Alles wat je wilde weten over onderzoek op het randje is nu beschikbaar nu in de Podcastafette van het lectoraat Change Management. Onderzoekers bevragen hun collega-onderzoekers over verwaarloosde lijven, vuige roddels, films, recruitmers, corporate activism, studenten op de speelvloer, onzekerheid en organisatieadviseurs. Voor meer info, bezoek ons op https://lectoraatchangemanagement.nl/ Afleveringen: De Change Management Podcastafette – Trailer. Sep 2022 1 min 17 sec https://open.spotify.com/episode/7bPkuaKMRhIyuUvTnx5tkV Jacco van Uden "Woede is een goede indicator dat je iets raakt.": Jacco interviewt Sandra van Kolfschoten. Oct 2022 34 min 41 sec https://open.spotify.com/episode/1rnhRikdakAVZ30DtCuBQh Jacco van Uden, Sandra van Kolfschoten Onderwijstheater, docent-zijn en mens-zijn: Sandra interviewt Paul. Nov 2022 28 min 48 sec https://open.spotify.com/episode/4YD7pBQeoD1zSZIOfjL90c Sandra van Kolfschoten, Paul de Regt "Wat biedt adviseurs houvast?": Paul interviewt Fer. Dec 2022 32 min 35 sec https://open.spotify.com/episode/3ejNiHo0FjxkbNlHSWTDpl Paul de Regt, Fer van den Boomen "In mijn onderbroek voor het publiek...". Fer interviewt Marjolijn. Dec 2022 31 min 7 sec https://open.spotify.com/episode/0aeBSDpf60VCOItGIWis8k Fer van den Boomen, Marjolijn Zwakman Zegt taalgebruik iets over intelligentie? Marjolijn interviewt Zunaica. 10 jan 2023 32 min 6 sec https://open.spotify.com/episode/3LQ6ZLvrikaykXBT1K1xWJ Marjolijn Zwakman, Zunaica Phillips ZORG-verlenen, dragen, bieden, maar what about ZORGESTHETIEK?: Zunaica interviewt Tom. 30 jan 2023 32 min 53 sec https://open.spotify.com/episode/3IkCNXMe9Ugs6Nkms7SXuo Zunaica Phillips, Tom Maassen Critical Thinking aan de hand van film: Tom interviewt Wypkje. 14 feb 2023 26 min 40 sec https://open.spotify.com/episode/3a5dOklLgJCtjyo0qz0MZV Tom Maassen, Wypkje van der Heide Fictie mag gewoon praten over het gehandicapte lichaam: Wypkje interviewt Andries. 21 feb 2023 38 min 24 sec https://open.spotify.com/episode/6J99bEzYUq7bKW159iicUi Wypkje van der Heide, Andries Hiskes Not trial and error, but refusal and acceptance: Andries interviewt Ohad. 8 maart 2023 36 min 55 sec https://open.spotify.com/episode/46PolQqr4GGvwd1hKXY6CS Andries Hiskes, Ohad Ben Shimon I'm still confused but on a higher level now: Ohad interviewt Jacco. 20 maart 2023 34 min 33 sec https://open.spotify.com/episode/7CcBI5racoT4kaiWyZgHFt Ohad Ben Shimon, Jacco van Uden Hoe dragen activisten bij aan een rechtvaardige samenleving? En wat kunnen organisaties (en studenten) hiervan leren?: Zunaica interviewt Hanane. 4 april 2023 30 min 49 sec https://open.spotify.com/episode/0qfI6GYHsZLsELUm75Rvz8 Zunaica Phillips, Hanane Abaydi
LINK
Management goeroes hebben weinig oog voor de analytische kanten van het managen.
DOCUMENT
Met de toenemende drukte in de stad neemt ook het autogebruik toe. Deze toename zorgt voor extra druk op de veiligheid en gezondheid voor mens en natuur. Om de negatieve impact van verkeer te mitigeren kan gekeken worden naar strengere eisen aan hinder en uitstoot. Met Smooth Traffic Management (STM) wordt gewerkt aan het verminderen van de negatieve verkeerseffecten rond ‘gevoelige locaties’ door bestuurders middels een navigatiesysteem een alternatieve, omgevingsbewuste route aan te bieden.
DOCUMENT
In het project werken onderzoekers van het Lectoraat samen met publieke organisaties toe naar een tool waarmee onderstromen in het publieke debat rondom issues eerder kunnen worden opgemerkt. We exploreren met welk algoritme we patronen in geruchtvorming en mobilisatie kunnen opsporen, en tevens hoe we de interactie tussen newsroom-analisten en de output van een monitoring tool het beste kunnen vormgeven.Doel Het doel van dit project is een brede en structureel toepasbare aanpak van het issuemanagement: Hoe kunnen de communicatieprofessionals van publieke organisaties potentiële issues op sociale media vroegtijdig opmerken? Resultaten We willen dit bereiken door enerzijds kennis en inzicht te vergaren en anderzijds de uitkomsten daarvan voor publieke organisaties te vertalen in praktische handgrepen: tools, handleiding, training. Looptijd 01 oktober 2022 - 30 september 2024 Aanpak Via cases ingebracht door de praktijkpartners en focusgroepen staan we in nauw contact met het consortium. In de eerste werkpakketten onderzoeken we de verschillende cases aan de hand van discoursanalyse. De inzichten die we hierbij opdoen, gebruiken we vervolgens om te bekijken hoe we de interactie tussen mens en machine het beste kunnen vormgeven en wel zo dat er ten behoeve van de communicatie en het management van issues via interactieve visualisaties steeds weer triggers afgegeven worden. Op basis van de opgedane inzichten richten we een interface in. Deze maakt het analisten en communicatieprofessionals mogelijk om vroegtijdig issues te signaleren.
In het project werken onderzoekers van het Lectoraat samen met publieke organisaties toe naar een tool waarmee onderstromen in het publieke debat rondom issues eerder kunnen worden opgemerkt. We exploreren met welk algoritme we patronen in geruchtvorming en mobilisatie kunnen opsporen, en tevens hoe we de interactie tussen newsroom-analisten en de output van een monitoring tool het beste kunnen vormgeven.
The focus of this project is on improving the resilience of hospitality Small and Medium Enterprises (SMEs) by enabling them to take advantage of digitalization tools and data analytics in particular. Hospitality SMEs play an important role in their local community but are vulnerable to shifts in demand. Due to a lack of resources (time, finance, and sometimes knowledge), they do not have sufficient access to data analytics tools that are typically available to larger organizations. The purpose of this project is therefore to develop a prototype infrastructure or ecosystem showcasing how Dutch hospitality SMEs can develop their data analytic capability in such a way that they increase their resilience to shifts in demand. The one year exploration period will be used to assess the feasibility of such an infrastructure and will address technological aspects (e.g. kind of technological platform), process aspects (e.g. prerequisites for collaboration such as confidentiality and safety of data), knowledge aspects (e.g. what knowledge of data analytics do SMEs need and through what medium), and organizational aspects (what kind of cooperation form is necessary and how should it be financed).Societal issueIn the Netherlands, hospitality SMEs such as hotels play an important role in local communities, providing employment opportunities, supporting financially or otherwise local social activities and sports teams (Panteia, 2023). Nevertheless, due to their high fixed cost / low variable business model, hospitality SMEs are vulnerable to shifts in consumer demand (Kokkinou, Mitas, et al., 2023; Koninklijke Horeca Nederland, 2023). This risk could be partially mitigated by using data analytics, to gain visibility over demand, and make data-driven decisions regarding allocation of marketing resources, pricing, procurement, etc…. However, this requires investments in technology, processes, and training that are oftentimes (financially) inaccessible to these small SMEs.Benefit for societyThe proposed study touches upon several key enabling technologies First, key enabling technology participation and co-creation lies at the center of this proposal. The premise is that regional hospitality SMEs can achieve more by combining their knowledge and resources. The proposed project therefore aims to give diverse stakeholders the means and opportunity to collaborate, learn from each other, and work together on a prototype collaboration. The proposed study thereby also contributes to developing knowledge with and for entrepreneurs and to digitalization of the tourism and hospitality sector.Collaborative partnersHZ University of Applied Sciences, Hotel Hulst, Hotel/Restaurant de Belgische Loodsensociëteit, Hotel Zilt, DM Hotels, Hotel Charley's, Juyo Analytics, Impuls Zeeland.
Centre of Expertise, onderdeel van Hanze
Centre of Expertise, onderdeel van Zuyd Hogeschool