekers bij Aeres Hogeschool Wageningen (AHW, toen nog Stoas Wageningen | Vilentum Hogeschool). We zijn het lectoraat later Grenspraktijken van opleiders en onderzoekers gaan noemen. Het lectoraat wordt momenteel bemensd door lector Niek van den Berg en docentonderzoekers Arjen Nawijn, Sara Albone en Hanneke Maassen. Intern werken we samen met de andere lectoraten van de onderzoeksgroep en met de opleidingen van AHW. Ook werken we onder meer samen met Aeres vmbo en mbo (over onderzoek in de scholen), met Marco Mazereeuw en Lisette Munneke in EAPRIL Cloud 11 over de methodologie van praktijk(gericht)onderzoek, en met onderzoekers en onderwijsprofessionals in diverse projecten. Het huidige eerste hoofdstuk beschrijft hoe het lectoraat tot stand kwam en hoe het begrippenkader zich vormde tot de eerste openbare les van januari 2016. Daarna gaan de volgende hoofdstukken over de vier werklijnen van het lectoraat in de afgelopen jaren. Het slothoofdstuk gaat over de ideeën voor het vervolg.
DOCUMENT
Paperpresentatie tijdens EAPRIL, Tartu, Estonia, 27-29 november 2019
DOCUMENT
Dit liber amicorum, is geschreven door collega’s uit Nederland en elders in de wereld, ter ere van Frank de Jong, een zeer gewaardeerde lector van Aeres Hogeschool Wageningen, tevens hoogleraar aan de Open Universiteit. Frank was een van de eerste lectoren binnen Aeres Hogeschool en hij heeft bijgedragen aan en invloed gehad op de ontwikkeling van het praktijkgericht onderzoek binnen de faculteit in Wageningen en Aeres Hogeschool als geheel. Frank bestierde twee lectoraten: Responsief onderwijs én Kenniscreatie en ecologisch handelen. Het individu dat leert in een bepaalde context (sociaal of cultureel) staat centraal in zijn denken. Gandhi schreef eens dat ‘je zelf de verandering moet zijn die de wereld wil zien’. Hij benadrukte daarmee dat samen werken, samen leren en samen creëren start bij hetindividu. We moeten dus eerst zelf omarmen en belichamen wat we willen leren enontwikkelen. Dat typeerde Frank als lector. Hij probeerde te belichamen wat hij zelf onderzocht. Dat bleek een zoektocht. Een zoektocht waarin Frank zijn toehoorders soms bijna dwong om zijn gedachtegoed te omarmen. Ook als academic director van de Master Leren en Innoveren had hij invloed op de wijze waarop er geleerd werd. Met succes: de master is al jaren een topopleiding. Het beeld dat uit het liber amicorum naar voren komt, is dat van een hardwerkende, doelgerichte en vooral verbindende collega. Frank weet wat hij wil en kan daarin overtuigend zijn. Het spiegelt ook zijn vermogen om onderwijs, onderzoek en verschillende kennisdomeinen met elkaar te verbinden. Het is onze oprechte hoop dat dit boek niet alleen een eerbetoon aan Frank is, maar ook een bron van inspiratie voor professionals die geïnteresseerd zijn in hoe het individu leert en hoe kennis tot stand komt.
DOCUMENT