The swift enhancement of technology has affected the business environment while higher education alone no longer plays a definitive role in the employment process. To meet the emerging requirements of employers, individuals, specifically students, need to develop more entrepreneurial tendencies. The aim of this study is to investigate the factors affecting the entrepreneurial intention (EI) of university students. In order to do so, eight constructs (EI, individual entrepreneurial orientation (IEO), self-efficacy, perceived educational support, perceived relational support, perceived structural support, knowledge sharing and gender) and their items taken from existing literature were used within the proposed model, and the constructed hypotheses were evaluated using structural equation modelling (SEM). In total, 268 surveys were returned by students of various universities. The findings of this study show that self-efficacy is the strongest influencer of students’ EI. The findings also show the mediating influence of self-efficacy on the environmental components. Additionally, male students are more likely than female students to have EI. Overall, this study will help establish the influencers of EI among university students.
Social media has become a prolific tool for companies to build their brands. An effective way to interact with stakeholders on social media has been the relatively new discipline of ‘influencer marketing’. Here, companies engage social media stars to use their large fan-base to promote products and services on their brand’s behalf. While related to the promotional tactic of word-of-mouth marketing, influencer marketing lacks a theoretical foundation in the academic discourse. This paper aims to fill this gap by offering a conceptualisation to operationalize the new discipline in practice. The conceptualisation proposes brand owners a methodology to choose the right influencers for their brands and guides influencers to perform optimally with their fan base. Lastly, a consumer perspective is taken to the discussion to emphasize the relevance of influencer marketing in the consumer purchase decision-making process.
LINK
The Hanze Hogeschool Groningen, the Authoridad Nacional del Agua, and Waterschap Noorderzijlvest, together with several other Dutch and Peruvian universities, co-organise an annual ClimateCafé in the northern Peruvian areas Piura and Tumbes, as part of the Blue Deal project. The ClimateCafé methodology is a multiple-day participatory workshop composed by an international community and powered by individual, corporate, public, and academic climate change adaptation influencers. The aim is to educate and inspire tech and non-tech people, focusing on young professionals in a “learning by doing” interaction.
NHL Stenden opleiding Creative Business & Communication, het Piter Jelles Leeuwarder Lyceum, het lectoraat Organisaties & Sociale Media (O&SM), Van Hall Larenstein, het online jongerenplatform ‘Suksawat’, en het Aansluitingsnetwerk VO-HO Fryslân willen met dit KIEM project de mogelijkheden verkennen voor het ontwikkelen van een duurzame samenwerking tussen voortgezet onderwijs (VO) en hoger onderwijs (HO) op het gebied van 21st century skills/mediawijsheid. Doel van het project is het ontwikkelen en uitvoeren van een pilot rondom social media gerelateerde thema’s zoals fake-news, privacy, de rol van digitale influencers (zoals vloggers) en social media gebaseerde business modellen. Deze thema’s worden gezamenlijk door de genoemde partners uitgewerkt met als doe te komen tot innovatieve leer-werkvormen en lesproducten die vervolgens getest en geëvalueerd worden. Vernieuwend is hierbij dat de beoogde lesproducten ontwikkelt en uitgevoerd worden door studenten (ambassadeurs vanuit het HBO), die onder de begeleiding van experts (Suksawat en het lectoraat O&SM) een jaarlijks terugkerend programma ontwikkelen wat in de curricula van HO, VO en bij activiteiten en evenementen van Suksawat terugkeren. Het beoogde project zal tevens leiden tot onderzoeksactiviteiten op het gebied van social media wijsheid en aansluiten bij de wens van de Suksawat om nieuwe activiteiten te ontplooien voor het betrekken van jongeren bij hun regionale online platform. Tevens is het van belang om doormiddel van deze pilot te kijken of het project ook opgeschaald zou kunnen worden naar meer middelbare scholen in de noordelijke regio’s. De activiteiten rondom het project zullen tevens plaatsvinden in het kader van de verbinding tussen VO-HO in de regio Friesland. De inzichten, uit dit KIEM project, uitgewerkt in een draaiboek, zullen dan ook meegenomen worden voor een groter project waarbij meer kennisinstellingen, (media)bedrijven en middelbare scholen aan deel kunnen nemen.
Publieke ambtenaren bij gemeenten zien in toenemende mate de relatie met de burger veranderen in de eigen werkomgeving. In een informatie-intensieve netwerksamenleving zien ambtenaren veel kansen in het toepassen van social media en smart-city-technologie. Open data, social media en high-tech media kunnen, indien strategisch toegepast, helpen om slimmer samen te gaan werken met burgers en bedrijven. Maar ambtenaren worstelen met het effectief toepassen van deze nieuwe digitale mogelijkheden voor participatie. De veranderingen in samenleving vragen bovendien om meer dan technologie alleen. Ze vragen om integrale benaderingen van digitale strategie inclusief vernieuwende werkvormen en aangepaste competenties. Vanuit de disciplines van smart city en elektronische participatie is er jarenlang onderzoek gedaan naar oplossingen voor het participatievraagstuk maar het is nog onduidelijk welke digitale strategieën het beste aansluiten bij de behoeften van deze tijd. Dit project beoogt een concreet werkinstrumentarium te ontwikkelen voor professionals van de lokale overheid om participatie te organiseren. Het gaat om het uitvinden van geschikte combinaties van technologie en communicatiemethoden voor effectieve participatie in de stad, dorp of buurt. Door het uittesten van diverse digitale strategieën in ‘Living-labs’ bij gemeenten willen we de know-how bundelen in een toolkit en beschikbaar maken voor professionals die werkzaam zijn in het publieke veld.