Dariah was een Erasmus+ project omtrent Design Thinking in Arts and Sciences. Dariahteach bevat een aantal open online leermaterialen, gericht op docenten en studenten in Digital arts & humanities, maar is veel breder bruikbaar. Het is ontwikkeld voor zelfstudie, vooral voor diegene die geen toegang hebben tot specifieke trainingen in hun opleidingen, zaols design thinking. Het geeft veel achtergronden rondom makerscultuur, en concrete online cursusses met filmpjs, voorbeelden en toetsvraegn. De introductie module geeft een overzicht wat design thinking is en de module ‘how to practice design thinking’, ontwikkeld doro Guido Stompff, is vooral gericht op de praktijk en is ingeschaald als 5EC.
LINK
Het Co-Design Canvas is een instrument om samenwerkingen rondom maatschappelijke uitdagingen met verschillende betrokkenen open en transparant te starten, plannen, uitvoeren en evalueren. Het biedt een hulpmiddel aan overheden, burgers, bedrijven, non-profitorganisaties, kennisinstellingen en andere belanghebbenden om helder te kunnen communiceren en samenwerken. Het maakt verschillen in belangen, kennis, ervaring en machtsverhoudingen inzichtelijk, staat vanaf het begin stil bij gewenste positieve impact en concrete resultaten en zorgt ervoor dat ieders stem echt gehoord wordt.
MULTIFILE
Whereas blended learning can deliver several benefits to students in highereducation, their achievement depends on how exactly it is designed. A participatorydesign is recommendable to try to meet the needs of all stakeholders. ThePersuasive System Design-model can be used to motivate students during theonline part of the course. In the design there has to be an optimal blend betweenthe different parts of the course. A participatory design is used to design ablended learning course of autobiographical reflection for second year socialwork students. The blended course was developed in six meetings with aworking group, including all stakeholders (students, teachers, instructional designers,educational experts and professionals). Almost all techniques of the firstthree categories of the PSD-model were used in the design of the blended course.None of the techniques of the fourth category ‘Social Support’ of the PSD-modelwere used, mostly because they touch on the personal process of autobiographicalreflection. It was considered helpful for teachers to have a protocol thatassists them in blending the different parts and this in turn could stimulatestudents to be engaged in the different parts of the blended learning course. Inthis study, we found that the participatory design approach may lead to anengaging blended learning course that encourages the use of persuasive technologywith an optimal focus on content, target group, context and ethical aspectsof the blended course. We suggest adding a new fifth category ‘Blended LearningSupport’.What do you want to do ?New mail
MULTIFILE
Aanleiding Nieuwsuitgeverijen bevinden zich in zwaar weer. Economische malaise en toegenomen concurrentie in het pluriforme medialandschap dwingen uitgeverijen om enerzijds kosten te besparen en tegelijkertijd te investeren in innovatie. De verdere automatisering van de nieuwsredactie vormt hierbij een uitdaging. Buiten de branche ontstaan technieken die uitgeverijen hierbij zouden kunnen gebruiken. Deze zijn nog niet 'vertaald' naar gebruiksvriendelijke systemen voor redactieprocessen. De deelnemers aan het project formuleren voor dit braakliggend terrein een praktijkgericht onderzoek. Doelstelling Dit onderzoek wil antwoord geven op de vraag: Hoe kunnen bewezen en nieuw te ontwikkelen technieken uit het domein van 'natural language processing' een bijdrage leveren aan de automatisering van een nieuwsredactie en het journalistieke product? 'Natural language processing' - het automatisch genereren van taal - is het onderwerp van het onderzoek. In het werkveld staat deze ontwikkeling bekend als 'automated journalism' of 'robotjournalistiek'. Het onderzoek richt zich enerzijds op ontwikkeling van algoritmes ('robots') en anderzijds op de impact van deze technologische ontwikkelingen op het nieuwsveld. De impact wordt onderzocht uit zowel het perspectief van de journalist als de nieuwsconsument. De projectdeelnemers ontwikkelen binnen dit onderzoek twee prototypes die samen het automated-journalismsysteem vormen. Dit systeem gaat tijdens en na het project gebruikt worden door onderzoekers, journalisten, docenten en studenten. Beoogde resultaten Het concrete resultaat van het project is een prototype van een geautomatiseerd redactiesysteem. Verder levert het project inzicht op in de verankering van dit soort systemen binnen een nieuwsredactie. Het onderzoek biedt een nieuw perspectief op de manier waarop de nieuwsconsument de ontwikkeling van 'automated journalism' in Nederland waardeert. Het projectteam deelt de onderzoekresultaten door middel van presentaties voor de uitgeverijbranche, presentaties op wetenschappelijke conferenties, publicaties in (vak)tijdschriften, reflectiebijeenkomsten met collega-opleidingen en een samenvattende white paper.
This project establishes a collaborative network centered around the Amsterdam Museum, comprising key stakeholders from prominent cultural institutions, including the Centraal Museum Utrecht and the Rotterdam Museum. The consortium is designed to explore the transformative potential of co-creation in museums, focusing on enhancing visitor engagement, fostering inclusivity, and integrating digital technologies into cultural practices. Key personnel will provide interdisciplinary expertise in communication and cultural heritage, facilitating a robust understanding of stakeholder dynamics and collaborative processes. The research aims to analyze how co-creation can bridge the gap between museums and their diverse audiences, creating a sense of ownership and connection. Initial observational findings suggest that co-creation practices significantly enhance visitor experiences while revealing stakeholders' desires for deeper collaborative opportunities. To achieve these objectives, qualitative methods such as semi-structured interviews, focus groups, and ethnographic observations will be employed, delivering rich insights into the impact of co-created programming. An essential output of this project will be an academic publication aimed at foundational research on effective co-creation practices within the cultural sector. Furthermore, the consortium will pursue a larger grant application to secure sustainable funding for ongoing research initiatives, ensuring the long-term viability and impact of this collaborative network. This will not only advance academic discourse but also facilitate knowledge transfer between academia and museums, enriching cultural engagement strategies. Ultimately, the project aspires to enhance the visibility and societal relevance of cultural institutions, fostering innovative solutions to contemporary challenges through collaborative research and community involvement.
The Academy for Leisure & Events has always been one of the frontrunners when it comes to the development, design and implementation of cultural tourism and creative industry business models as well as lifelong learning programmes.These programmes are attended by a variety of leisure and tourism professionals, including public authorities in leisure, culture and nature fields.The CULTURWB project addresses the need for strengthening the development of the cultural tourism industry.The experts from BUas together with the other project partners have utilised diverse research methodologies (marketing and branding, strategy business planning, digital tourism, sustainable development, strategy and action plan implementation, etc.) to develop and pilot a toolkit for Lifelong Learning courses in the field of cultural tourism and heritage. They have also designed and implemented a master’s programme in the WB countries and created an online platform for communication between stakeholders, industry leaders, managers, workforce, and academia.PartnersHochschule Heibronn, FH Joanneum Gesellschaft, World University Service - Österreichisches Komitee (WUS Austria), Dzemal Bijedic University of Mostar (UNMO), University of East Sarajevo (UES), The University of Banja Luka (UBL), University of NIS (UNI), University of Montenegro (UoM), Sarajevo Meeting of Cultures (SMOC), rovincial Institute for the Protection of Cultural Monuments (PZZZSK), Tourism Organisation of Kotor Municipality (TO Kotor)
Lectorate, part of NHL Stenden Hogeschool