What will a shopping street look like in 2025, when online shopping continues to show double-digit growth? And what will 3D printing do to factories and logistic companies, when we can ‘print’ more and more products at home or around the corner?The digital economy is one of the most pervasive game changers in cities. It creates and destroys, and affects the way cities function in many ways. But what is exactly the digital economy about? How big is it? Which types of transformation is it provoking in urban economies? And, importantly, what can local governments do to cope with the digital transition and foster sustainable urban development?
MULTIFILE
In this dissertation Maarten ter Huurne investigates why users in the sharing economy trust each other.
This lessons learned report gives an overview of the output and results of the first phase of the REDUCES project. The introduction states the relevance of combining a policy approach with business model analysis, and defines the objectives. Next, an overview is given of circular economy good business practices in the regions involved. Examining these business practices helped to define the regional needs for circular economy policy. This business approach proved to be a solid base for developing regional circular economy action plans, the last chapter of this report.
Het doel van dit interdisciplinaire SIA KIEM project Fluïde Eigenschap in de Creatieve Industrie is te onderzoeken of en hoe gedeelde vormen van eigenaarschap in de creatieve industrie kunnen bijdragen aan het creëren van een democratischer en duurzamer economie, waarin ook het MKB kan participeren in digitale innovatie. Het project geeft een overzicht van beschikbare vormen van (gedeeld) eigenaarschap, hun werking en hoe deze creatieve professionals kunnen ondersteunen bij de transitie naar de platformeconomie. Dit wordt toegepast op een concrete case, dat van een digitale breimachine. Naast het leveren van een goede praktijk, moet het project leiden tot een groter internationaal onderzoeksvoorstel over Fluid Ownership in the Creative Industry, dat dieper ingaat op de beschikbare eigendomsoplossingen en hoe deze waarde zullen creëren voor de creatieve professional.
Sinds de corona reset wordt in de culturele en creatieve sector volop geïnnoveerd om tijdelijke sluitingen en financiële verliezen te compenseren. Aanbieders van hoogwaardige culturele programma’s, zoals presentatie-instellingen en zelforganiserende collectieven, coördineren in hoog tempo digitale expositieruimtes, livestreams en online debatten, waarmee ze hun bestaande (offline en lokale) en nieuwe (online en mondiale) publiek bedienen. Soms ook tegelijkertijd, in een hybride evenement; met een beperkt live publiek én een onbeperkt aantal online bezoekers. Hoe zorgen zij dat beide groepen bij deze livecastings een gelijkwaardige ervaring hebben? En hoe benutten ze de potentie van dit opgenomen materiaal voor publicatie en blijvende publieksinteractie in hun digitaal (web)archief? Ad hoc coronaoplossingen behoeven nu toekomstbestendige doorontwikkeling. Met MKB’ers ontwikkelen we een langetermijnvisie op off/online kennisdeling van hun culturele aanbod, op voorwaarden van duurzaamheid en technologische onafhankelijkheid in het beheer en de data-opslag van hun gepubliceerde materiaal. Verregaande digitalisering en klimaatoverwegingen geven namelijk naast corona urgentie aan een visie op hybride programmering. In het onderzoek worden werkende principes ontwikkeld voor een langetermijnvisie op een hybride en kwalitatief hoogwaardig programma-aanbod, met het oog op het bedienen van nieuw en bestaand publiek na de corona reset, via participatieve livecasts van evenementen, de samenhangende verslaglegging daarvan middels publicaties die uiteindelijk in levende archieven te komen: Om het knelpunt van ‘schermmoeheid’ bij eindgebruikers van programma-aanbod te voorkomen, ontwikkelen we werkende principes in het oplossingsgebied ‘participatieve livecasting’, om de succespijler ‘gezamenlijke publiekservaring bij online evenementen’ te bewerkstelligen. Om het knelpunt van ‘gefragmenteerde informatievoorziening’ bij programma-aanbieders te voorkomen, ontwikkelen we werkende principes in het oplossingsgebied ‘hybride publicaties’, om de succespijler ‘samenhang in off/online programma-aanbod’ te bewerkstelligen. Om het knelpunt van een ‘reactieve houding’ bij programma-aanbieders te voorkomen, ontwikkelen we werkende principes in het oplossingsgebied ‘levende archieven’, om de succespijler van een ‘anticiperende houding in de werkwijze van programma-aanbieders’ te bewerkstelligen.
Due to the exponential growth of ecommerce, the need for automated Inventory management is crucial to have, among others, up-to-date information. There have been recent developments in using drones equipped with RGB cameras for scanning and counting inventories in warehouse. Due to their unlimited reach, agility and speed, drones can speed up the inventory process and keep it actual. To benefit from this drone technology, warehouse owners and inventory service providers are actively exploring ways for maximizing the utilization of this technology through extending its capability in long-term autonomy, collaboration and operation in night and weekends. This feasibility study is aimed at investigating the possibility of developing a robust, reliable and resilient group of aerial robots with long-term autonomy as part of effectively automating warehouse inventory system to have competitive advantage in highly dynamic and competitive market. To that end, the main research question is, “Which technologies need to be further developed to enable collaborative drones with long-term autonomy to conduct warehouse inventory at night and in the weekends?” This research focusses on user requirement analysis, complete system architecting including functional decomposition, concept development, technology selection, proof-of-concept demonstrator development and compiling a follow-up projects.