This booklet is a short reflection on the workshop activities by the research group, Popular culture Sustainability and Innovation (PSI), of the Hanze University in Groningen for the CCC Reloaded: CREALAB project over the last one and half years. Based on a series of explorative workshops this booklet includes reflections on art, design & sustainability. A broad range of different stakeholders share their views on bio based design, the value of waste and the artist as agent of sustainable change. The urgency of the topic and the innovative opportunities it generates are highlighted by contributors like creative entrepreneurs, scientists, teachers and art students that collaborated in the past workshop series. A Sense of Green includes contributions by Han Brezet, Nathalie Beekman, Klaas Pieter Lindeman, Aart van Bezooijen, Anouk Zeeuw van der Laan, Anne Nigten and others.
The aim of this constructive study was to develop model-based principles to provide guidance to managers and policy makers when making decisions about team size and composition in the context of home healthcare. Six model-based principles were developed based on extensive data analysis and in close interaction with practice. In particular, the principles involve insights in capacity planning, travel time, available effective capacity, contract types, and team manageability. The principles are formalized in terms of elementary mathematical models that capture the essence of decision-making. Numerical results based on real-life scenarios reveal that efficiency improves with team size, albeit more prominently for smaller teams due to diminishing returns. Moreover, it is demonstrated that the complexity of managing and coordinating a team becomes increasingly more difficult as team size grows. An estimate for travel time is provided given the size and territory of a team, as well as an upper bound for the fraction of full-time contracts, if split shifts are to be avoided. Overall, it can be concluded that an ideally sized team should serve (at least) around a few hundreds care hours per week.
Door producten en diensten inclusief te ontwerpen kunnen ontwerpers een belangrijke bijdrage leveren aan een inclusievere samenleving, waarin iedereen op eigen wijze kan participeren. In AID gaan negen mkb-ontwerpbureaus Afdeling Buitengewone Zaken (A/BZ), theRevolution, Design Innovation Group, Greenberry, Ideate, Keen Public, Muzus, Netrex Internet Solutions (Leer Zelf Online) en Vrienden van verandering) die rijke maar uiteenlopende ervaring hebben met inclusief ontwerpen op zoek naar antwoorden op de vraag hoe hun vermogen voor inclusief ontwerpen kan worden versterkt. Ze doen dit middels actie-onderzoek in hun eigen beroepspraktijk en door hun ervaringen te delen met onderzoekers, docenten en co-ontwerpers in een ‘learning community’.
Avans wil duurzamer denken en doen. Deze ambities zijn vastgelegd in het visiedocument ‘Ambitie 2025’. Optimaal aansluiten bij maatschappelijke ontwikkelingen betekent voor Avans dat het accent binnen het onderwijs wordt gewijzigd van aanbodgericht naar vraag gestuurd onderwijs. Een zo groot mogelijke keuzevrijheid creëren voor de studenten. Dit betekent flexibilisering van het onderwijs en intensievere samenwerking tussen opleidingen onderling en met de expertisecentra. Ook nieuwe ambities in relatie tot cocreatie met de werkveldpartners zijn nodig. Dit geldt tevens voor de CDKM-samenwerking in Den Bosch. De CDKM-samenwerking, binnen de Ambitie 2025, krijgt vorm door middel van zogenaamde transdisciplinaire cocreatie. Talentontwikkeling, kennisontwikkeling en transitie vanuit een gemeenschappelijke basis. Avans stelt zich hierbij tot doel dat iedere student van een Bossche opleiding minimaal een keer gedurende de opleiding bijdraagt aan de maatschappelijke opgaven van de stad. De CDKM-samenwerking dient hiervoor, inhoudelijk en procesmatig, verder ontwikkeld en geborgd te worden. Een nieuw speelveld ontstaat met nieuwe spelregels, spelambities en nieuwe spelers. Een ‘CDKM-implementatieplan ’s-Hertogenbosch’ is hiervoor noodzakelijk. De ontwikkeling van dit plan zal parallel lopen met de reeds bestaande CDKM-samenwerking. Bestuurders van alle samenwerkingspartners hebben afgesproken om met elkaar een samenwerkingsconvenant af te sluiten die de uitgangspunten en doelen in het ‘CDKM-implementatieplan ’s-Hertogenbosch’ ondersteunen. Het plan zal leiden tot afspraken over werkwijze, taken/verantwoordelijkheden, coördinatie en financiering. De volgende randvoorwaarden staan hierbij centraal: onderwijscoördinatie, onderwijs-onderzoek coördinatie, programmalijncoördinatie, impactbepaling, communicatie en informatievoorziening. De gemeente ’s-Hertogenbosch zal als aanvulling op (en gelijktijdig met) het ‘CDKM-implementatieplan ’s-Hertogenbosch’ de volgende onderwerpen uitwerken: inbedding van de CDKM-samenwerking binnen de gemeentelijke organisatie en verkenning naar structurele en geïntegreerde participatie van maatschappelijke stakeholders. De ontwikkeling van het plan, het uiteindelijke resultaat en de ‘lessons learned’ worden gedeeld met de CDKM-partners in het periodieke CDKM-bestuurdersoverleg en het CDKM-kernteamoverleg. Het ‘CDKM-implementatieplan ’s-Hertogenbosch’ zal in cocreatie worden gerealiseerd en bijdragen aan een verregaande stedelijke samenwerking!
In 2021, Citython editions were held for the European cities of Eindhoven (Netherlands), Bilbao and Barcelona (Spain), Hamburg (Germany), and Lublin (Poland). Within this project, BUAS contributed to the organization of CITYTHON Eindhoven in cooperation with CARNET (an initiative by CIT UPC) and City of Eindhoven – an event which gives young talent the opportunity to work with mentors and experts for the development of innovative urban solutions. Participants of CITYTHON Eindhoven worked on three challenges:- Traffic safety in school zones - Travel to the campus- Make the city healthy The event took place between 18 May and 2 June 2021 with various experts, for example from ASML, City of Eindhoven and University of Amsterdam, giving inspirational talks and mentoring students throughout the ideation and solutions development process. The teams presented their solutions during the Dutch Technology Week and the winners were announced by Monique List-de Roos (Alderman Mobility and Transport, City of Eindhoven) on 2 June 2021. The role of BUAS within this project was to assist City of Eindhoven with the development of the challenges to be tackled by the participating teams, and find relevant speakers and mentors who would be supporting the students for the development of their solutions and jury members who would determine the winning teams. The project ended with a round table “Green and Safe Mobility for all: 5 Smart City(thon) Case studies” on November 17 organized as part of Smart City Expo World Congress 2021 in Barcelona. This project is funded by EIT Urban Mobility, an initiative of the European Institute of Innovation and Technology (EIT), a body of the European Union. EIT Urban Mobility acts to accelerate positive change on mobility to make urban spaces more livable. Learn more: eiturbanmobility.eu.Collaborating partnersCARNET (Lead organisation); Barcelona Institute of Technology for Habitat; Barcelona City Council; Bilbao City Hall; City of Hamburg; City of Eindhoven,; City of Lublin; Digital Hub Logistics Hamburg; Technical University of Catalonia, Tecnalia; UPC Technology Center.