Paper for Onderzoeksconferentie Cultuureducatie en Amateurkunst, 24-11-2014, Utrecht.
DOCUMENT
Het proefschrift gaat over de waarde van ervaringskennis van zorgprofessionals werkzaam in de ggz. Ruim vier jaar lang deed Karbouniaris kwalitatief en participatief onderzoek bij vier zorgorganisaties van het PEPPER-consortium, een samenwerkingverband om de professionalisering van ervaringskennis en -deskundigheid te stimuleren. Naast een literatuurstudie, is in de praktijk samengewerkt met cliënten, ervaringsdeskundigen, professionals (verpleegkundigen, sociaal werkers, humanistisch verzorgenden en psychiaters), bestuurders en managers. Middels case-studies, leergemeenschappen, diepte-interviews, participatieve observaties, responsieve evaluaties en auto-etnografie van de onderzoekster kreeg het onderzoek gestalte.
DOCUMENT
Het lopende Bird’s Eye Perspective onderzoek ontwikkelen we door naar een leeromgeving 3.0 waarin wij de mogelijkheden van conversatie analyse en algoritmes toepassen op sociale media berichten. De leeromgeving tracht communicatieprofessionals te trainen in het opmerken van opkomende issues in het online gesprek.