Peer discussions play a major role in students’ collaborative problem-solving activity. These discussions provide researchers and teachers with a wealth of information about the students' reasoning. To analyse such discussions, different theoretical lenses are available, such as Schoenfeld’s problem solving model, the Florida Taxonomy of Cognitive Behaviour, and the Scheme for Educational Dialogue Analysis. The question is, however, how these three perspectives can complement each other. To investigate this, the discussion between four students was analysed through the three lenses. Results indicate that these frameworks are both complementary and connected. This connection allows an in-depth analysis of the discussion and reveals possibilities and limitations for an integration of the three models, which will guide future discussions’ analyses in our study.
Key to reinforcement learning in multi-agent systems is the ability to exploit the fact that agents only directly influence only a small subset of the other agents. Such loose couplings are often modelled using a graphical model: a coordination graph. Finding an (approximately) optimal joint action for a given coordination graph is therefore a central subroutine in cooperative multi-agent reinforcement learning (MARL). Much research in MARL focuses on how to gradually update the parameters of the coordination graph, whilst leaving the solving of the coordination graph up to a known typically exact and generic subroutine. However, exact methods { e.g., Variable Elimination { do not scale well, and generic methods do not exploit the MARL setting of gradually updating a coordination graph and recomputing the joint action to select. In this paper, we examine what happens if we use a heuristic method, i.e., local search, to select joint actions in MARL, and whether we can use outcome of this local search from a previous time-step to speed up and improve local search. We show empirically that by using local search, we can scale up to many agents and complex coordination graphs, and that by reusing joint actions from the previous time-step to initialise local search, we can both improve the quality of the joint actions found and the speed with which these joint actions are found.
LINK
Blended learning, a teaching format in which face-to-face and online learning is integrated, nowadays is an important development in education. Little is known, however, about its affordances for teacher education, and for domain specific didactical courses in particular. To investigate this topic, we carried out a design research project in which teacher educators engaged in a co-design process of developing and field-testing open online learning units for mathematics and science didactics. The preliminary results concern descriptions of the work processes by the design teams, of design heuristics, and of typical ways of collaborating. These findings are illustrated for the case of two of the designed online units on statistics didactics and mathematical thinking, respectively.
LINK
Veel mkb ondernemers maken gebruik van een financieel adviseur bij belangrijke financiële beslissingen. Momenteel is er echter weinig inzicht in achterliggende psychosociale factoren die het financiële advies van financieel adviseurs beïnvloeden. Op basis van eerder onderzoek (Kahneman, 2013) blijkt dat mensen zich laten leiden, als het gaat om financiële beslissingen, door een keur aan psychologische ‘denkvalkuilen’ (‘heuristics’ en biases’). Verondersteld wordt dat rol van de adviseur zou moeten zijn om specialistisch en objectief advies te geven, echter de denkvalkuilen en vooroordelen van de cliënt ‘klinken ook door’ in het advies van hun financieel adviseurs. Zo worden irrationele vormen van risicoperceptie en irreële verwachtingen van cliënten ten aanzien van de toekomst meegenomen in de adviezen van adviseurs; “de klant is immers koning.” Eerder onderzoek suggereert dat financieel adviseurs de verwachtingen en ideeën van hun cliënten alleen maar bevestigen en niet, indien nodig, bij irreële of ‘foute’ verwachtingen of aannames, corrigeren. De beweegreden van de adviseur hiervoor zijn dat meegaan met de ideeën van cliënten resulteert in minder verantwoordelijkheid voor de adviseur bij negatieve uitkomsten of resultaten; “dit is immers wat de cliënt zelf wil.” Terwijl veel input en advies het tegenovergestelde bewerkstelligt, “de cliënt vaart blind op de adviezen van zijn adviseur”, wat de cliënt-adviseur relatie in gevaar brengt bij negatieve resultaten. Het gevolg is een suboptimaal en in sommige gevallen slecht financieel advies. Dit onderzoek heeft tot doel de voorwaarden van een opener, beter afgewogen en objectiever financieel advies te ontdekken voor mkb-ondernemers, De centrale vraag is: Hoe komt een financieel adviseur tot een financieel advies voor mkb bedrijven? Deze vraag zal beantwoord worden de een survey bij de twee grootste franchise financiële advieskantoren (+/- 2500 leden), wat een representatieve steekproef is voor de financieel adviseurs in het mkb.