Dit is een overzicht voor jongeren in Nederland van websites en organisaties waar je informatie kan vinden over alles wat met seksualiteit en relaties te maken heeft.
DOCUMENT
Dit is het mobile-friendly overzicht voor jongeren uit Zaandam waarin je in een oogopslag kan zien waar je jouw vragen kan stellen of hulp kan vragen over relaties of seksualiteit.
DOCUMENT
Dit is het mobile-friendly overzicht voor jongeren uit Haarlem waarin je in een oogopslag kan zien waar je jouw vragen kan stellen of hulp kan vragen over relaties of seksualiteit.
DOCUMENT
Dit is het mobile-friendly overzicht voor jongeren uit Amsterdam waarin je in een oogopslag kan zien waar je jouw vragen kan stellen of hulp kan vragen over relaties of seksualiteit.
DOCUMENT
Dit is een overzicht (poster) voor jongeren in Nederland van websites en organisaties waar je informatie kan vinden over alles wat met seksualiteit en relaties te maken heeft.
DOCUMENT
Dit is een overzicht (poster) voor jongeren in Zaandam van websites en organisaties waar je informatie kan vinden over alles wat met seksualiteit en relaties te maken heeft.
DOCUMENT
Dit is een overzicht (poster) voor jongeren in Haarlem van websites en organisaties waar je informatie kan vinden over alles wat met seksualiteit en relaties te maken heeft.
DOCUMENT
Dit is een overzicht (poster) voor jongeren in Amsterdam van websites en organisaties waar je informatie kan vinden over alles wat met seksualiteit en relaties te maken heeft.
DOCUMENT
Ook schijnbaar volledig geïndividualiseerde mensen gaan hechte en heftige verbintenissen aan, zoals familie-, vriendschap- of liefdesrelaties. Het is daarom belangrijk om, naast 'voice' en 'exit', ook rekening te houden met diepe gevoelens van loyaliteit
DOCUMENT
Verslag van een onderzoek waarin vmbo-leerlingen hebben gerapporteerd over hun ongewenste gedrag op school. Daarnaast hebben ze een vragenlijst ingevuld over de mate waarin zij ervaren dat docenten rekening houden met hun behoefte aan autonomie, competenties en sociale relaties. Centrale onderzoeksvragen waren: 1) in welke mate ervaren leerlingen dat de docenten tegemoet komen aan de drie psychologische basisbehoeften, en 2) in hoeverre hangt de mate waarin leerlingen ervaren dat docenten tegemoet komen aan deze behoeften samen met hun ongewenste gedrag? Bij het beantwoorden is specifiek gekeken naar sekseverschillen en leerjaareffecten. De resultaten laten ten eerste zien dat de leerlingen redelijk tevreden zijn over de mate waarin docenten rekening houden met hun psychologische basisbehoeften. Ten tweede blijkt dat ongewenst gedrag van jongens gedeeltelijk is te verklaren vanuit de mate waarin docenten rekening houden met hun behoefte aan autonomie. Voor meisjes wordt met name een samenhang gevonden met hun behoefte aan sociale relaties. Tot slot blijkt dat het percentage verklaarde variantie voor ongewenst gedrag vanuit de drie psychologische basisbehoeften in leerjaar drie bijna verdubbelt ten opzichte van leerjaar twee. Implicaties voor verder onderzoek en de praktijk worden besproken.
DOCUMENT