Project

Eat like a local

Overview

Project status
Afgerond
Start date
End date
Region

Description

Bezoekers aan een nieuwe stad willen graag zo persoonlijk mogelijke informatie over bezienswaardigheden van hun bestemming, maar ook over aanwezige horecagelegenheden. Veel bezoekers zijn onbekend met de stad en het horeca aanbod en gaan op zoek naar informatie. Aan de aanbodkant zijn er horecagelegenheden die graag hun aanbod bekend willen maken aan een voor hen relevante groep bezoekers. De behoefte aan deze matchmaking is nu extra actueel omdat Leeuwarden in 2018 Europees Culturele Hoofdstad is. Naar verwachting zullen er dan 4 miljoen bezoekers naar Leeuwarden komen om de stad en allerlei evenementen en tentoonstellingen te bezoeken.
Dit KIEM project wil met gebruik van beschikbare data van Facebook-accounts en nieuw onderzoek naar het horeca-aanbod in Leeuwarden de bezoekers en de horecagelegenheden op een gepersonaliseerde manier matchen. In dit onderzoek zal gekeken worden welke (combinatie van) persoonskenmerken van bewoners te relateren zijn aan de horeca voorkeuren en in welke mate dit een voorspellende waarde heeft voor bezoekers.


Comments for this item are disabled
© 2024 SURF