Dit Cahier behandelt die sectoren waar de politie niet de centrale regierol neemt, maar wel als partner functioneert in een breder veld. Het gaat hierbij om actoren uit de niet-commerciële private sector of andere publieke rechtshandhavers, zoals drugshulpverlening, actoren uit de preventiesector, stedelijke (lokale) en gewestelijke beleidssectoren zoals sociale huisvesting (huisjesmelkerij, mensenhandel), tewerkstelling (zwartwerk, illegale migratie) en anderen. Kortom, dit Cahier behandelt integrale veiligheid in de breedste betekenis van het woord.
LINK
De doelstellingen van het Interactive Virtual Math-project zijn het ontwerpen en ontwikkelen van de digitale tool voor het leren van grafieken bij dynamische contexten op de middelbare school (14-17 jaar oud) en om het gebruik van nieuwe technologieën voor leren in de klas te verkennen. Onderzoek biedt enkele didactische aanwijzingen om instructies te ontwikkelen die het leren van covariationaal redeneren ondersteunen (een belangrijke aspect bij het leren van dynamische grafieken). In deze poster presenteren we het prototype van een tool die covariationaal redeneren ondersteunt: IVM (Interactive Virtua Math) en bespreken we de didactische principes achter de tool. We gebruiken hiervoor de resultaten van een kleinschalig onderzoek met vier klassen die de tool hebben gebruikt om de werking van de tool te illustreren.
DOCUMENT
Welke concrete veranderingen hebben plaatsgevonden op het werk en welke 21st century skills zijn of worden essentieel om het werk te kunnen blijven uitvoeren? Deze vraag stelden lectoren Petra Biemans (Hogeschool Inholland) en Ellen Sjoer (De Haagse Hogeschool) zichzelf. Het antwoord op deze vraag is te vinden in het boek ‘Werk verandert. 21st century skills in de praktijk'. Spelen onderwijsinstellingen voldoende en tijdig in op de vaardigheden die toekomstbestendige werknemers en ondernemers nodig hebben? Of krijgen studenten zodra ze de arbeidsmarkt betreden een cultuurshock omdat het onderwijs achterblijft? Hoe en welke van de 21st century skills effectief in het onderwijs geïmplementeerd kunnen worden vereist volgens de lectoren nog vervolgonderzoek.
DOCUMENT