Dit onderzoek maakt deel uit van het project Food Resilient Futures in the Caribbean Netherlands, dat voedselzekerheid op de Caribische eilanden wil versterken door duurzame en veerkrachtige voedselsystemen te ontwikkelen. Binnen dit kader richt de marktanalyse zich op toeristen en tijdelijke bewoners van Bonaire. Het onderzoek ondersteunt de oprichting van een agrarische coöperatie die lokaal geproduceerd lams- en geitenvlees onder het label Bonaire Platinum op de markt brengt. Door inzicht te bieden in de afzetmarkt draagt dit onderzoek bij aan de ontwikkeling van een duurzaam businessmodel en versterkt het de lokale voedselketen.
DOCUMENT
Bewerking van een onderzoek naar benefit segmentation van toeristen in Amsterdam. legt de relatie tussen nationaliteiten en benefits sought van toeristen in de hoofdstad. Aangeboden aan de VVV Amsterdam.
DOCUMENT
In deze presentatie wordt een studie naar het zoekgedrag van bezoekers van Fryslan besproken. De volgende vragen zijn daarbij leidend geweest: 1. Bepalen via welke kanalen de Nederlandse bezoeker geïnspireerd raakt om Fryslân te bezoeken 2. Bepalen via welke kanalen de Nederlandse bezoekers geïnformeerd wordt om Fryslân te bezoeken 3. Bepalen via welke kanalen de Nederlandse bezoekers overtuigd raken om Fryslân te bezoeken
DOCUMENT
Doelstelling is het beschrijven van het keuzegedrag van toeristen. Bewerking van een eerder in Tourism Management verschenen artikel.
DOCUMENT
De toeristisch-recreatieve sector is in belangrijke mate afhankelijk van externe factoren waar zij zelf geen invloed op kan uitoefenen maar wel mee geconfronteerd wordt. Het kan hier bijvoorbeeld gaan om bevolkingskrimp, vergrijzing, ontgroening, technologische ontwikkelingen, de economische recessie, de veranderende interesses van toeristen e.d. Door deze externe factoren te analyseren ontstaat er zicht op relevante bewegingen die de sector een toekomstbestendige koers bieden. Er is de behoefte ontstaan om nader onderzoek te doen naar de innovatiekracht van Overijssel in totaliteit en gekoppeld aan de regio’s die vanuit marketing perspectief zijn benoemd te weten: • Waterrijk Weerribben Wieden: ongerept en eigenzinnig. • IJsseldelta: Hanzesteden, water, cultuur, polder. • Vechtdal Overijssel: rust en ruimte. • Salland: natuurlijk gastvrij. • Twente: Landgoed van Nederland. Het European Tourism Futures Institute is gevraagd dit onderzoek uit te voeren met behulp van een scenariostudie. Scenario’s verkleinen de afstand tot de dynamische markt en leveren inspiratie om innovatieve initiatieven te ontplooien. Scenario’s zoals die door het ETFI worden ontwikkeld zijn geen voorspellingen die voortkomen uit trendanalyses, maar levendige beschrijvingen van hoe de toekomst, in dit geval van toeristisch Overijssel, er uit zou kunnen zien.
DOCUMENT
Verslag van een experiment om meer grip te krijgen op het keuzegedrag van toeristen als het gaat om bezoek aan binnensteden.
DOCUMENT