At the beginning of May 2020 Inholland students received an invitation to participate in a large international study on the corona crisis impact on student life and studies. Almost 3000 students participated. This factsheet shows data on their lifestyleand their resilience. But also on their worries about corona, their knowledge of it and their opinion on the information supply.
DOCUMENT
Deze handreiking ‘Triage, Advance Care Planning en symptomatische behandeling bij een ernstig verloop van corona binnen de GGZ-instelling of thuis’ hoort bij de Richtlijn GGZ en corona. Bji het maken van de afweging om een patiënt wel/niet in het ziekenhuis te laten opnemen, dan wel of de patiënt wel/niet naar IC kan gaan gelden deze overwegingen: zie bestand.
DOCUMENT
At the beginning of May 2020 all Inholland-students received an invitation to participate in a large international study on the corona crisis impact on student life and studies. This poster, presented by the Study Success Research Group, covers relevant results divided in four themes. These themes are student wellbeing, student engagement, satisfaction and the coronavirus. To determine student wellbeing we asked students about their feelings and contacts. Student engagement is phrased in time allocation and engagement. We also wanted to find out how satisfied students were with things like ICT facilities, quality of education and provision of information. Of course we asked students about (not) having corona and adhering to the measures.
DOCUMENT
De corona-pandemie gaat vergezeld van een tweede pandemie: die van angst en onzekerheid. Die vervult een sleutelrol in zowel de aanpak van de volksgezondheidscrisis áls in de financieel-economische crisis. Vanaf het begin van de crisis vertaal ik de wetenschappelijke inzichten over de doorwerking van die angst en onzekerheid in compacte mindmaps met korte toelichtingen Inmiddels is versie 4.0 beschikbaar, die u hier kunt downloaden: Mindmaps maatschappelijke doorwerking angst voor corona 4.0 Ik sta vanzelfsprekend open voor toelichting of feedback.
DOCUMENT
From the onset of the Corona crisis, a specific policy challenge was identified in the Netherlands: How to motivate young people to adhere to the behavioral measures, such as physical distancing? Young people have an important role to play in stopping the virus from spreading, but they may be more difficult to reach and less motivated and able to adhere to the guidelines than adults. Mid-March, Moniek Buijzen was invited to consult the behavioral unit of the Dutch national health institute (RIVM) on communication and behavioral change among youth. She immediately called together the Dutch Young Consumer Network, which consists of scholars with expertise in communication directed at children and adolescents. Over the months, our network has been approached by policymakers, campaign developers, and journalists and engaged in a wide variety of advice activities. Even though the crisis is not over yet, we would like to share the collaborative approach that we took to harness our expertise and, most importantly, the specific tool that we used to share it.
DOCUMENT
Met corona moeten burgers thuisblijven. Maar hoe doen mensen dat die geen huis hebben, die niet op een thuisbasis kunnen terugvallen? Wat voor impact heeft de coronacrisis op hen en op de hulpverlening? En wat kunnen we daarvan leren voor de aanpak van dakloosheid in de nabije toekomst?
DOCUMENT
Toen in maart 2020 de scholen sloten in verband met de corona-pandemie, werd het onderwijs enorm op de proef gesteld. Maar met de gebruikelijke flexibiliteit van leraren ging iedereen op zoek naar andere manieren om leerlingen les te kunnen geven. In dit artikel doen de auteurs verslag van een vragenlijstonderzoek onder Nederlandse leerkrachten naar problemen en de kansen in tijden van schoolsluitingen.
DOCUMENT
What tips would you give to your fellow students or to your study programme? These can be tips relating to well-being, online education or studying at home. We asked this question in the international well-being questionnaire. All of the tips have been analysed and organised into tips for fellow students, teachers and bachelor programmes. On top of that, we compared the tips with our previous well-being survey from 2018. It is clear that, while many of the tips for students are the same, there is now a greater emphasis on mutual contact and studying together. Creating a fixed daily schedule was mentioned many times as well this time. For lecturers personal contact seems to be even more important now, especially amongst students in their final year. Other frequently mentioned topics include online interaction, flexibility and support with planning. For the bachelor programmes clarity and information were already important before, but these seem to be absolute necessities during the corona crisis.
DOCUMENT
NL: Het zijn andere nieuwe tijden. Off-line en/of on-line. Dr Marije Kanis van Digital life heeft een aantal fragmenten bij elkaar gezet in de periode van Covid-19. Voel je vrij in het kader van ‘connected intelligence’ om deze mooier te maken, beter te categoriseren, te editen, credits toe te voegen, of aan te vullen. GB: The corona pandemic changes the way we live. Digital life is seeking ways to cope. In realm of Connected intelligence’, please feel free to add, credit and edit.What can we learn from corona times? is a collection of on-line fragments and illustrations from the Internet. It covers a wide range of themes in relation to the period of Covid-19, such as tools for online creativity and remote collaboration, digital suggestions for physical exercise and social distancing by design.
DOCUMENT
Leesvaardigheid wordt gezien als een sleutelcompetentie voor het basisonderwijs en is een sterke voorspeller van toekomstig maatschappelijk en academisch succes. Gedurende alle jaren van het basisonderwijs wordt daarom sterk ingezet op leesonderwijs op school. De leerkracht speelt hierin een grote rol, bijvoorbeeld bij het inoefenen van de verschillende vaardigheden die bij leren lezen komen kijken. Toen de scholen in Nederland tijdelijk werden gesloten en de leerlingen noodgedwongen afstandsonderwijs volgden (van 16 maart tot 25 april 2020), dienden leerkrachten in Nederland in zeer korte tijd en zonder gedegen onderwijskundig ontwerp, hun grotendeels klassikale face-to-face onderwijs om te zetten in (digitaal) onderwijs op afstand. In dit onderzoeksproject is aan de hand van de ervaringen van leerkrachten (in opleiding) onderzocht hoe het leesonderwijs op afstand was vormgegeven en wat we hiervan kunnen leren met betrekking tot toekomstige keuzes voor afstandsonderwijs.
DOCUMENT