In dit whitepaper vindt u de resultaten van onze jaarlijkse social media MKB-monitor. Met deze monitor doen we onderzoek naar het gebruik van sociale media in het MKB. In dit whitepaper vindt u de resultaten van de monitor en kansen voor de toekomst
DOCUMENT
In dit rapport worden de resultaten van de Sociale Innovatie Monitor Limburg 2019 (SIML) gepresenteerd. Dit onderzoek naar sociale innovatie in Limburgse organisaties werd van januari 2019 tot mei 2019 uitgevoerd door het Lectoraat Employability van Zuyd Hogeschool en het Researchcentrum voor Onderwijs en Arbeidsmarkt (ROA) Universiteit Maastricht, in samenwerking met Neimed, Sociaal-Economisch Kenniscentrum en de Limburgse Werkgevers Vereniging (LWV). Sociale innovatie wordt door het Network Social Innovation (NSI) van de Universiteit Maastricht gedefinieerd als: vernieuwingen in organisaties en nieuwe manieren van werken, die leiden tot het beter ontwikkelen en benutten van de vaardigheden van medewerkers, om daarmee de prestaties van de organisatie te verhogen of andere organisatie-, maatschappelijke-, of medewerkersdoelen te verwezenlijken. Door de monitor jaarlijks uit te zetten en in kaart te brengen hoe het sociale innovatievermogen zich ontwikkelt binnen organisaties in Limburg, hopen het Zuyd Lectoraat Employability, ROA, Neimed en de LWV een impuls te geven aan de optimalisering van diverse bedrijfsinterne en –externe sociale innovaties. In deze editie van de monitor staat het thema ‘Economie 4.0: werken aan digitale vaardigheden’ centraal.
DOCUMENT
In this paper we discuss the general approach and choices we made in developing a prototype of a social media monitor. The main goal of the museum monitor is to offer museum professionals and researchers better insight in the effects of their own social media usage and compare this with other actors in the cultural heritage sector. It gives researchers the opportunity to consider communication within the sector as whole. In the research project “Museum Compass” we have developed a prototype of a social media monitor, which contains data of current and historic online activities on Facebook, Twitter, YouTube, Foursquare and Flickr of all registered Dutch museums. We discuss – mostly in a practical sense – our approach for developing the monitor and give a few examples as a result of its usage.
DOCUMENT
De Gezonde Stad Monitor bevat vijf onderdelen: Groen, Energie, VOedsel, Grondstoffen en Luchtkwaliteit. De monitor geeft de stand van zaken (de meest recente cijfers) in het behalen van de duurzaamheidsdoelstellingen.
DOCUMENT
Monitor Beleving toerisme en recreatie uitgevoerd in de zomer van 2009 in de regio WaterReijk Weeribben Wieden (Kop van Overijssel).
MULTIFILE
De Hippische Monitor 2024 biedt een overzicht van trends en ontwikkelingen binnen de Nederlandse paardenhouderij. Naast kengetallen gaat de monitor dieper in op dierenwelzijn en natuurinclusiviteit, duurzaam ondernemerschap, internationalisering en (wereldwijde) economische impact.
LINK
Monitor van 19 experimenten naar betere hantering werkdruk op de Hanzehogeschool. De monitor bevat inhoudelijk verslag van succesfactoren in 'samenwerking', 'toetsing', 'roostering en inzetplanning' en 'onderwijs met lef'. Daarnaast zijn een aantal lessons learned over HG-brede omgang met werkdruk aangegeven op het snijvlak van experimenteren, organiseren en leiderschap.
DOCUMENT
Voor u ligt de eerste uitgave van Monitor, waarin ik vanaf nu regelmatig deresultaten van het praktijkonderzoek binnen het lectoraat en mijn kenniskring aanu zal voorleggen. Het Lectoraat Duurzaam Coöperatief Ondernemen is onderdeelvan het Marian van Os Centrum voor Ondernemerschap van de HanzehogeschoolGroningen en verbonden met het Instituut voor Financieel EconomischManagement (FEM). In deze editie van Monitor blik ik terug op de ontwikkelingenrondom de Gebiedscoöperatie Westerkwartier.
DOCUMENT