The installation presents our ongoing investigation of feral ways of knowing, being, and living-with diverse more-than-human ecologies. On display are feral data artifacts such as woven sashes, multispecies tattoos, short dérive films, and an eel trap, all which speak of environmental knowledge and cosmologies in various more-than-human habitats including Colombian chagras, Bohemian forest, Croatian wetlands, and the Gunditjmara Country. Participants are invited to spend time with the artifacts and delve into the stories – of feral relationships and care as well as power and structural inequalities – that they weave together.
LINK
from the article: Abstract Based on a review of recent literature, this paper addresses the question of how urban planners can steer urban environmental quality, given the fact that it is multidimensional in character, is assessed largely in subjective terms and varies across time. The paper explores three questions that are at the core of planning and designing cities: ‘quality of what?’, ‘quality for whom?’ and ‘quality at what time?’ and illustrates the dilemmas that urban planners face in answering these questions. The three questions provide a novel framework that offers urban planners perspectives for action in finding their way out of the dilemmas identified. Rather than further detailing the exact nature of urban quality, these perspectives call for an approach to urban planning that is integrated, participative and adaptive. ; ; sustainable urban development; trade-offs; quality dimensions
Peatlands can be found in almost every country in the world, but we areonly just starting to realise their value and how to harness their potential asa powerhouse nature-based solution. The more we learn about peatlands,the more we value the important services they provide - controllingfloods, purifying and supplying water, safeguarding species,harbouring deep cultural meaning, inspiring creativity and offeringlivelihoods to millions of people. We cannot afford to lose them or abusethem. A lack of understanding of peatlands’ vital role in the landscape, combined with outdated policies and perverse incentives, means that peatlands continue to be drained and damaged around the world. Peatlands are our largest terrestrial organic carbon stock, and if we are to meet ourglobal goals and commitments, we must work hard to understand,protect, restore, and sustainably manage these vital ecosystems. This Peatlands Across Europe: Innovation & Inspiration Guide is a valuable step towards that reality – it captures important recommendations, shares the cutting edge experiences of peatland restoration pioneers, and identifies gaps, priorities and lessons from across Europe that can be taken up by peatland practitioners around the globe.
MULTIFILE
Net als voor andere rurale regio’s in Nederland en de rest van Europa is een nieuw toekomstperspectief voor het Noord-Nederlandse platteland hard nodig als gevolg van complexe vraagstukken rondom aardbevingsproblematiek, landbouwtransitie en bevolkingskrimp. Een aantal professionele musici ziet voor zichzelf een rol weggelegd voor het leveren van een bijdrage aan dit nieuwe perspectief als het gaat om leefbaarheid. Stakeholdergesprekken en kleinschalige experimenten laten zien dat deze bijdrage relevant is. Participatieve kunstvormen lijken met name veelbelovend: ze versterken de sociale cohesie tussen en het welzijn van bewoners en hebben het unieke potentieel om mensen (opnieuw) in contact te brengen met elkaar en met de natuur, en systeemverandering te verbeelden. Tegelijkertijd geven musici die reeds werkzaam zijn in rurale contexten aan te worstelen met traditionele rollen en zijn zij zoekende in het ontwikkelen van passende (participatieve) werkwijzen. Systematisch vergaarde kennis over gevalideerde rurale (participatieve) muziekpraktijken is namelijk schaars. Verder zijn musici en muziekpartners in Noord-Nederland die met ruraliteit bezig (willen) zijn alsook hun ambities nog onvoldoende in beeld. Het praktijkgerichte, verkennende onderzoeksproject Sound Soils speelt in op de vraag van muziekprofessionals om rurale contexten als toekomstig werkveld te willen verkennen. Het heeft als doel het formuleren van kansen voor musici en muziekorganisaties in Noord-Nederlandse rurale gebieden, met specifieke aandacht voor participatieve muziekpraktijken, als mogelijke opmaat naar (ontwerpend) actie-onderzoek als vervolg op dit projectvoorstel. Methodologisch stoelt Sound Soils op Participatief Actie-Onderzoek en etnografisch vergaarde onderzoeksdata. Gezien de vergelijkbare problematiek in andere rurale gebieden zijn de resultaten overdraagbaar. Daarnaast, met het oog op de ontwikkeling van de nieuwe onderzoekslijn Muziek & Ruraliteit als uitbreiding van het onderzoeksportfolio van het lectoraat Music in Context, dient dit project ook als voeding voor het identificeren van onderzoeksthema’s en behoeftes van stakeholders voor verder onderzoek.
Het praktijkgerichte, verkennende onderzoeksproject Sound Soils speelt in op de vraag van muziekprofessionals om rurale contexten als toekomstig werkveld te willen verkennen. Het heeft als doel het formuleren van kansen voor musici en muziekorganisaties in Noord-Nederlandse rurale gebieden, met specifieke aandacht voor participatieve muziekpraktijken, als mogelijke opmaat naar (ontwerpend) actie-onderzoek als vervolg op dit projectvoorstel.