Communication plays an important role in manyprofessional contexts. This is especially truefor students in the field of social work. Theaim of this study was to develop formative,self-regulated multimedia self-assessment ofsocial-communicative competencies for socialwork students. First, a pilot study wasconducted to gain insight into the students'specific characteristics. This insight was usedto design guidelines for the development of theassessment instrument in order to tune these tothe students' perceptions, instructionalpreferences, and personalities and thusenhancing the students' enthusiasm to use theself-assessment instrument. This might increasethe chance for successful implementation ofthis new form of assessment. A first version of a multimedia test wasdeveloped. A quality expert meeting wasorganised to gain insight into expertjudgements on the quality of the test and toobtain indications for improvement of theassessment. A second version of the test wasconstructed and put on the Internet. Nearly 400students completed the assessment and expressedtheir opinions on this new way of communicationassessment. We found it was possible to testsocial-communicative competence by means ofmultimedia, with the help of digital video. Theuse of Internet makes assessments available atany time to fit curriculum needs and alsoresolves time and space constraints. Ourconclusion was that the multimedia test isreasonably valid. All students reported havingliked the multimedia assessment.
LINK
As multimedia gradually becomes more and more an integrated part of video conferencing systems, the use of multimedia integrated desktop video conferencing technology (MIDVCT) will open up new educational possibilities for synchronous learning. However, the possibilities and limitations of this technology must be clearly understood so that it can be used to maximize possible pedagogical benefits and reduce possible pedagogical limitations. This paper analyses the process of integrating MIDVCT in a first-year English language course, and offers insights into theoretical underpinnings of multimedia learning from two perspectives: the generative theory of multimedia learning and the cognitive overload theory. The data discussed in this paper have been drawn from a study which took place in a cross institutional setting at Fontys University of Applied Sciences, The Netherlands. The data were collected and analyzed according to a qualitative approach.
DOCUMENT
De jonge hbo-opleidingen Communicatie & Multimedia Design hebben in drie jaar tijd een groot marktaandeel verworven. De hbo ict-opleidingen zagen in dezelfde tijd hun instroom landelijk fors dalen. Gaat het succes van CMD ten koste van de ict-opleidingen? Of moeten we zeggen: dankzij CMD is het totale marktaandeel van de ict-opleidingen niet gedaald? Met andere woorden: hoe ict is CMD? En waar komt het grote succes vandaan? Tijd voor een kennismaking.
DOCUMENT
Haalbaarheidsonderzoek Communication & Multimedia Design in het kader van het strategisch project Verbreding aanbod informaticaopleidingen.
DOCUMENT
De opleiding Communicatie & Multimedia Design mag zich verheugen in hoge populariteit. De meningen zijn echter verdeeld over het feit of dit nu een ict-opleiding is of niet.
DOCUMENT
Poster and poster presentation for internal/external KCO profiling meeting.
DOCUMENT
Dit artikel doet verslag van een onderzoek naar studieprestaties bij het vak geschiedenis als gevolg van het gebruik van een interactief softwareprogramma dat is ontworpen om de leerlingen te laten leren door middel van digitale multimedia. In dit onderzoek wilden Kingsley en Boone meten of het gebruik van deze media de leerprestaties van leerlingen (positief) beïnvloedt
DOCUMENT
Bij het werken met een leerlandschap formuleert een student voor zichzelf - in samenspraak met zijn leerteam - leervragen en leeractiviteiten. Hij doet steeds (pedagogisch) onderzoek in de dagelijkse werkelijkheid van de school. Bij het doen van (pedagogisch) onderzoek kan Digital Storytelling een rol spelen. Een hulpmiddel dat gericht is op het ondersteunen van het complexe proces van observeren, interpreteren, concluderen, documenteren, rapporteren en betekenisgeving. Met het inzetten van multimedia komt bovendien aan de orde: het aantrekkelijke karakter van het werken met deze multimedia. Die aantrekkelijkheid betreft zowel het plezier dat aan het werken met media valt te beleven als de voldoening bij het beantwoorden van een beeldende leervraag.
DOCUMENT