The special introduces the topic for young purchasing professionals or purchasing students. It focuses on more complex negotiations that can take several negotiation rounds. The special discusses the negotiation context, the negotiation process, and the negotiation strategy. It continues with discussing negotiation skills for purchasers and negotiation in other cultures. It ends with a summary and discussion questions.
LINK
Een goede samenwerking tussen een onderwijs- en een jeugdhulpprofessional kan helpend zijn bij het ondersteunen van elkaar en van de leerling met een ingewikkelde zorgvraag. Vanuit deze verschillen in achtergrond en expertise kunnen echter ook verschillen in visie ontstaan die het samenwerken juist belemmeren. Wanneer twee mensen een andere visie hebben over de aanpak van een ingewikkelde zorgvraag, ontstaat er vaak een dilemma tussen krijgen wat je hebben wilt (namelijk de aanpak die volgens jou het beste is) en het behouden van een goede relatie met de ander. Om een oplossing te vinden die recht doet aan beide partijen en hun onderlinge verhouding is van belang dat professionals (principieel) kunnen onderhandelen. Deze leervideo biedt inzicht in het effect van de stappen van het onderhandelen. In deze video wordt een gesprek gevoerd tussen een jeugdhulpprofessional en een leerkracht waarbij beide een andere visie hebben op een complexe zorgvraag van een leerling. Bij elk fragment kunnen opties worden gekozen voor de beste manier van reageren, waarna zichtbaar wordt wat het effect van deze reactie is op de ander. Dit wordt gevolgd door een theoretische uitleg over de gemaakte keuze en het effect, waarna het gesprek wordt voortgezet met een volgend fragment totdat het volledige gesprek is doorlopen.
LINK
Wie heeft er nou geen hekel aan wachten? Wij in ieder geval wel. Regelmatig als wij een voetbalwedstrijd bezoeken of een ander groot evenement komt het weer voor: ellenlange wachtrijen en doodgeslagen bier. Dat moet en kan beter in onze ogen. De oplossing? Het plaatsen van onze biermachine, de Bierport. Een innovatief apparaat dat een concrete oplossing biedt voor organisatoren van festivals, uitbaters van stadionbars of andere grootschalige evenementen. In nog geen halve minuut een kant en klaar traytje met jouw bier. Dit wordt de nieuwe standaard.
Het project ‘Data Resonantie’ is een artistiek onderzoeksproject bedoeld om met behulp van moderne technologieën en persoonlijke data nieuwe manieren te ontdekken om in coronatijd veilige, gedeelde openbare ruimtes te creëren. Het onderzoek wil bijdragen aan de ontwikkeling van zowel praktische toepassingen als vernieuwende artistieke methodes in het veld van Mens Machine Interactie op het gebied van veiligheid en privacy in openbare ruimtes waar veel mensen komen en waardoor afstand houden ingewikkeld is. Dat gebeurt in de setting van een aantal labs waarin met persoonlijke data via real-time surveillance een audiovisuele ervaring wordt gegenereerd die participanten een veilige afstand toont, ze laat bijdragen aan de soundscape en ze tegelijkertijd mogelijk bewuster maakt van kwesties rondom het gebruik van persoonlijke data. In de respectievelijke labs zal gebruik worden gemaakt van de expertise van de betrokken partners op het gebied van artistiek onderzoek (Artistic Research Community/Frank Mohr Instituut), experimenteel artistieke settings (Re:Search:Gallery), geluidsresonantie (STEIN) en het gebruik van drones (Omnidones). De centrale vraagstelling is: Hoe kan een artistieke-technisch systeem, dat met behulp van een drone persoonlijke data vertaalt in sensorische ervaringen, individuen in staat stellen om door afstand te houden van elkaar een veilig gedeelde omgeving te co-creëren? Het project is een kruisbestuiving en interdisciplinaire samenwerking tussen een aantal verschillende organisaties in Noord-Nederland; Het is een voorbeeld van de wijze waarop artistiek onderzoekers met een hybride methodologie en met gebruikmaking van verschillende disciplines en expertises ingewikkelde maatschappelijke problemen ter hand kunnen nemen. Daarnaast resulteert het in nieuwe publieke toepassingen voor drone en audio technologieën met de potentie een uitweg te bieden aan sectoren die te lijden hebben onder de corona maatregelen, met in het bijzonder de evenementen industrie en de ermee verbonden horeca en retail.