Project

INTRALOG - Intelligent Truck Applications in Logistics

Overview

Project status
Afgerond
Start date
End date
Region

Purpose

Automation has brought us the benefits of higher production rates
and increased productivity, more efficient use of materials, better
product quality, improved safety, shorter workweeks for labor and
reduced factory lead times. Automated systems typically perform
the processes with less variability than human workers. Automation
can lead to better use of materials and reduced waste, thereby
leading to improvements for People (better safety, lower physical
work load, Planet (lower emissions and energy/fuel consumption)
and Profit (more reliability, lower labor cost, reduced down times).
The INTRALOG project took this challenge and developed an
automated transport modality applicable on the outside
infrastructure of a distribution center, being able to comply with
business requirements meeting PPP-value (People, Planet, Profit).
The automated guided trucks can add to logistics operation at
distribution centers and inter-terminal/intermodal traffic hubs.
To achieve this, the following two steps were followed:
i. The business requirements were defined, using knowledge and
identified potential with reference to the demand from the
logistic practice in the PoR and at ROTRA
ii. The feasibility of automated guided trucks as part of advanced
logistic scenarios, has been proved in a scaled implementation.
Single and double articulated configurations proved robustness
of developed control strategies, meeting the requirements (i).
The research was supported by the Netherlands Organisation for
Scientific Research (NWO) of the Ministry of Education, Culture
and Science through the RAAK-PRO project: “INTRALOG -
Intelligent Truck Applications in Logistics”. RAAK-PRO focusses on
the enhancement of applied scientific research by Universities of
Applied Sciences, in cooperation with the industry.


Description

Aanleiding:
Automatisering kan leiden tot beter gebruik van materialen en afval reduceren. Dit brengt verbeteringen met zich mee voor 'people, planet and profit' (PPP) - mensen, het milieu en de winst.
Een specifieke vorm van automatisering, de ontwikkeling van zelfrijdende auto's en vrachtauto's, gaat snel. Maar om zelfrijdende voertuigen beschikbaar te maken is er nog veel onderzoek en ontwikkeling nodig op verschillende gebieden. Er zijn nog veel vragen te beantwoorden op het gebied van onder andere truckontwerp, betrouwbare software, aansprakelijkheid, trajectplanning en logistiek.

Doelstelling
Het doel van het Intralog-project is om voor de maatschappij en de private sector een significante bijdrage te leveren aan de mogelijkheden van zelfrijdende voertuigen in de commerciële transportsector.
Het Intralog-project onderzoekt de toegevoegde waarde voor PPP van 'automated guided trucks' (AGT's) aan logistieke operaties bij distributiecentra en interterminal/intermodal traffic hubs. Dit gebeurt in twee stappen:
1) het identificeren van het potentieel met betrekking tot de vraag vanuit de logistieke omgeving;
2. het ontwerpen, realiseren, testen en valideren van mogelijke strategieën voor het implementeren van AGT's in een logistiek scenario.

Beoogde resultaten
Het concrete resultaat van het project bestaat uit onderzoekstools en hardware- en softwaremodellen voor Intralog. Deze bieden een goede mogelijkheid om de opgedane kennis te verspreiden.
De projectdeelnemers zullen bijdragen aan workshops, tentoonstellingen en in Nederland georganiseerde symposia. De onderzoeksresultaten verspreiden ze op conferenties en door middel van publicaties in technische vakbladen.
De uiteindelijke Intralog-resultaten worden gepresenteerd op een afsluitend congres. De resultaten zullen worden samengevat in een boekje.


© 2024 SURF