PowerPointpresentatie gebruikt tijdens een lezing door Peter van der Maas, lector 'Sustainable Water Systems' aan hogeschool Van Hall Larenstein, tijdens het symposium 'Natuurlijke Zuiveringstechnieken' op 13 november 2019 te Wageningen.
MULTIFILE
A smart charging profile was implemented on 39 public charging stations in Amsterdam on which the current level available for electric vehicle (EV) charging was limited during peak hours on the electricity grid (07:00-08:30 and 17:00-20:00) and was increased during the rest of the day. The impact of this profile was measured on three indicators: average charging power, amount of transferred energy and share of positively and negatively affected sessions. The results are distinguished for different categories of electric vehicles with different charging characteristics (number of phases and maximum current). The results depend heavily on this categorisation and are a realistic measurement of the impact of smart charging under real world conditions. The average charging power increased as a result of the new profile and a reduction in the amount of transferred energy was detected during the evening hours, causing outstanding demand which was solved at an accelerated rate after limitations were lifted. For the whole population, 4% of the sessions were positively affected (charged a larger volume of energy) and 5% were negatively affected. These numbers are dominated by the large share of plug-in hybrid electric vehicles (PHEVs) in Amsterdam which are technically not able to profit from the higher current levels. For new generation electric vehicles, 14% of the sessions were positively affected and the percentage of negatively affected sessions was 5%.
Charging an electric vehicle needs to be as simple as possible for the user. He needs to park his car, plug his vehicle and identify to start charging. There is no need to understand the technology and protocols needed to reach this simple task.For the students and researchers of the Amsterdam University of Applied Science (AUAS / HvA), there is a need to understand as deep as possible all the techniques involved in this technology.The purpose of this document is to give to the reader the information he needs to understand how an electric car can be charged and how he can use these knowledges to analyses and interpret data.
In Nederland wordt flink nagedacht over mobiliteitsconcepten waarmee problemen als emissies, fijnstof, parkeerdruk en congestie kunnen worden teruggedrongen. Vooral in stedelijke omgevingen is hier veel aandacht voor om de leefbaarheid en toegankelijkheid binnen deze gebieden te vergroten. Lichte elektrische voertuigen (LEVs) zijn klein, schoon en wendbaar en kunnen in de mobiliteitstransitie die dit toekomstbeeld vereist een prominente rol spelen. Één van de vereisten voor deze transitie is de mogelijkheid om deze voertuigen – van monowheels tot microcars – veilig en toegankelijk te kunnen laden, zodat zij hun functie als duurzame vervanger van traditionelere vervoersmiddelen met verbrandingsmotor kunnen vervullen. Hiervoor is een wijdverspreid netwerk van laadmogelijkheden nodig. Voor LEVs is dit in theorie niet zo heel moeilijk, omdat de accu's van deze voertuigen zowel via (publieke) laadpalen als via een willekeurig stopcontact zouden kunnen worden opgeladen. Gemak dient de mens, zou je dus zeggen? Echter, bestaande laadpalen zijn hiervoor op dit moment niet beschikbaar. Daarnaast hebben veiligheidsrisicoanalisten de noodklok geluid over de veiligheidsrisico's van het laden van LEV-accu's. Zij vrezen dat door onjuist hanteren of het laten vallen of stoten van de accupakketten de brandveiligheid van de accu's niet te garanderen en controleren is; een probleem dat de brandweer publiekelijk onderschrijft. In “LEV: Laad Maar!” duiken vier praktijkpartners in deze nieuwe problematiek en beantwoorden we de vraag: Middels welke laad technologieën kan het veilig en toegankelijk laden van LEVs in Nederland worden verbeterd? Het doel is om een handreiking voor techniekontwikkelaars en veiligheidsadviseurs te ontwikkelen op basis waarvan keuzes over de laadsystemen voor LEVs kunnen worden ondersteund. Hiertoe worden in dit project literatuuronderzoek, interviews en studentenprojecten met betrekking tot optimale ontwikkeling van laadinfrasystemen uitgevoerd. De resultaten zullen worden gepubliceerd in factsheets, vakpublicatie(s) en presentatie(s) voor de doelgroep, en worden opgenomen in het onderwijs op de HAN over laadinfra en (LEV-)accusystemen.
LITSTILL maakt high-end productfoto-/videografie voor e-commerce meer toegankelijk, goedkoper EN beter. Goed beeldmateriaal verbetert klantvertrouwen, sales, seo, en advertenties. We automatiseren grotendeels de fotografische hardware middels een patenteerbare techniek. Deze techniek laat ons na de opname nog veel wijzigen aan de foto’s. We automatiseren de nabewerking en oplevering tot in het e-commerce platform van de klant middels een plug-in in dat platform. Via deze plug-in bieden we een service aan die de klant toestaat site-wide fotografie / styling aan te passen, en die ons feedback geeft over de sales performance van onze fotografie zodat we deze kunnen optimaliseren.