Elke reis is een verhaal en elk verhaal is een reis.Maar niet elke reis is hetzelfde. De overeenkomst tussen iedere reis is dat de hoofdpersoon een verscheidenheid aan ervaringen beleeft en onderweg wijsheid en inzicht opdoet. Dit is het uitgangspunt van het programma “YOUR JOURNEY”. We ontwikkelden een methode waarbij we gebruik maakten van zowel fotografie als storytelling om mensen met en zonder vluchteling-ervaring samen te brengen, en hen uit te nodigen hun ideeën over ‘zich thuis voelen’ met elkaar en met ons, te delen.
LINK
Module A: Communicatietheorie en Semiotiek Module B: Technische mogelijkheden tot beinvloeding betekenisverlening mbv fotografie (Enkele Beeld) Module C: idem mbt Bewegend Beeld en Beeldnarratie, inclusief enkele productiestappen
DOCUMENT
Exhibition of Work In Progress outcomes of elective course 'Mythbusters, Unfixing Histories, World Press Photo'. The course is part of the project Unfixing Histories, which is related to my PhD research, but takes the gesture of investigating histories in and with photographs as part of artistic practices to other contexts. In this case students investigate in different ways one World Press Photo winner of their choice. Final results will be presented during "Unfixing Histoires" at Platform Minerva, March/April 2018. This exhibition is part of the World Press Photo Groningen exhibition in the Synagogue in Groningen.
DOCUMENT
'Kijk, dit zie ik' onderzoekt hoe je iemand met dementie beter kunt leren kennen door samen foto's te maken. Artistiek onderzoeker en documentairemaker Swanhilde de Jong maakte foto’s met bewoners van het Groninger verpleeghuis ‘t Blauwbörgje (Dignis). Zij ontwikkelde een manier om iemand met dementie te ontmoeten en diens blik op de wereld te delen. Ze gaat op zoek naar die momenten waarin bewoners de regie kunnen nemen. Fotografie is daarin een middel om mensen een artistieke stem te geven. De ontwikkelde en geteste methode heeft ze overdraagbaar gemaakt.
Of iemand op latere leeftijd nou een cursus fotografie volgt, puzzelt of een instrument leert bespelen; actief leren, heeft positieve effecten op denkvermogen en stemming. Maar wat zijn nou precies de effecten van verschillende soorten cursussen? Het UMCG en de RUG zijn in 2018 gestart met LangCog, een onderzoek naar het effect van leren op de mentale gezondheid van 65+ers. Het lectoraat Lifelong Learning in Music van de Hanzehogeschool draagt bij aan dit onderzoek, omdat het expertise in huis heeft op het gebied van muziekles aan oudere leerlingen. Onderzoekers Krista de Wit en Karolien Dons werken mee met het ontwikkelen van een lesprogramma voor groepslessen gitaar voor ouderen in aanvulling op een bestaand online lessenpakket. Onderzocht wordt wat een online leeromgeving in combinatie met groepslessen kan betekenen voor ouderen die gitaar leren spelen en wat dit vraagt van een docent. De groepslessen worden gegeven door twee gitaarstudenten van het Prins Claus Conservatorium.
LITSTILL maakt high-end productfoto-/videografie voor e-commerce meer toegankelijk, goedkoper EN beter. Goed beeldmateriaal verbetert klantvertrouwen, sales, seo, en advertenties. We automatiseren grotendeels de fotografische hardware middels een patenteerbare techniek. Deze techniek laat ons na de opname nog veel wijzigen aan de foto’s. We automatiseren de nabewerking en oplevering tot in het e-commerce platform van de klant middels een plug-in in dat platform. Via deze plug-in bieden we een service aan die de klant toestaat site-wide fotografie / styling aan te passen, en die ons feedback geeft over de sales performance van onze fotografie zodat we deze kunnen optimaliseren.