Demand Driven Care plays a key role in the modernization of the Dutch health care system. This modernization is needed because a) clients needs for care increases quantitatively as well as in diversity, b) the financial means for collective services are inadequate, c) the accessibility of health care will depend on clients own responsibility, and d) shortage of professional care givers is foreseen. In the Netherlands, the need for professional care givers increases with an average of 2% every year. Demand Driven Care is an instrument for liberalization of public activities. The Faculty Chair Demand Driven Care focuses on those activities that will contribute to sufficient care supply. Within the program of the chair, activities are executed under the theme of Integrated Care, Substitution, Patient Centred Care, and Home Care Technology with an emphasis on gerontechnology. The Faculty Chair wants to contribute to a better integration and coherence in care. So that clients live and function independently as long as possible and are able to enhance their self management. In addition, health care professionals should be aware of demand driven processes and should have a demand driven attitude towards clients.
To systematically review and summarize the clinimetric properties, including reliability, validity, and responsiveness, the procedures used, and the meanings of the scores in the Timed Up and Go Test (TUG). The TUG is a performance test that identifies problems with functional mobility in patients with stroke.
LINK
De transitie naar elektrisch rijden wordt geremd door de hoge aanschafkosten van een elektrische auto met voldoende rijbereik. Deze hoge aanschafkosten komen voornamelijk door de hoge aanschafprijs van de batterijen. SPIKE ontwerpt en produceert batterijpakketten voor voertuigen. Om meer mobiliteit te halen met dezelfde hoeveelheid batterijen maakt SPIKE deze modulair, snellaadbaar en energie-efficiënt. Saluqi Motors heeft een elektrische aandrijflijn voor auto’s ontwikkeld waarmee winst in energie- en kostenefficiëntie behaald wordt. Beide MKB bedrijven willen deze nieuwe technologie demonstreren en testen in een elektrische auto. In dit project gaat het Fontys lectoraat Future Powertrain de SPIKE batterijen en Saluqi aandrijflijn integreren in een prototype elektrische auto. Door de uitzonderlijke energie-efficiëntie van dit voertuig kan elektrisch rijden tot 50% goedkoper worden. Om deze efficiëntie en verbeterde levensduur van de batterijen en motor te behalen is thermisch beheer van de onderdelen noodzakelijk. In dit project wordt het thermisch beheersysteem van dit voertuig ontworpen, ingebouwd in het voertuig en prestaties getest en gemeten.