Hoe kunnen studenten de kwaliteit van de peer-feedback die zij geven verbeteren? In dit praktijkgerichte onderzoek kijken we of een avatar studenten kan helpen bij het leren geven van feedback: we ontwikkelen en testen een training waarin studenten kunnen oefenen op een avatar. Dit project is onderdeel van het Kansen voor West programma, gefinancierd door de Europese Unie.
Het doel van de training is om gespreksvaardigheden en feedback-vaardigheden te verbeteren. In een veilige omgeving kunnen studenten zo lang en zo vaak oefenen met de Avatar als het hen uitkomt. Anonimiteit is daarbij 100% gegarandeerd. Zodoende neemt training met een Avatar de spanning rondom het oefenen van geven van feedback weg.
De verwachting is dat studenten training met een Avatar een prettige manier vinden om de vaardigheid van feedback geven te vergroten en daardoor vaker zullen oefenen. Dit zal vervolgens een impact hebben op de kwaliteit van feedback die zij aan hun peers en leerlingen geven.
Dit project is grotendeels gebaseerd op eerder onderzochte waarde-perspectieven van stakeholders zoals docenten, studenten en professionals. De menselijke waarden die uit dit eerdere onderzoek naar voren kwamen, worden gebruikt om de Avatar te ontwerpen. Hierbij maken we gebruik van de Value Sensitive Design-methode, die de ethische implementatie van digitale innovaties verzekert.
Het onderzoek vindt plaats op de lerarenopleiding voor Engels van Hogeschool Utrecht.
This project has no products
Ongoing
Not known